Versterker bouwen met 4% kennis

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Jaaaah, en misschien kan ik dan die cirkel vervangen door iets in de vorm van een arreslee met huskies ervoor. Of nee, beter nog: Rendieren.
:lol:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Zo de knetter wat een mooie kast :shock: Complimenten hoor !

Paar/roze heeft wel wat :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Nog bedankt voor je compliment Tubehead :D

Ik heb weer een vraag: Hoe ga ik de trafo op de versterker aansluiten?
En welke kleuren moet ik dan in elkaar twisten?
Bijlagen
ACin.jpg
amplimo.jpg
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Denk dat je onderstaande aansluitschema aan moet houden maar dan het psu bordje even wegdenken....
Bijlagen
PS18K71 Application.JPG
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Ik neem aan dat het dan zoiets zou moeten zijn?
Bijlagen
zoiets.jpg
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Idd zo aansluiten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Yep, zo is die goed.
Rood op AC2, Geel en blauw samen aan de GND en grijs op AC1.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Arno »

Echt opschieten doet het niet, maar ik heb de draad weer opgepakt en ben weer iets verder. De kast is nu bijna klaar, van binnen is ie nog leeg

Toen ik die voetjes stond te maken, had ik wel even zoiets van, mijn god waar ben ik mee bezig :roll: :lol: Lekker prutsen.
Maar ze zijn best mooi geworden, dus dat viel dan weer niet tegen.

De knop is massief rvs, met dank aan fritzie, die zo aardig was om hem voor mij te draaien.
Bijlagen
pootje.jpg
achterzijde.jpg
voor.jpg
boven.jpg
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door TubeHead »

Zeer prachtige kast !! =P~

Leuk detail die volumeknop dat hij er boven uit steekt.. kan je makkelijker eraan draaien zeker ?
Moet dat detail ff onthouden :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door ray5150 »

Potverdikkeme hé, dat is nog eens een mooi kastje.... :) =P~
Ik wou dat ik zo goed kon timmeren/zagen/frezen..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door SARK »

Wow, met de hoofdletter W =D>
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Miniwatt »

Grote klasse meneer Arno!!
Prachtig sober ontwerp, dat streef ik zelf ook na 8)
Hoe werkt dat 'indirekt verlichte randje'?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door dre »

zo arno da`s nog eens fraai!! 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Henkjan »

erg mooi geworden =D>
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Arno »

Bedankt voor de complimenten :D
TubeHead schreef:
Leuk detail die volumeknop dat hij er boven uit steekt.. kan je makkelijker eraan draaien zeker ?
Je moet hem zelfs aan de bovenkant bedienen, want de knop ligt bijna helemaal verzonken in het front. Knop is 90 mm in doorsnede 8)
Miniwatt schreef:
Grote klasse meneer Arno!!
Hoe werkt dat 'indirekt verlichte randje'?
Hier staat een plaatje van de achterkant.


Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant :)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door TubeHead »

Arno schreef:

Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant :)
Vind dat juist altijd wel mee vallen :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Arno »

TubeHead schreef:
Arno schreef:

Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant :)
Vind dat juist altijd wel mee vallen :lol:
Zo zie je; ieder zijn specialiteit :)
ray5150 schreef:
Potverdikkeme hé, dat is nog eens een mooi kastje.... :) =P~
Ik wou dat ik zo goed kon timmeren/zagen/frezen..... :mrgreen:
De CNC-frees heeft een en ander wel wat laagdrempeliger gemaakt voor me. Bijvoorbeeld die achterkant, met die verzonken neutrik pluggen in dat trespa. Als ik dat met de hand had moeten doen, had dat erg lang geduurd en was mijn geduld waarschijnlijk snel op geweest. Nu was het zeg maar twee minuten programmeren, en vijftig seconden frezen. (Waarom is ie dan al bijna een half jaar bezig met die versterker, kun je je dan afvragen :mrgreen: )
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door dre »

heb je al wat aangeschaft voor de binnenkant? =P~
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Arno »

dre schreef:
heb je al wat aangeschaft voor de binnenkant? =P~
Ik heb van Amanda deze kant en klare versterkermodule gekregen, in ruil voor het maken van haar subkasten en nog wat ander freeswerk. De transformator is een Amplimo 2 x 42V 625VA

De indeling wordt ongeveer zoiets:
Bijlagen
layout4.jpg
carpin
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 4:59
Locatie: s-Gravenhage

Re:

Bericht door carpin »

Arno schreef:
Hier een tweetal plaatjes van een lekker stukje hobbypriegelgepruts.
De leds branden hier op een overbodig geworden lader van een mobieltje.
Ze werden verkocht als roze leds. Ze branden idd een paar minuten roze, maar zodra ze zijn 'ingebrand', zijn ze meer paars. Nou ja, de vrouw des huizes heeft gezien dat ze eerst roze waren, dus ze weet dat de waf-goodwill er is :lol:
Ik zou hem mee laten kleuren met de volume hoogte, van groen naar rood op de hoogste stand.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Re:

Bericht door Arno »

carpin schreef:
Arno schreef:
Hier een tweetal plaatjes van een lekker stukje hobbypriegelgepruts.
De leds branden hier op een overbodig geworden lader van een mobieltje.
Ze werden verkocht als roze leds. Ze branden idd een paar minuten roze, maar zodra ze zijn 'ingebrand', zijn ze meer paars. Nou ja, de vrouw des huizes heeft gezien dat ze eerst roze waren, dus ze weet dat de waf-goodwill er is :lol:
Ik zou hem mee laten kleuren met de volume hoogte, van groen naar rood op de hoogste stand.
Uiteraard zijn er in mijn hoofd allerlei van zulk soort special effects de revue gepasseerd. Ze waren of te moeilijk voor me, of het wordt allemaal nog meer werk dan het al is.
Overigens ben ik er nog niet uit wat ik nu wel als volume-indicator ga gebruiken. Misschien gewoon iets van een wijzertje dat ik op de knop plak.
Laatst gewijzigd door Arno op zo 18 okt 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door hannesie »

Je zou een ondiep gaatje van 1 mm diep in de knop kunnen boren en dat vullen met een paarse verfdruppel, die dan opgedroogd een goede combinatie is met het roze lila verlichtings element.

Hans
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Je zou een ondiep gaatje van 1 mm diep in de knop kunnen boren en dat vullen met een paarse verfdruppel, die dan opgedroogd een goede combinatie is met het roze lila verlichtings element.

Hans
Dat zou idd een leuke oplossing kunnen zijn. En weinig werk bovendien :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re:

Bericht door TubeHead »

Arno schreef:
Dag allemaal :)

Ik heb weer wat kunnen doen vandaag, en ik zal eens laten zien hoe de versterker er een beetje uit gaat zien.

De volumeknop is fake. Die heb ik erin gesjopt. Hij is al wel gemaakt, maar ik heb hem alleen nog niet hier.

De lichtlijn is ook nog niet zoals ie wordt. Op de foto ligt er een zaklampje achter, waarvan ik het licht roze heb laten lijken. Achter die perspex strip komen acht roze ledjes (ja, ja, zelfs bij een versterker wordt aan de WAF gedacht 8) ).

Het hout wordt nog flink donkerder na het lakken/oliën/invloed van licht.

toch vraag ik me af hoe je die ring gemaakt heb. :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Re:

Bericht door ray5150 »

Arno schreef:
Uiteraard zijn er in mijn hoofd allerlei van zulk soort special effects de revue gepasseerd. Ze waren of te moeilijk voor me, of het wordt allemaal nog meer werk dan het al is.
Overigens ben ik er nog niet uit wat ik nu wel als volume-indicator ga gebruiken. Misschien gewoon iets van een wijzertje dat ik op de knop plak.
Wat je ook kan doen is een heel klein (1-2 mm) ledje gebruiken. is vrij simpel te doen en staat heel leuk en profi...
Plaats reactie