Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: zo 03 nov 2024, 9:26
In een GHP komt er een mega grote condensator in serie met de driver te staan wat dan toch weer ten koste gaat van een stukje resolutie en fase reinheid.
Snapput nou Olaf, hij zoekt een bestemming voor zijn verzameling mega grote 330uF condensatoren: Klein kassie, grote condensatoren :D Dat dat tamelijk zinloos is met dergelijke speakers, tja...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De lekke kast is wel een optie ja, ff bij de Bauhaus een kistje van 9mm hout uitzoeken, gat erin demping erin en klaar.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

hoe heette die dunwandige open kast nou ook al weer waar Ytzen (@weidok: ) mee speelt ,met z'n breedbanders :think:
dat zou ook goed passen met deze coaxen denk ik
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Bedoel je de Saba's die in Beetsterzwaag speelden? Volgens mij was dat de eerste luisterdag daar. Saba Rondo, lijkt op een kast van Hans Kortenbach:
https://www.dhtrob.com/thuisbij/kortenbach.php

Ik meen dat er in die tijd wel wat tekeningen rond gingen hoe ze werden opgebouwd.

Zoeken op Saba Cello vind je denk ik wel wat.

Het draadje van Weidok: viewtopic.php?t=2799
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

6 stuks Duelund weerstanden gevonden op MP voor leuk prijsje, handige waardes 2x 5.6, 2x 6.8 en 2x12 ohm, gaan vast eens van pas komen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Walt schreef: di 05 nov 2024, 20:42
6 stuks Duelund weerstanden gevonden op MP voor leuk prijsje, handige waardes 2x 5.6, 2x 6.8 en 2x12 ohm, gaan vast eens van pas komen.
Had je voor een nog leuker prijsje vast ook wel wat potloden kunnen aanschaffen. Moet je nog wel wat knutselen = zelfbouwen.

https://www.dhtrob.com/projecten/dhz_we ... rafiet.php
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

richard schreef: ma 04 nov 2024, 18:31
Het draadje van Weidok: viewtopic.php?t=2799
ja, die :goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Na de verkoop van de Merging Hapi, had ik een SBooster 12V lineaire voeding over, stond ongebruikt. Vandaag deze voeding op de wifi router gezet ipv een Ifi geschakelde voeding, type muurwrat. Lijkt een verbetering te geven, misschien gaf die Ifi toch wat rotzooi terug op het net?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Fedde »

Amir zit in het begin van de Dunning-Kruger curve, hij overschat zijn kennis een beetje IMHO...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Vertel, hoe dat zo en op welk punt in de video?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Fedde »

Vooral in de eerste 37 minuten...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Jawel maar leg eens uit hoe dan... Wat beweert hij dan b.v. wat onzin zou zijn?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Fedde »

Ik heb het woord onzin niet in de mond genomen. Maar zijn conclusie kwa audiofiele switches lijkt me wel incorrect of incompleet...

Aardig wat dingen die hij zei zijn los gezien wel correct, maar het is maar het halve verhaal. Eigenlijk was ie al af toen hij over TCP begon... daar zit het hem niet in...
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Volgens mij laat hij gewoon door een meting zien dat een zogenaamde audiofiele switch niets toevoegt .
Valt toch weinig aan te tornen dunkt mij .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

Walt heeft t over t effect van die voeding op z'n netspanning, niet op de switch
Walt schreef: wo 20 nov 2024, 21:35
misschien gaf die Ifi toch wat rotzooi terug op het net?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Fedde »

Nee, hij laat daar 1 meting zien met 1 streamer/DAC met 1 sinusgolf...

Irrelevante meting, brede conclusie met smal zicht. En niet de moeite nemen om het serieus te beluisteren...

Maar geloof gerust wat je wilt. Wou alleen even reageren op het posten van ASR propaganda...
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Fedde »

Henkjan schreef: do 21 nov 2024, 23:49
Walt heeft t over t effect van die voeding op z'n netspanning, niet op de switch
Walt schreef: wo 20 nov 2024, 21:35
misschien gaf die Ifi toch wat rotzooi terug op het net?
Klopt. Maar zou ook gedeeltelijk door effect op switch kunnen komen. Maar is te testen, laat de ifi gewoon ff in het stekkerblok zitten, met vergelijkbare dummy load...
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Fedde schreef: do 21 nov 2024, 23:54
Nee, hij laat daar 1 meting zien met 1 streamer/DAC met 1 sinusgolf...

Irrelevante meting, brede conclusie met smal zicht. En niet de moeite nemen om het serieus te beluisteren...

Maar geloof gerust wat je wilt. Wou alleen even reageren op het posten van ASR propaganda...
De man probeert dan in ieder geval nog iets aan te tonen .
Bij elke tweak of verandering een verbetering constateren vind ik plausibeler .
Ook zijn metingen mbt netfilters en powercables e.d. vind ik overtuigend .
Wanneer ik dan met iemand in discussies ga zeggen ze niet ( kom maar eens luisteren ; dan laat ik het verschil horen ;-)
Het is nog altijd techniek en geen magie !
Daar laat ik het dan maar bij .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef: vr 22 nov 2024, 8:20
Bij elke tweak of verandering een verbetering constateren vind ik plausibeler .
Zo is het maar net, zeker in het licht van dit draadje. Ach met op de persoon van Amir te spelen zonder ook inhoudelijk of technisch aan te geven wat er schort voegt niks toe. Dat is "Killing the messenger".

Ik heb zelf al jaren geleden round robin metingen gedaan over het thuisnetwerk met test files. Via diverse switches en WiFi. Alles standaard Netgear/TPLInk netwerkspul, switches, AP's etc. met bijgeleverde muurwratjes en gewone standaard PC's als server en laptop end points. Uiteindelijk gekeken naar de kwaliteit van het ANALOGE signaal wat uit de USB DAC kwam door het een uurtje te monitoren met een ADC en gevoelige FFT meting. Er hoeft maar 1 bit te mankeren t.g.v. van timing, jitter of wat dan ook en je ziet het onmiddellijk. Enige wat te constateren viel was de vervorming en jitter van de DAC aan het eind. Wat niet anders was dan met een directe meting van de DAC. Als je netwerk normaal op orde is dan verandert dat echt geen spat aan de kwaliteit van het signaal. Nog afgezien wat Amir allemaal zegt, is dat wat hij ook laat zien. En mocht je zelf thuis anders constateren zou je je ernstig zorgen moeten gaan maken over je internet bankieren.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

Ik vind wat Amir doet volstrekt irrelevant. Wat hij meet heeft geen relatie met de verschillen die je hoort.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Dat mag, is ook een manier van benaderen. Maar daar worden we niks wijzer van. Zolang ieder ene oor verschilt van ieder ander oor is dat wel een beetje een deur die altijd al open stond. Neemt niet weg dat het gewoon techniek blijft die wel of niet goed werkt zoals Rik al aan gaf.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

In de laatste 2 minuten geeft hij (Samir), dat ook aan.
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door de vuilnisman »

jeroen_d schreef: vr 22 nov 2024, 10:48
Ik vind wat Amir doet volstrekt irrelevant. Wat hij meet heeft geen relatie met de verschillen die je hoort.
Vind je dat ook voor hoe hij luidsprekers meet?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door rikpost »

Wanneer je de uitgang van een voeding meet met of zonder conditioner en in de meting is niets te zien dan is het toch evident dat er ook geen verschil in geluidskwaliteit kan zijn ?
Los van de suggestieve waarneming dan !
Daar valt toch niet omheen te speculeren .
Plaats reactie