RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
Is het een idee rails in je kast te monteren, en daar de printen op te bevestigen? Gewoon van die alu profieltjes van de bouwmarkt. Die Modushop kasten hebben een losse onderplaat die je er zo onder vandaan schroeft. Kun je altijd goed bij de onderkant van je printen komen. Bijkomend voordeel is dat je onderplaat niet doorbuigt onder het gewicht, al zal dat bij jou printen wel meevallen, geen zware trafo's e.d.
Ik snap je principe, Barry. maar ik ga dat niet doen zo.
printjes komen met zeskantige afstandsbussen te zitten, schroefje onder, en schroefje boven.
Zo kan een module snel losgemaakt worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
Lijkt me dat de kast zo nogal uit evenwicht is,alle gewicht (trafo's) in een hoek.
Zou je niet de volgorde trafo-µCprint-voeding-trafo achterin aanhouden ? De µC heeft niet zo'n last van wat brom in de omgeving,maakt meer zelf storing.Komen alle AF-printen van voren.
Anne
Kom nou, Anne, die trafo's wegen samen net een paar onsjes bij elkaar. stelt geen bal voor.
De software is trouwens zo geschreven dat de controller in slaapstand staat als er niet aan de knop gedraaid word.
Ter afscherming heb ik een scheidingsschot gepland staan, massief koper van 1 mm dik. 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Vraagje voor de heren Relaixed bezitters, wat voor knop hebben jullie voor de encoder gebruikt ?
Ik zoek wat inspiratie...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Henkjan »

Huib zocht er ook al een, en die heeft wat gevonden:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1670530
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Nee, wil iets klassiekers, anders word het helemaal zo'n kerstboom...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Pjotr »

Je vrouw een knopje laten breien? :mrgreen:
ray5150 schreef:
Nee, wil iets klassiekers, anders word het helemaal zo'n kerstboom...
Klassieke knoppen hebben toch juist een hoog kerstboomgehalte? Of ze moeten nog van bakeliet zijn :D Ga eens in de container kijken bij de kringloop...
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Voetjes moeten nog besteld worden, heb wel wat leuks gezien op Ebay.
Mijn vinger zweeft boven de bestelknop van Conrad en daar zitten ook voeten bij voor de kast (alu, 50mm diameter, 4 st voor 19,95), wat hebbe gij op epay gesien?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Klassieke knoppen hebben toch juist een hoog kerstboomgehalte? Of ze moeten nog van bakeliet zijn :D Ga eens in de container kijken bij de kringloop...
Ja...bakeliet, en dan een chickenhead... :mrgreen:
hsmeets schreef:
ray5150 schreef:
Voetjes moeten nog besteld worden, heb wel wat leuks gezien op Ebay.
Mijn vinger zweeft boven de bestelknop van Conrad en daar zitten ook voeten bij voor de kast (alu, 50mm diameter, 4 st voor 19,95), wat hebbe gij op epay gesien?

Vind deze wel aardig : http://www.ebay.com/itm/4PCS-Golden-Pla ... 3385787722
Maar ik denk dat die misschien iets te "goedkoop" er uitzien, ben er nog niet helemaal over uit.

Hier staan er nog veel meer :
http://www.ebay.com/sch/Amplifier-Parts ... et&_sop=15
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Vind deze wel aardig : http://www.ebay.com/itm/4PCS-Golden-Pla ... 3385787722
Maar ik denk dat die misschien iets te "goedkoop" er uitzien, ben er nog niet helemaal over uit.

Hier staan er nog veel meer :
http://www.ebay.com/sch/Amplifier-Parts ... et&_sop=15
De goudkleurige zijn wel erg smaakgevoelig.....gedurfd :-)
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door avdboom »

Goed bezig Ray! Mooibwerk allemaal!

Toevallig iemand een ideebwaar je die doorvoerrubbers kan bestellen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Ome Dick, natuurlijk...
Ze staan ergens tussen de montage-materialen.

Hier dus : http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=152
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 21 jan 2014, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Pjotr schreef:
Klassieke knoppen hebben toch juist een hoog kerstboomgehalte? Of ze moeten nog van bakeliet zijn :D Ga eens in de container kijken bij de kringloop...
Ja...bakeliet, en dan een chickenhead... :mrgreen:
Dat van de kringloop was geen grapje hoor: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1549977
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Pjotr en de kringloop, 't moet niet gekker worden... :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Pjotr en de kringloop, 't moet niet gekker worden... :lol:
Hoezo? :shock: Mijn Thorens TD160 komt ook bij de kringloop vandaan, voor 10 euries :lol:
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door scanspeakman »

Bij mij zitten deze erop...

http://www.8audio-mall.com/servlet/the- ... ver/Detail

Scanspeakman
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Opmerkelijk, David, ik zat er eerder vanavond naar dezelfde knop te kijken. maar dan op ebay, met iets andere afmetingen, en met een andere prijs :
http://www.ebay.com/itm/2-pcs-34mmD-x-3 ... 4619803e8a

Heb jij hem ook verzonken in het front zitten, of zit er gewoon tegenaan ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Pjotr »

Dat is inclusief $12,50 Free shipping...

Wat dichte bij huis: http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... ttributeId

Zoek een blommige uit zou ik zeggen :mrgreen: Prijs van deze is niet verkeerd: http://nl.farnell.com/mentor/539-613/kn ... dp/1282575
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Rudy »

https://www.elfa.se/elfa3~eu_en/elfa/in ... R%253DElma

Let wel effe op de extra verzendingskosten.

mvg Rudy
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door scanspeakman »

ray5150 schreef:
Opmerkelijk, David, ik zat er eerder vanavond naar dezelfde knop te kijken. maar dan op ebay, met iets andere afmetingen, en met een andere prijs :
http://www.ebay.com/itm/2-pcs-34mmD-x-3 ... 4619803e8a

Heb jij hem ook verzonken in het front zitten, of zit er gewoon tegenaan ?
Verzonken. Staat erg mooi al zeg ik het zelf!

Scanspeakman
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Ik zit met een klein probleem.

Ik had dus dat kastje voor de Relaixed gekocht, daarin zat achterin een gat voor een netnetree.
Echter, ik wilde er een met een schakelaar en zekeringhouder gecombineerd.
Scheelt een hoop ruimte, en staat optisch een stuk strakker en compacter. scheelt ook weer in de bedrading

Dus heb ik deze bij Dick Best besteld :
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8613
Euro-Chassisdeel+Schak+Zeker.jpg
Euro-Chassisdeel+Schak+Zeker.jpg (21.16 KiB) 197 keer bekeken
Vervolgens netjes een gat in de achterwand gezaagd en gevijld, ziet er keurig uit, al zeg ik het zelf...

Maar de connector past niet goed. het is namelijk een snap-in model, bedoeld voor een wanddikte van 1.5 mm en de alu plaat is 3 mm dik.
het moet natuurlijk wel goed vastzitten want er staat netspanning op.

Nu ben ik dus op zoek naar zo een zelfde exemplaar, maar dan wel geschikt voor een dikkere wanddikte.
Bij DB hebben ze maar een model. Nu zit ik te kijken bij Farnell. kom ik op deze uit :

http://nl.farnell.com/multicomp/jr-101- ... dp/1516058
1662149.pdf
(150.88 KiB) 102 keer gedownload
De afmetingen komen vrijwel overeen, het wordt me alleen niet duidelijk wat de maximale wanddikte mag zijn.
Wie weet raad ?

Ik kan er ook zo een nemen, maar die heeft een gat dat een stuk groter is.
hij is ook wat duurder, maar ik kan hem wel monteren met twee boutjes en moertjes.

http://nl.farnell.com/multicomp/jr-101- ... dp/1516058
3409.pdf
(57.31 KiB) 43 keer gedownload
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Zweitse »

Gewoon vastlijmen met superlijm :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Daar is die weer:
kit.~png.jpg
kit.~png.jpg (2.81 KiB) 190 keer bekeken

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Henkjan »

ff ter plaatse van t ding 1.5mm wegfrezen?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Barry2001 »

Niet al te moeilijk doen, die nopjes wegbreken en vastlijmen met bv Bison kombi Power. Wereldspul, en zit echt muurvast.
Plaats reactie