Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door SSassen »

architect schreef: di 16 nov 2021, 20:34
tja, ik sta weer voor zo''n lastige keuze . . .
Voor het gemak zou ik een twee kanaals MP module pakken met nCore, goedkoper en zoveel gemakkelijker in het gebruik.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door toetertje »

Maar, wel kans op een behoorlijke in of uitschakelplop. :hide:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door SSassen »

toetertje schreef: wo 17 nov 2021, 10:16
Maar, wel kans op een behoorlijke in of uitschakelplop. :hide:
Nooit geen last van gehad?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Shadow »

Als je hem eerst standby gooit niet nee, maar de Ghent kitjes gooien gewoon hard de netspanning erop en eraf...daar hebben we het al uitgebreid over gehad...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door SSassen »

Shadow schreef: wo 17 nov 2021, 10:54
Als je hem eerst standby gooit niet nee, maar de Ghent kitjes gooien gewoon hard de netspanning erop en eraf...daar hebben we het al uitgebreid over gehad...
Oh ja, stel k*tamateurs, ik zeg het maar gewoon zonder er doekjes omheen te winden, zelfs een amateur als ik doet netjes eerst de standby enablen en dan de spanning eraf, een 555 schakeling is alles wat je daarvoor nodig hebt, da's geen hogere wiskunde.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Henkjan »

Ghent maakt kastjes (erg mooie kastjes imho) met de juiste gaten en evt een kabelsetje.
Functioneel moet de gene die t samenbouwt voor zorgen, daar moet je niet de kasten leverancier op aan kijken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef: wo 17 nov 2021, 11:44
Ghent maakt kastjes (erg mooie kastjes imho) met de juiste gaten en evt een kabelsetje.
Functioneel moet de gene die t samenbouwt voor zorgen, daar moet je niet de kasten leverancier op aan kijken.
Geen idee, zoals ik al schreef ik ben ook maar een amateur, niet van die moeilijke vragen stellen! :bakkie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Pjotr »

Tja, tis me wat. Ontwikkelen ze voor die beschuitjes speciaal een dedicated voeding, de SMPS600. Netjes met DC protectie en zo. Vergeten ze weer een net enable signaal voor het beschuit er op te klussen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef: wo 17 nov 2021, 21:48
Tja, tis me wat. Ontwikkelen ze voor die beschuitjes speciaal een dedicated voeding, de SMPS600. Netjes met DC protectie en zo. Vergeten ze weer een net enable signaal voor het beschuit er op te klussen.
Mja, je zou toch denken dat die paar extra sot-23 transistoren en wat R’s en C’s de BOM niet gelijk stukken duurder maken?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Pjotr »

Ze zijn het gewoon vergeten. Ik heb hier een vergelijkbare Chinese Connex SMPS500RxE van 500W en 2x 65V waar het wel netjes op zit. Incl een nette geïsoleerde driver voeding van 17,5V. Mahjah wel met ook Chinese kruip en veiligheidsafstanden... en enkel geïsoleerd.
Plaats reactie