Snapput nou Olaf, hij zoekt een bestemming voor zijn verzameling mega grote 330uF condensatoren: Klein kassie, grote condensatorenOlaf Analogue schreef: ↑zo 03 nov 2024, 9:26In een GHP komt er een mega grote condensator in serie met de driver te staan wat dan toch weer ten koste gaat van een stukje resolutie en fase reinheid.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De lekke kast is wel een optie ja, ff bij de Bauhaus een kistje van 9mm hout uitzoeken, gat erin demping erin en klaar.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
hoe heette die dunwandige open kast nou ook al weer waar Ytzen (@weidok: ) mee speelt ,met z'n breedbanders
dat zou ook goed passen met deze coaxen denk ik
dat zou ook goed passen met deze coaxen denk ik
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bedoel je de Saba's die in Beetsterzwaag speelden? Volgens mij was dat de eerste luisterdag daar. Saba Rondo, lijkt op een kast van Hans Kortenbach:
https://www.dhtrob.com/thuisbij/kortenbach.php
Ik meen dat er in die tijd wel wat tekeningen rond gingen hoe ze werden opgebouwd.
Zoeken op Saba Cello vind je denk ik wel wat.
Het draadje van Weidok: viewtopic.php?t=2799
https://www.dhtrob.com/thuisbij/kortenbach.php
Ik meen dat er in die tijd wel wat tekeningen rond gingen hoe ze werden opgebouwd.
Zoeken op Saba Cello vind je denk ik wel wat.
Het draadje van Weidok: viewtopic.php?t=2799
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
6 stuks Duelund weerstanden gevonden op MP voor leuk prijsje, handige waardes 2x 5.6, 2x 6.8 en 2x12 ohm, gaan vast eens van pas komen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Had je voor een nog leuker prijsje vast ook wel wat potloden kunnen aanschaffen. Moet je nog wel wat knutselen = zelfbouwen.
https://www.dhtrob.com/projecten/dhz_we ... rafiet.php
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Na de verkoop van de Merging Hapi, had ik een SBooster 12V lineaire voeding over, stond ongebruikt. Vandaag deze voeding op de wifi router gezet ipv een Ifi geschakelde voeding, type muurwrat. Lijkt een verbetering te geven, misschien gaf die Ifi toch wat rotzooi terug op het net?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Amir zit in het begin van de Dunning-Kruger curve, hij overschat zijn kennis een beetje IMHO...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jawel maar leg eens uit hoe dan... Wat beweert hij dan b.v. wat onzin zou zijn?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb het woord onzin niet in de mond genomen. Maar zijn conclusie kwa audiofiele switches lijkt me wel incorrect of incompleet...
Aardig wat dingen die hij zei zijn los gezien wel correct, maar het is maar het halve verhaal. Eigenlijk was ie al af toen hij over TCP begon... daar zit het hem niet in...
Aardig wat dingen die hij zei zijn los gezien wel correct, maar het is maar het halve verhaal. Eigenlijk was ie al af toen hij over TCP begon... daar zit het hem niet in...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij laat hij gewoon door een meting zien dat een zogenaamde audiofiele switch niets toevoegt .
Valt toch weinig aan te tornen dunkt mij .
Valt toch weinig aan te tornen dunkt mij .
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, hij laat daar 1 meting zien met 1 streamer/DAC met 1 sinusgolf...
Irrelevante meting, brede conclusie met smal zicht. En niet de moeite nemen om het serieus te beluisteren...
Maar geloof gerust wat je wilt. Wou alleen even reageren op het posten van ASR propaganda...
Irrelevante meting, brede conclusie met smal zicht. En niet de moeite nemen om het serieus te beluisteren...
Maar geloof gerust wat je wilt. Wou alleen even reageren op het posten van ASR propaganda...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt. Maar zou ook gedeeltelijk door effect op switch kunnen komen. Maar is te testen, laat de ifi gewoon ff in het stekkerblok zitten, met vergelijkbare dummy load...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De man probeert dan in ieder geval nog iets aan te tonen .Fedde schreef: ↑do 21 nov 2024, 23:54Nee, hij laat daar 1 meting zien met 1 streamer/DAC met 1 sinusgolf...
Irrelevante meting, brede conclusie met smal zicht. En niet de moeite nemen om het serieus te beluisteren...
Maar geloof gerust wat je wilt. Wou alleen even reageren op het posten van ASR propaganda...
Bij elke tweak of verandering een verbetering constateren vind ik plausibeler .
Ook zijn metingen mbt netfilters en powercables e.d. vind ik overtuigend .
Wanneer ik dan met iemand in discussies ga zeggen ze niet ( kom maar eens luisteren ; dan laat ik het verschil horen
Het is nog altijd techniek en geen magie !
Daar laat ik het dan maar bij .
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo is het maar net, zeker in het licht van dit draadje. Ach met op de persoon van Amir te spelen zonder ook inhoudelijk of technisch aan te geven wat er schort voegt niks toe. Dat is "Killing the messenger".
Ik heb zelf al jaren geleden round robin metingen gedaan over het thuisnetwerk met test files. Via diverse switches en WiFi. Alles standaard Netgear/TPLInk netwerkspul, switches, AP's etc. met bijgeleverde muurwratjes en gewone standaard PC's als server en laptop end points. Uiteindelijk gekeken naar de kwaliteit van het ANALOGE signaal wat uit de USB DAC kwam door het een uurtje te monitoren met een ADC en gevoelige FFT meting. Er hoeft maar 1 bit te mankeren t.g.v. van timing, jitter of wat dan ook en je ziet het onmiddellijk. Enige wat te constateren viel was de vervorming en jitter van de DAC aan het eind. Wat niet anders was dan met een directe meting van de DAC. Als je netwerk normaal op orde is dan verandert dat echt geen spat aan de kwaliteit van het signaal. Nog afgezien wat Amir allemaal zegt, is dat wat hij ook laat zien. En mocht je zelf thuis anders constateren zou je je ernstig zorgen moeten gaan maken over je internet bankieren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vind wat Amir doet volstrekt irrelevant. Wat hij meet heeft geen relatie met de verschillen die je hoort.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat mag, is ook een manier van benaderen. Maar daar worden we niks wijzer van. Zolang ieder ene oor verschilt van ieder ander oor is dat wel een beetje een deur die altijd al open stond. Neemt niet weg dat het gewoon techniek blijft die wel of niet goed werkt zoals Rik al aan gaf.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In de laatste 2 minuten geeft hij (Samir), dat ook aan.
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wanneer je de uitgang van een voeding meet met of zonder conditioner en in de meting is niets te zien dan is het toch evident dat er ook geen verschil in geluidskwaliteit kan zijn ?
Los van de suggestieve waarneming dan !
Daar valt toch niet omheen te speculeren .
Los van de suggestieve waarneming dan !
Daar valt toch niet omheen te speculeren .
