Annastasia

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Zweitse schreef:
Korrel 2000/2500, en natuurlijk nat schuren.
owkeej, komt in orde. 'k heb die fijne korrel gewoon nog niet gevonden. Hier "op den buiten" was ik al blij om één zaak te vinden waar ze tot 1200 gingen. En online bestellen gaat wel, maar verzendkosten van zes euro voor enkele blaadjes van 20 cent is wat van de pot gerukt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

PB je adres maar, heb nog 2000 liggen, kan ik je wel toesturen.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

Verfwinkel zou het moeten hebben.
Zonde van je werk :-# lekker laten zitten, of kaal overnieuw beginnen, of dit schuren en dikke laag putty filler gebruiken. het probleem lijkt aan het schuren te liggen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ja, het moet iets met het schuren te maken hebben, alleen versta ik niet goed in welke fase ik in zo'n brede zwiepen geschuurd zou hebben. Ik schuur manueel, met een plankje en in cirkeltjes of achtjes.

Verfwinkel zeg je? Je weet nooit, is hier op een km van de deur. Morgen eens passeren.

@Barry : ik hou je suggestie nog even achter de hand, als extra troef. :D
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

Schuren met een plankje, kurk of ander hulpmiddel werkt mits het werkstuk "vlak" is.
Je kunt je wel voorstellen wat er gebeurd als je een gegolfde plaat met een plankje als hulpmiddel gaat schuren.
Het kàn wel, daar niet van.

Ik schuur het altijd na met schuurpapier in de hand.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Ziezo,

eergisteren dan toch een winkel gevonden met schuurpapier korrel 2000, en gisteren en daarnet nog wat bezig geweest. Bedoeling was om een pianolak-effect te hebben, of toch om zo dicht mogelijk te geraken. Spiegelend zwart dus. Aan jullie om uit te maken of mijn opzet gelukt is. :D

En nu komt eigenlijk het belangrijkste : al die componenten erin leuteren ! :rock:
Bijlagen
DSC_2721.JPG
DSC_2714.JPG
DSC_2716.JPG
DSC_2718.JPG
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Annastasia

Bericht door Dan »

Netjes hoor! Nu oppassen voor krassen :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

kijk, de aanhouder wint! Dit ziet er beter uit. Wel even goed laten uitharden nu..
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Annastasia

Bericht door molekuul »

Wat zijn nu de stappen geweest om tot zo'n mooi resultaat te komen?
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

=D> =D>
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

molekuul schreef:
Wat zijn nu de stappen geweest om tot zo'n mooi resultaat te komen?
Heel simpel gesteld : blijven proberen tot ik tevreden was. En op tijd stoppen als ge voelt dat ge slecht bezig zijt. Niet blijven klooien. Er zijn zo veel werkmomenten geweest van maar één uurke of zo, gewoon omdat het niet ging gelijk ik wou.

In stappen :

- op het glad geschuurde hout ne filler aangebracht om die nerven zo veel mogelijk kwijt te geraken. Was achteraf misschien niet nodig. Ik kan ook niet oordelen of het van nut geweest is.
- primer aanbrengen, dat ging heel goed, prachtig glimmende primerlaag, tot ik twee joekels van vingerafdrukken had. :-& Dus moest de primer er weer gedeeltelijk af en dat moest weer bijgespoten worden. Die correcties perfect wegkrijgen, daar is veel tijd in gekropen. Na elke primerlaag de glans erafschuren en ontvetten vooraleer een volgende laag aan te brengen.
- als de primer goed was, met zwart beginnen spuiten. Dat ging werkelijk erg goed. Prachtig glimmend zwart. Meerdere lagen aangebracht. Ook hier telkens tussen elke laag licht opgeschuurd met schuursponsje en dan weer ontvet.
- lak beginnen spuiten. Die lak is blijkbaar een pak "stroperiger" dan die verf en primer. Resultaat : appelsien.
- de appelsien lag er nogal dik op. Met korrel 140 heb ik die weggekregen. :mrgreen: Dan geschuurd met korrel 320, 400, 600, 800 en 1200. Afin, met alles wat ik liggen had eigenlijk.
- dan nog eens lak gespoten. Deze keer was het een mooie laag, wel nog met enkele vage "vegen" (zie eerdere foto). De aluplaat drie uur in de oven bij 60°C om niet weer ettelijk dagen te moeten wachten. De lak was nadien inderdaad een pak harder. Ter info : ik heb die lak vrij dik moeten spuiten om een goeie dekking te verkrijgen. Met de primer en de verf was dat niet het geval. Kan aan mijn beperkte ervaring liggen natuurlijk, maar ik denk van niet. Extra info : bij het spuiten met de lak had ik mijn werkruimte met een elektrisch vuurtje opgewarmd tot 20°C.
- Naar de badkamer getrokken, stop in het bad, vijf cm water in en dan lekker geduldig en liefkozend schuren met korrel 2000. :D De boel afgedroogd en ontvet.
- twee behandelingen met iets dat vergelijkbaar is met commandant 4. Concreet : polijstpasta dun aangebracht en dan oppolijsten met zo'n polijstmachien van Carpoint. Tussen de behandlingen door het oppervlak telkens gereinigd met wat Instanet en een microvezeldoek.
- één à twee nabehandelingen met Commandant 5, dat was echt wel de finishing touch om de spiegel te doen glimmen.
- dan nog effe erover met wat gewone carpolish. :D

Ben ik 100% tevreden? Neen. Omdat ik niet tevreden ben van de afgeronde hoeken van de behuizing. Uit onhandigheid heb ik daar een aantal keer door de verf en de lak heen geschuurd. Dat heb ik moeten retoucheren en dat zie je. Not funny. Verder is het zo dat het spiegelend effect wel fantastisch is, maar als je er écht grondig naar kijkt bij fel licht zie je nog steeds vele miniscule minikrasjes. Maar die wegkrijgen is monnikenwerk vrees ik. Kortom, ik ben voor 95% tevreden.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

Muug schreef:
Maar die wegkrijgen is monnikenwerk vrees ik. Kortom, ik ben voor 95% tevreden.
't zain zotten die woarken
ge wurt er nie raik van
en ge wurt 'r zo muug van :rofl:
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Annastasia

Bericht door democles »

Vrij vertaald,

Alleen mensen die niet sporen werken hard.

Je word er nooit rijk van.

Alleen maar moe.


Maar als je 95% van je doel bereikt, ben je best wel goed bezig :goedzo:

De beste resultaten kreeg ik met de compressor en de verfspuit,met ideale buitentemperaturen.

Maar ja dit is Nederland en dan gebeurd dat eens in de 10 jaar.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Het is m'n eerste keer dat ik zo bezig ben met lakken en polijsten, dus ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn. Maar een volgende keer moeten die gebogen kantjes ook perfect zijn. :evil: :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Vrij vertaald,
Je kunt zo hier komen wonen,geen inburgeringskursus nodig :lol:
http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=0eW0AZBK5uM
Anne
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Ondertussen is bijna alles in elkaar geschroefd, de tijd om te gaan solderen nadert. (moet ik wel eerst nog effe al die contacten van de trafo's proper schuren) Ik beschik over zwarte, rode, blauwe, paarse, groen-geel gestreepte en zilverdraad. Ik zit me nu al een paar dagen af te vragen welk kleuren schema ik best zou hanteren. Zover ben ik al:

- de massadraad van de euroconnector->steraardepunt : groen-geel
- draden naar smoorspoelen en dan van daar naar de luidsprekers : zwart/rood
- onversterkte muzieksignaaldraden (incoming->kanaalkeuze->volume->grid): zilver
- hoogspanningen : zwart/rood
- gloeispanningen : zwart/paars
- netvoeding: zwart/blauw
- massadraden van de connectors van de inkomende signalen : zwart zeker????

Wat denken jullie ervan? De lijst is wellicht nog onvolledig. Vloek ik eventueel tegen bepaalde internationale standaarden?
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Annastasia

Bericht door gervenja »

Muug schreef:
- de massadraad van de euroconnector->steraardepunt : groen-geel
volgens mij moet deze niet gemaakt worden, wel een van scherm (sch) transformator->steraardepunt
randaarde is meestal niet aangesloten.

overigens is dit de enige link die ik kan vinden over de kleuren van de bedrading.
weet niet of het standaard is of alleen voor tentlabs standaard is.
http://www.tentlabs.com/InfoSupport/pag ... olours.pdf
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

die had iemand al een paar maand geleden gepost, maar ik vind het verwarrend. (ligt aan mij, te weinig kennis)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

Om niet enkel moppen te tappen :sure: ,een tekening :o .
Overzicht hoe de massa's aan elkaar te hangen.
Voor het blokje met de ? zijn er veel variaties bedacht ,er een paar bijgezet,kan ook gewoon doorverbonden.
Dient om brom bij aansluiten ander toestel dat mogelijk ook aan de aarde zit te voorkomen (hopelijk 8-[ ).
Naar mijn idee is de laatste met twee diodes (bijv. 1N4007) mooi genoeg.
Anne
Bijlagen
Mss.JPG
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Kan iemand me even uitleggen hoe ik deze wisselschakelaar moet solderen? Ik heb 'm ingesteld op vier kanalen. :oops: Ik heb dus vier kanalen, met natuurlijk twee draadjes per kanaal maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat er allemaal aan moet solderen. De twee draadjes richting volumeschakelaar vertrekken wellicht vanuit het midden, maar waar moeten die andere acht???? :oops:

UPDATE UPDATE UPDATE
Wacht effe, ik denk dat ik het begrijp:Er zijn twee moedercontacten, A en C. Zes contacten per moedercontact. Het aantal kanalen kan ik wel instellen maar dat verandert niets aan het aantal moedercontacten. Dus dan moet ik de kanalen als volgt solderen : voor kanaal 1 neem ik contact 1 en 7, voor kanaal 2 neem ik 2 en 8, etc. Right?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Annastasia

Bericht door ray5150 »

Piep ze even uit met een multimeter, en schrijf het vervolgens op met een tekeningetje erbij.
Dan word het je vanzelf duidelijk.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
Piep ze even uit met een multimeter, en schrijf het vervolgens op met een tekeningetje erbij.
Dan word het je vanzelf duidelijk.
Dat was te simpel :mrgreen: Maar dank voor je advies, ik heb het gedaan, en maar goed ook, want nu blijkt dat contactje 1-7 niet werkt, wel 2-8,3-9,4-10 en 5-11. :goeie:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

En er staat nog wel zo'n mooi tekeningetje bij Conrad :o
Anne

Oeps,was maar de helft :oops:
Bijlagen
SCH2.JPG
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

't is een schoon tekeningske, maar het heeft lang geduurd eer ik het gesnopen had.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

zeg mensen,

kan zo'n wisselschakelaar vanbinnen kapot gaan van de hitte tijdens het solderen? Ik heb dus de connectors achteraan vastgesoldeerd aan die schakelaar en ik heb nu twee standen waar één draadje niet doorgebiept kan worden. :| Wat zeggen jullie? Té lang de soldeerbout ertegen gehouden en nu dus gesmolten brokken? Nieuwe kopen?


UPDATE : het ding was vanbinnen kapot gegaan.... had niks te maken met de warmte. Eén van de twee ijzertjes die voor de verbinding zorgen tussen de buitenste contacten en het moedercontactje was kapot geplooid. Wellicht omdat het ding gewoon te goedkoop gemaakt is. Balen. :evil: Iemand een idee of er betere bestaan en waar ik die kan bestellen? Ik heb geen zin meer in zo'n prutsding. :evil:
Plaats reactie