Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De mid baffle zit verlijmd aan de staanders, de schroeven zitten met dezelfde 2 componenten lijm extra vast. Dit heb ik toen gedaan omdat de schroeven steeds los liepen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Amen, ik val van mijn stoel hier, wat een amateuristisch geknutsel …Leeuwarden schreef: ↑za 18 nov 2023, 8:31Eén klein kutplankje per speaker dat niet eens aan een kast is gelijmd maar met zes schroeven vast zit en dan beweren dat dat niet praktisch is terwijl alles uit de kast en beurs wordt gehaald om ook maar de kleinste verbetering te bewerkstelligen… Je zou de politiek in moeten gaan…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gisteren wat kunnen luisteren naar de aanpassing van de mid baffle, op zich geen grote verschillen hoor, als je de baffle vastpakt, voel je hem zeker minder bewegen, dat heeft dus goed gewerkt. Denk overall een opschoning van de weergave en iets minder laid back geluid. Nu moet ik even kijken of dat laatste voor mij de goede weg is, ik hou van een zeer rustige weergave, maar als dat betekent te weinig dynamiek, is ook niet goed natuurlijk, dus ik denk dat er weer een stapje gezet is.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo. Ik ben weer van de partij, laat de nieuwe fratsen maar weer komen. En tweaks? Komen die er ook nog? Gezien de topic titel.... 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Net twee mooie albums van mevrouw Melanie de Biasio binnen gehad, ik stream weliswaar bijna altijd maar deze cd’s wil ik gewoon in de eigen collectie hebben:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die zijn het inderdaad waard om in bezit te hebben, mooie keuze!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Blackened Cities is het ook wel waard. Één nummer, wellicht haar beste. Maar dat is mijn mening. Het meegeleverd papierwerk is ook de moeite, heeft zelfs een prijsje gewonnen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vraag aan Walter. Heb je al eens geprobeerd de speakers verder van de muur af te zetten?
Jos.
Jos.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bedoel je de zijmuur?
De speakers staan nu expres vrij dicht op de wand, een dipool straalt niet opzij, dus heeft minder last van zijwand reflectie, tevens is mijn kamertje erg smal (270cm) dus dan hou je nog een beetje een stereo breedte.
Tevens is mijn opstelling gebaseerd op wat in de volgende link wordt besproken, met deze methode krijg je veel diepte in het 3D plaatje:
https://forum.audiogon.com/discussions/ ... -placement
Groetjes Walter
De speakers staan nu expres vrij dicht op de wand, een dipool straalt niet opzij, dus heeft minder last van zijwand reflectie, tevens is mijn kamertje erg smal (270cm) dus dan hou je nog een beetje een stereo breedte.
Tevens is mijn opstelling gebaseerd op wat in de volgende link wordt besproken, met deze methode krijg je veel diepte in het 3D plaatje:
https://forum.audiogon.com/discussions/ ... -placement
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Yep, de zijmuur. Ik heb zelf ook een OB en heb ze juist ongeveer 70cm van de muur af gehaald en anderhalve meter de kamer in staan. Heb ze wel verder uit elkaar en heb een beter stereobeeld en het lijkt alsof het geluid beter van de speakers vrijkomen. Je hoort met de ogen dicht niet waar de speakers staan dan. Ruimte is wel 4,5mtr breed.
Jos.
Jos.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bij mij verdwijnen de speakers ook volledig, het zeer ver naar voren zetten (in mijn geval 180cm in een kamertje van 450cm lang = 40% zie de link) had het grootste positieve effect. Had ze eerst niet ingedraaid, maar op advies van Jeroen later wel gedaan om meer direct geluid te krijgen, anders was het diepte effect te sterk aanwezig, boven de ruimte informatie in de opname zelf.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gisteren bij Cock van der Weiden van Sonore geweest, ik mocht zijn soldeerpot gebruiken om wat stukjes Sonore kabel te vertinnen, dit gaat niet met een soldeerbout wegens de glas isolatie. De stukjes draad komen van het passieve filter naar de middentoner.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gezellig! Dat gaat met een flinke 250 watt bout ook prima hoor. Vaak genoeg gedaan. Maar als je het regelmatig doet is zo'n toverketeltje wel handiger 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja was een leuke avond, je wordt overspoeld met informatie. Ook nog wat tips gehad voor mijn speakers, onder andere om eens te testen met een mandje met demping achterop de middentoner, bij een ploptest moet de plop naar voren precies hetzelfde klinken als de plop naar achteren, blijkbaar heeft demping daar invloed op. Snap het niet helemaal maar lijkt me het proberen waard.
Verder ook nog naar zijn set geluisterd, de befaamde omgebouwde KEF-jes. Ongehoord wat daar nu uitkomt, qua laag en dynamiek, fijne details, de absolute stilte tussen de noten, het bizar lange uitsterven van geluidjes, next level.
Verder ook nog naar zijn set geluisterd, de befaamde omgebouwde KEF-jes. Ongehoord wat daar nu uitkomt, qua laag en dynamiek, fijne details, de absolute stilte tussen de noten, het bizar lange uitsterven van geluidjes, next level.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ook nog wat tips gehad voor mijn speakers, onder andere om eens te testen met een mandje met demping achterop de middentoner, bij een ploptest moet de plop naar voren precies hetzelfde klinken als de plop naar achteren, blijkbaar heeft demping daar invloed op. Snap het niet helemaal maar lijkt me het proberen waard.
Dat je het niet snapt maakt het voor jou juist zo aantrekkelijk.
Dat je het niet snapt maakt het voor jou juist zo aantrekkelijk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Beste van Lingen, ik zie steeds van dit soort flauwe opmerkingen van je, liever dan gewoon niet reageren a.u.b. ga zelf eens iets bouwen ofzo, of lekker plaatjes draaien.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik noem dat trollen, maar ach die heeft elk forum een paar zitten natuurlijk…
Hoe dan ook, de koppelstang pakte goed uit, ik ga dit ook gewoon testen.
Groetjes Walter
Hoe dan ook, de koppelstang pakte goed uit, ik ga dit ook gewoon testen.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De HOB? Half Open Baffle... Moet er dan met een OB niet aan zowel voorkant als achterkant een mandje met appels?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dus de front-plop moet hetzelfde zijn als de back-plop? Plopperdeplop!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit stond ook nog op de agenda, extra vilt op de opstaande randen:
