Heb met die contructie ook gespeelt in het verleden, meerdere sets van gebouwd. Die punch zit er niet in nee, maar die diepgang kan een subwoofer jaloers op zijn. Bij bepaalde kameropstellingen hoorde ik laag dat echt met een fatsoenlijke sub niet hoorbaar was, bepaalde vervorming misschien maar het was onbeperkt diep. Dat zal wellicht invloed hebben op de prestaties van de VIB130TL i.c.m. de sub, als ze deels in tegenfase spelen zeker. Iets om rekening mee te houdenAppelsien schreef:Wil de sub gaan gebruiken icm mn zelfgebouwde visaton vib130tl. Dankzij de TL kunnen die 5 inch visaton AL drivertjes behoorlijk laag weergeven, maar je mist een beetje de 'punch' als je ze wat harder zet.
Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
....Voor mijn HT 4.1 systeempje wil ik graag jouw ontwerp Minisub, met AWM104, gebruiken. Voor de versterker heb ik de AMP11-HV van 41Hz Audio of de T3 van Hifimediy in gedachte. De bron wordt een HTPC met BruteFir en WebFilter als DSP.
Beste Bart,b_force schreef:Ja, idd voor filtering. Een DSP etc kan natuurlijk ook gewoon. Ik zou denk ik eerder gaan voor 41Hz audio.
Ik wil graag binnenkort de AWM104 en AMP11-HV bestellen, maar er zijn nog een aantal onduidelijkheden.
Koekel vertelde mij dat ik voor de AWM104 bij de Duitse webwinkels moet zijn. Klopt het dat deze niet in NL leverbaar is?
Kun je mij helpen met het bepalen van de voeding voor de AMP11-HV?
AMP11-HV Voeding keuze 1:
AMP11-HV + SMPS SP-320-48. Deze SMPS SP-320-48 kost € 42,50
AMP11-HV Voeding keuze 2:
AMP11 HV met ringkerntrafo 2x30V 225VA. Baco heeft een ringkern 2x30V 120VA voor € 9,50. Is het mogelijk 2 stuks Baco 2x30V 120VA te gebruiken? Ik heb nog moeite mee met het bepalen van de ontbrekende voedingsonderdelen, zoals brugcel, condensatoren, etc. Kun je mij vertellen welke onderdelen met waarde ik nodig heb voor een complete voeding?
Heel veel dank,
Wai
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Ik heb je eventjes een PB gestuurd.
Dat is wat duidelijker.
De Conrad "Inbouw versterkermodule 100W" (= 150W @ 4ohm) http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300518
Deze past niet direct in het ontwerp, hij is te diep.
Echter is deze versterker volledig afgesloten.
Mijn tip is om dan het middenschot anders te doen (eventueel weglaten)
Het totale volume wordt dan ook iets groter, maar dat is niet erg.
Wel moeten R26 en R27 vervangen worden voor 82kohm!!!!!!
Dat is wat duidelijker.
De Conrad "Inbouw versterkermodule 100W" (= 150W @ 4ohm) http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300518
Deze past niet direct in het ontwerp, hij is te diep.
Echter is deze versterker volledig afgesloten.
Mijn tip is om dan het middenschot anders te doen (eventueel weglaten)
Het totale volume wordt dan ook iets groter, maar dat is niet erg.
Wel moeten R26 en R27 vervangen worden voor 82kohm!!!!!!
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Zoals beloofd foto's en link in het topic van de vader des minisub's 
Afgelopen weken/maanden ben ik na een beetje rondzoeken begonnen aan de bouw van deze sub.
Omdat ik iets anders wilde voor mijn Mordaunt-short ms-308 en ter lering en vermaak!
De amp is de 300W versie van Conrad, de boost gaat er binnenkort uit, dat gaat een vriend van me doen.
De kist is gemaakt van 22mm Mdf op het tussenschot na (18mm) en 5 cm langer ivm de diepere amp.
Hij klinkt zonder instellingen te wijzigen al strakker dan mijn oude sub, ik heb net audyssey gedraaid en ben benieuwd hoe hij klinkt !
Dit is hem geworden:
Bijgevoegd de bouw tekening op basis van 22mm Mdf en de 300w conrad amp
Linkje naar mijn bouw topic:
viewtopic.php?f=3&t=21521
Afgelopen weken/maanden ben ik na een beetje rondzoeken begonnen aan de bouw van deze sub.
Omdat ik iets anders wilde voor mijn Mordaunt-short ms-308 en ter lering en vermaak!
De amp is de 300W versie van Conrad, de boost gaat er binnenkort uit, dat gaat een vriend van me doen.
De kist is gemaakt van 22mm Mdf op het tussenschot na (18mm) en 5 cm langer ivm de diepere amp.
Hij klinkt zonder instellingen te wijzigen al strakker dan mijn oude sub, ik heb net audyssey gedraaid en ben benieuwd hoe hij klinkt !
Dit is hem geworden:
Bijgevoegd de bouw tekening op basis van 22mm Mdf en de 300w conrad amp
Linkje naar mijn bouw topic:
viewtopic.php?f=3&t=21521
