miniDSP flex

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: miniDSP flex

Bericht door satefan »

TabCam schreef: do 26 jan 2023, 21:32
Meen wel verschil in helderheid te kunnen horen tussen usb en coax met hetzelfde apparaat. Of het tussen mijn oren zit moet ik eens laten vaststellen door iemand anders want zelf DBX lukt me niet :sure: .
Ik hoor ook een zeer duidelijk verschil tussen coax of USB van eenzelfde apparaat.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: miniDSP flex

Bericht door jeroen_d »

:mrgreen: Daar gaan we dan met de redenatie dat bitjes toch bitjes zijn en er geen hoorbaar verschil is en dat het jitter probleem inmiddels wel is opgelost.

Je moet wel dubbelblind testen hoor. Anders is het allemaal placebo. :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: miniDSP flex

Bericht door FR_Aad »

Ik zou er wel een zekering tussen zetten
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: miniDSP flex

Bericht door Pjotr »

Ik zie een gat in de markt: Bitjesvrije vesten. Geen bitje te bekennen en de zandzakken liggen al weer voor de deur \:D/
kurosawa
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 11:08

Re: miniDSP flex

Bericht door kurosawa »

Ik heb een minidsp flex Digital gekocht.
Ik ben heel tevreden.
Ik kan het toestel gebruiken als AD converter voor mijn platenspeler aan te sluiten op een Meier Audio Cordia Soul.
Ik gebruik de digital flex ook om hoofdtelefoon PEQ's in te laden die ik kan gebruiken voor mijn hoofdtelefoons.

En ten derde zou ik het toestel kunnen gebruiken om een Room EQ in te laden.
Maar hiervoor zou ik dus (als ik het goed begrijp) 2 (identieke) dac's nodig hebben.
Sorry ik ben nog nieuw met dit toestel.

Ik heb geen subwoofer. Ik denk dat ik geen subs nodig heb omdat ik redelijk groten luidsprekers heb (van het type Jmlabs Electra 946).
Dit zijn passieve luidsprekers. Daarmee dat ik denk ik 2 identieke dac's nodig heb.
Ik denk niet dat ik 2 Meier Audio Cordia Soul's ga aanschaffen want dit zal helaas te duur zijn.
Ik dacht misschien aan Topping dac's(?).
Laatst gewijzigd door kurosawa op ma 19 jun 2023, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: miniDSP flex

Bericht door Henkjan »

als je alleen maar stereo uit nodig hebt, en geen 4 kanaals, dan heb je aan 1 DAC genoeg
kurosawa
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 11:08

Re: miniDSP flex

Bericht door kurosawa »

Dat is heel goed nieuws bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”