Durf ik wel, maar dan wel met de kanttekening dat de ruimtes zeker niet in het voordeel waren van de sets die ik gehoord heb.
Ik was er pas laat en heb lang niet alles gehoord. Hieronder dus MIJN mening
Voor mij klonk deze set het meest uitgewogen nadat we de sub wat getemperd hadden:
Erg aangenaam laag, zelfs zonder sub. Hoog wat niet te scherp was, een makkelijk set om langere tijd naar te luisteren (wat we ook een minuut of 10 samen gedaan hebben). Met name het nummer van Phil Collins wat gedraaid werd met diep laag aan het begin gevolgd door een koor (helaas geen idee welk nummer dat was). Wow! Met gemak werd de grote ruimte gevuld.
Enige opmerking was de sub-integratie, die was wat lastig, maar daar is met trial-and-error een prima afstelling voor te vinden.
Is ook smaakgevoelig.
De speakers van Pon-e hebben me ook aangenaam verrast. De ruimte werkte helaas soms niet mee in het laag, maar met de meeste nummers viel vooral de totale controle op. Er was echt attack. Op het nummer "you and you're friend, hoorde je duidelijk wanneer de snaren "geplukt" werden. Bij dit nummer wordt het al snel een rommeltje in het laag. Goed gedaan
Verbazingwekkend ook hoe ver we in de techniek gekomen zijn dat zo'n geïntegreerd versterkerbordje dit kan presteren.
Tegen het einde van dag heb ik ook met positieve verbazing zitten luisteren naar de Calimero's.
Wat een geluid zetten die mini-speakers neer
Dit zou ik zonder probleem als huiskamerset neerzetten. Tuurlijk mis je wel het echte laag, maar wat er verder is, is gewoon he-le-maal goed.
Ik liep zelfs naar voren om te luisteren of niet de set er onder aan stond.
Deze set hoorde ik als eerste, toevallig ook weer met een nummer van Dire Straits.
Daar ben ik altijd erg kritisch over, want die ken ik van binnen naar buiten en heb deze op vele sets gehoord en weet het daarom ook feilloos (naar mijn smaak) te beoordelen.
Zoals iemand al zei: geen basmonster, maar wel aangenaam.
Hoog was prima in orde, geen scherpe randjes, overgang naar de woofer ook prima.
Helaas voor deze set ken ik het nummer wat gedraaid werd ontzettend goed en viel me wel op dat het lagere-mid te dik aangezet werd. Ik noem het een duidelijke "kastkleur". Is misschien alleen mij opgevallen, dat kan.
Niet slecht, kan een voorkeur zijn.
Er zijn er nog meer die ik geluisterd heb, maar deze sets sprongen er voor mij uit en heb ik nog een duidelijke herinnering aan.
Oh ja, toch wel een kritische opmerking over de dag: als je niet aan het luisteren bent en diep in gesprek verwikkeld bent, ga dan even op de gang kletsen of bij de kantine. Dat stoorde me soms

