Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Walt schreef: zo 16 nov 2025, 12:45
Is er nog iemand die zich durft te wagen aan een beschrijving van de klank van de sets? Ben wel benieuwd.
Durf ik wel, maar dan wel met de kanttekening dat de ruimtes zeker niet in het voordeel waren van de sets die ik gehoord heb.
Ik was er pas laat en heb lang niet alles gehoord. Hieronder dus MIJN mening :wink:

Voor mij klonk deze set het meest uitgewogen nadat we de sub wat getemperd hadden:
IMG_2865.jpeg
Erg aangenaam laag, zelfs zonder sub. Hoog wat niet te scherp was, een makkelijk set om langere tijd naar te luisteren (wat we ook een minuut of 10 samen gedaan hebben). Met name het nummer van Phil Collins wat gedraaid werd met diep laag aan het begin gevolgd door een koor (helaas geen idee welk nummer dat was). Wow! Met gemak werd de grote ruimte gevuld.
Enige opmerking was de sub-integratie, die was wat lastig, maar daar is met trial-and-error een prima afstelling voor te vinden.
Is ook smaakgevoelig.

De speakers van Pon-e hebben me ook aangenaam verrast. De ruimte werkte helaas soms niet mee in het laag, maar met de meeste nummers viel vooral de totale controle op. Er was echt attack. Op het nummer "you and you're friend, hoorde je duidelijk wanneer de snaren "geplukt" werden. Bij dit nummer wordt het al snel een rommeltje in het laag. Goed gedaan :goedzo:
Verbazingwekkend ook hoe ver we in de techniek gekomen zijn dat zo'n geïntegreerd versterkerbordje dit kan presteren.

Tegen het einde van dag heb ik ook met positieve verbazing zitten luisteren naar de Calimero's.
Wat een geluid zetten die mini-speakers neer :shock:
Dit zou ik zonder probleem als huiskamerset neerzetten. Tuurlijk mis je wel het echte laag, maar wat er verder is, is gewoon he-le-maal goed.
Ik liep zelfs naar voren om te luisteren of niet de set er onder aan stond. :mrgreen:

Deze set hoorde ik als eerste, toevallig ook weer met een nummer van Dire Straits.
Daar ben ik altijd erg kritisch over, want die ken ik van binnen naar buiten en heb deze op vele sets gehoord en weet het daarom ook feilloos (naar mijn smaak) te beoordelen.
PXL_20251115_114938639.jpeg
Zoals iemand al zei: geen basmonster, maar wel aangenaam.
Hoog was prima in orde, geen scherpe randjes, overgang naar de woofer ook prima.
Helaas voor deze set ken ik het nummer wat gedraaid werd ontzettend goed en viel me wel op dat het lagere-mid te dik aangezet werd. Ik noem het een duidelijke "kastkleur". Is misschien alleen mij opgevallen, dat kan.
Niet slecht, kan een voorkeur zijn.

Er zijn er nog meer die ik geluisterd heb, maar deze sets sprongen er voor mij uit en heb ik nog een duidelijke herinnering aan.

Oh ja, toch wel een kritische opmerking over de dag: als je niet aan het luisteren bent en diep in gesprek verwikkeld bent, ga dan even op de gang kletsen of bij de kantine. Dat stoorde me soms :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

Edit: verkeerd gelezen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 16 nov 2025, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Dat laatste blijft een algemeen dingetje. (Naast de akoestiek)

Praten over iets anders dan de spelende luidsprekers, je eigen spullen tussendoor testen en het zoveel mogelijk frommelen met plastic wanneer je opruimt tijdens andermans sessie zijn altijd puntjes waar ik mij lichtelijk aan kan storen :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door richard »

Akoestiek is altijd een dingetje. De ene ruimte benaderd de woonkamer nu eenmaal beter dan de andere. Soms heb je echt pech. Een centrale ruimte met hapjes en drankjes is echt wel prettig om te kletsen zonder te storen.

In Beetsterzwaag was alles in één ruimte, daar moest je enige overlast van elkaar accepteren. Had dat ergens ook zijn charme.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door audiomanics »

richard schreef: zo 16 nov 2025, 19:31
daar moest je enige overlast van elkaar accepteren. Had dat ergens ook zijn charme.
:D
't ging ook vaak niet om die bouwprojecten maar meer om de gezelligheid van sterke verhalen, eventueel buiten rokend...

Kees
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door hannesie »

:lol: + 1 , en dat zegt alles over Beetsterzwaag :rock:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Ik weet niet wie op het forum "pvanlingen" is, maar ik heb 2 Tangbandjes van je gekocht.
Je zou me je bankgegevens nog doorgeven. Niet vergeten hè? :wink:

(EDIT:)
Duh!, pvanlingen is gewoon LETTERLIJK pvanlingen... :lol:
Heb je een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pvanlingen »

Hi Michael,
Zie je PB.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door weidok »

Heb een leuke dag gehad. Prima locatie en organisatie bedankt :)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door HoMeR »

:yeah: Het was weer als vanouds, behoudens de locatie....
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Heeft iemand toevallig nog een rca kabel gevonden?
Ik mis er een bij het uitpakken van mn spullen.
Zo een.
IMG_20251120_090107.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Niemand de TPR kabel gezien?
Toevallig ook niet gevonden bij het opruimen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door dre »

Helaas niet gezien.....
In dezelfde ruimte waar Leo en ik stonden toch?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Ja klopt, ik had hem naast de kist zien liggen, bij het opruimen was die weg daar, ik nam aan dat hij al in de kist zat. Helaas niet het geval dus.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Ik zal in ieder geval deze week even langsgaan. Misschien op één of andere manier toch bij de gevonden voorwerpen beland.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Top bedankt vast
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

Ik heb mijn tas nog even nagekeken, maar ik heb geen verstekeling er in zitten.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Bedankt.
Gebruikersavatar
Boester
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 nov 2023, 20:31

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Boester »

Het was een leuke dag en voor mij de eerste keer dat ik meedeed met een luisterdag. Mijn beide zonen hebben ook intens genoten en veel geleerd. Graag had ik mijn nieuwste project -de paarse TL 2-weg speakers-meegenomen. Helaas had ik deze niet op tijd gereed. Een volgende keer zullen ze er zijn inclusief filters in mooie doorzichtige behuizingen.Afbeelding
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door richard »

Klonk jouw Visaton - Monacor combinatie ook niet verkeerd hoor. Een behoorlijke tijd naar Ton Koopman zitten luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”