Versterker bouwen met 4% kennis
Moderator: Beheerdersteam
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Echt opschieten doet het niet, maar ik heb de draad weer opgepakt en ben weer iets verder. De kast is nu bijna klaar, van binnen is ie nog leeg
Toen ik die voetjes stond te maken, had ik wel even zoiets van, mijn god waar ben ik mee bezig
Lekker prutsen.
Maar ze zijn best mooi geworden, dus dat viel dan weer niet tegen.
De knop is massief rvs, met dank aan fritzie, die zo aardig was om hem voor mij te draaien.
Toen ik die voetjes stond te maken, had ik wel even zoiets van, mijn god waar ben ik mee bezig
Maar ze zijn best mooi geworden, dus dat viel dan weer niet tegen.
De knop is massief rvs, met dank aan fritzie, die zo aardig was om hem voor mij te draaien.
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Zeer prachtige kast !!
Leuk detail die volumeknop dat hij er boven uit steekt.. kan je makkelijker eraan draaien zeker ?
Moet dat detail ff onthouden
Leuk detail die volumeknop dat hij er boven uit steekt.. kan je makkelijker eraan draaien zeker ?
Moet dat detail ff onthouden
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Potverdikkeme hé, dat is nog eens een mooi kastje....
Ik wou dat ik zo goed kon timmeren/zagen/frezen.....
Ik wou dat ik zo goed kon timmeren/zagen/frezen.....
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Grote klasse meneer Arno!!
Prachtig sober ontwerp, dat streef ik zelf ook na
Hoe werkt dat 'indirekt verlichte randje'?
Prachtig sober ontwerp, dat streef ik zelf ook na
Hoe werkt dat 'indirekt verlichte randje'?
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Bedankt voor de complimenten
Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant
Je moet hem zelfs aan de bovenkant bedienen, want de knop ligt bijna helemaal verzonken in het front. Knop is 90 mm in doorsnedeTubeHead schreef:Leuk detail die volumeknop dat hij er boven uit steekt.. kan je makkelijker eraan draaien zeker ?
Hier staat een plaatje van de achterkant.Miniwatt schreef:Grote klasse meneer Arno!!
Hoe werkt dat 'indirekt verlichte randje'?
Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Vind dat juist altijd wel mee vallenArno schreef:
Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Zo zie je; ieder zijn specialiteitTubeHead schreef:Vind dat juist altijd wel mee vallenArno schreef:
Maar goed, nu komt dus het lastige gedeelte; de binnenkant
De CNC-frees heeft een en ander wel wat laagdrempeliger gemaakt voor me. Bijvoorbeeld die achterkant, met die verzonken neutrik pluggen in dat trespa. Als ik dat met de hand had moeten doen, had dat erg lang geduurd en was mijn geduld waarschijnlijk snel op geweest. Nu was het zeg maar twee minuten programmeren, en vijftig seconden frezen. (Waarom is ie dan al bijna een half jaar bezig met die versterker, kun je je dan afvragenray5150 schreef:Potverdikkeme hé, dat is nog eens een mooi kastje....![]()
![]()
Ik wou dat ik zo goed kon timmeren/zagen/frezen.....
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
heb je al wat aangeschaft voor de binnenkant? 
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Ik heb van Amanda deze kant en klare versterkermodule gekregen, in ruil voor het maken van haar subkasten en nog wat ander freeswerk. De transformator is een Amplimo 2 x 42V 625VAdre schreef:heb je al wat aangeschaft voor de binnenkant?
De indeling wordt ongeveer zoiets:
Re:
Ik zou hem mee laten kleuren met de volume hoogte, van groen naar rood op de hoogste stand.Arno schreef:Hier een tweetal plaatjes van een lekker stukje hobbypriegelgepruts.
De leds branden hier op een overbodig geworden lader van een mobieltje.
Ze werden verkocht als roze leds. Ze branden idd een paar minuten roze, maar zodra ze zijn 'ingebrand', zijn ze meer paars. Nou ja, de vrouw des huizes heeft gezien dat ze eerst roze waren, dus ze weet dat de waf-goodwill er is
Re: Re:
Uiteraard zijn er in mijn hoofd allerlei van zulk soort special effects de revue gepasseerd. Ze waren of te moeilijk voor me, of het wordt allemaal nog meer werk dan het al is.carpin schreef:Ik zou hem mee laten kleuren met de volume hoogte, van groen naar rood op de hoogste stand.Arno schreef:Hier een tweetal plaatjes van een lekker stukje hobbypriegelgepruts.
De leds branden hier op een overbodig geworden lader van een mobieltje.
Ze werden verkocht als roze leds. Ze branden idd een paar minuten roze, maar zodra ze zijn 'ingebrand', zijn ze meer paars. Nou ja, de vrouw des huizes heeft gezien dat ze eerst roze waren, dus ze weet dat de waf-goodwill er is
Overigens ben ik er nog niet uit wat ik nu wel als volume-indicator ga gebruiken. Misschien gewoon iets van een wijzertje dat ik op de knop plak.
Laatst gewijzigd door Arno op zo 18 okt 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Je zou een ondiep gaatje van 1 mm diep in de knop kunnen boren en dat vullen met een paarse verfdruppel, die dan opgedroogd een goede combinatie is met het roze lila verlichtings element.
Hans
Hans
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Dat zou idd een leuke oplossing kunnen zijn. En weinig werk bovendienhannesie schreef:Je zou een ondiep gaatje van 1 mm diep in de knop kunnen boren en dat vullen met een paarse verfdruppel, die dan opgedroogd een goede combinatie is met het roze lila verlichtings element.
Hans
Re:
Arno schreef:Dag allemaal![]()
Ik heb weer wat kunnen doen vandaag, en ik zal eens laten zien hoe de versterker er een beetje uit gaat zien.
De volumeknop is fake. Die heb ik erin gesjopt. Hij is al wel gemaakt, maar ik heb hem alleen nog niet hier.
De lichtlijn is ook nog niet zoals ie wordt. Op de foto ligt er een zaklampje achter, waarvan ik het licht roze heb laten lijken. Achter die perspex strip komen acht roze ledjes (ja, ja, zelfs bij een versterker wordt aan de WAF gedacht).
Het hout wordt nog flink donkerder na het lakken/oliën/invloed van licht.
toch vraag ik me af hoe je die ring gemaakt heb.
Re: Re:
Wat je ook kan doen is een heel klein (1-2 mm) ledje gebruiken. is vrij simpel te doen en staat heel leuk en profi...Arno schreef:Uiteraard zijn er in mijn hoofd allerlei van zulk soort special effects de revue gepasseerd. Ze waren of te moeilijk voor me, of het wordt allemaal nog meer werk dan het al is.
Overigens ben ik er nog niet uit wat ik nu wel als volume-indicator ga gebruiken. Misschien gewoon iets van een wijzertje dat ik op de knop plak.

