Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Kastje voor het spul....stoeien met FreeCAD....

Komt nog een voor- en achterkant bij.
Schermafbeelding 2023-01-14 om 22.52.48.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Met een 3D print heb je wel wat meer vrijheid in kastvorm. Het was even pielen om de 4 boogsegmenten die de basisvorm bepalen in FreeCAD "constrained" te krijgen. Nog iets van een voet of pootjes verzinnen dat hij zo rechtop kan blijven staan (en iets zwaars onderin om het zwaartepunt te verlagen). Onder de rode volume knop nog een led, aan/uit schakelaar en de aansluiting voor de hoofdtelefoon. +- 10x25x20cm (bxhxd).
GeplakteAfbeelding-1.png
GeplakteAfbeelding-2.png
GeplakteAfbeelding-3.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Nog wat ideetjes, deels 3d print, deels wat alu, deels een houtenpaneeltje en voetjes die je er op kunt klikken om het kastje horizontaal of vertaal te plaatsen.
GeplakteAfbeelding-6.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Geloof dat ik dat FreeCAD een klein beetje begin te snappen......
Schermafbeelding 2023-01-20 om 23.45.36.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

Gaaf man!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36757
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door Pjotr »

Netjes zeg! Eenmaal op gang ga je je weg wel vinden met FreeCad zo te zien.

Als je wilt verzwaren gaat dat erg goed met gewoon ijzer. Heeft een relatief hoog SG en neemt derhalve weinig plek in. Staal is tegenwoordig in allerhande vormen via internet op maat verkrijgbaar: Plaat, staf, profiel enz. Is wel relatief duur daar, langs gaan bij een constructiebedrijf in de buurt is vele malen goedkoper. Voor willekeurige vormen werken "ponsdoppen" ingegoten in epoxy erg goed, SG 4 a 5 en kosten weinig: https://ballast-producten.nl/ Zijn wel erg vuil als je ze krijgt heb ik gemerkt, evt. eerst goed ontvetten met 1:1 verdunde Dasty (Wibra).
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Pjotr schreef: za 21 jan 2023, 10:23
Netjes zeg! Eenmaal op gang ga je je weg wel vinden met FreeCad zo te zien.

Als je wilt verzwaren gaat dat erg goed met gewoon ijzer. Heeft een relatief hoog SG en neemt derhalve weinig plek in. Staal is tegenwoordig in allerhande vormen via internet op maat verkrijgbaar: Plaat, staf, profiel enz. Is wel relatief duur daar, langs gaan bij een constructiebedrijf in de buurt is vele malen goedkoper. Voor willekeurige vormen werken "ponsdoppen" ingegoten in epoxy erg goed, SG 4 a 5 en kosten weinig: https://ballast-producten.nl/ Zijn wel erg vuil als je ze krijgt heb ik gemerkt, evt. eerst goed ontvetten met 1:1 verdunde Dasty (Wibra).
Hebbu toevallig ook een adresje voor Depletalloy?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36757
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door Pjotr »

Ga je er op schieten dan? Nee, in die kringen verkeer ik dan weer niet :lol: Misschien een eind oostwaarts?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Zo, weer wat verder, wel nog goed nadenken over de assemblage en dat e.e.a. later ook toegankelijk blijft.
Schermafbeelding 2023-01-21 om 22.52.27.png
Gelijk enkele afmetingen in parameters gestopt en de onderdelen daar aan laten refereren, kun je met 1 getal wijzigen, bv de hoogte, wat verschillende verhoudingen van de kast heel snel bekijken. Voorbeeld in extremo:
Schermafbeelding 2023-01-21 om 22.55.00.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Te veel variabelen, te veel onzekerheden, moeilijk doen voor iets simpels....het ontwerp iets aangepast: kastje zal uit twee schalen bestaan (onder en boven) en de DAC gewoon op de RPI geprikt. Voeding nog even bekijken, of via een muur-wrat zoals nu ook al is of inbouwen.
Schermafbeelding 2023-01-24 om 21.45.00.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Hoe slap zal het kastje zijn bij een wanddikte van 2mm en geprint met Nylon-12 op een HP MJF machine?

20N op een vlak van 15x15mm --> 0,3mm volgens de FEM analyse.
GeplakteAfbeelding-3.png
(visualisatie overdreven).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

Kun je dan ook wat ribbels in printen om de constructie wat te verstevigen, aan de binnenzijde zou het mogelijk zijn denk ik, net als een motorkap die ook niet teveel mag indeuken, als er weer eens een wild zwijn rondloopt. :shock: 8) :idea:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

0,3mm op 20N is best prima. Om het kastje op te pakken gezien het totale gewicht zal je niet eens zo hard hoeven te knijpen.

De FEM liet zien dat aan de ronde zijkanten vastpakken zelf geen vermeldenswaardige vervorming gaf.

Maar een paar ribben (kruislings) er onder zal het nog wat stijver maken (en laten aanvoelen). Binnenkort eens er in tekenen en Femmie nog eens aan laten rekenen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Schermopname 2023-01-31 om 23.11.gif
(Animated GIF, even op het plaatje klikken mocht het niet te zien zijn).
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door John P »

Explosief apparaatje, pas maar op.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Schermafbeelding 2023-02-02 om 22.22.01.png
Rechts dan niet die schakelaar maar een wipschakelaar voor aan/uit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

Op dat grijs een accentje met rood zal ook best goed staan, wat meer contrast, en dat kan echt leuke ontwerp best hebben.

Echt een leuke. :roll: :kwijl:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Schermafbeelding 2023-02-05 om 22.14.08.png
With great tools come great responsibilities. Toch niet te gek maken met 'diesaign'. Back to basics. En voor een klein kastje van 13x5x15cm (bhd) moet je ook niet teveel tierelantijnen hebben.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

Als er alleen een rood randje van een halve mm rood in de knop zit dat gaat branden als het aan staat, zoiets bedoel ik dan, een klein functioneel contrast geeft raffinement, heb/blijf je jaren plezier van/ houden. :-$ :lol: :kwijl:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Daar heb ik al eens naar gekeken. OKW heeft daar wel een leuke knop voor, ooit voor mijn AFDAC-2 bouwsel een gekocht maar inmiddels is die specifieke serie niet meer te vinden bij de bekende retail kanalen voor particulieren.

(https://www.okw.com/de/category/7ae0aef ... f2451d5ad4)
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

GeplakteAfbeelding-1.png
Waar hij zal staan en hoe ik hem gebruik, dan is er gerede kans dat ik onbedoeld tegen de volume knop stoot en mijn tinnitus nog wat erger maak. Wellicht daarom beter de bediening per knop......
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

tsja tsja tsja :-k

Ben er nog niet uit, gezien specifieke plaats die ook overweeg, op de vloer naast de bank, is een wat grotere knop bovenop handiger. Denk aan 8 a 10cm diameter.

Tevens even eens met Blender aan de slag gegaan.....
Study1234.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hannesie »

AHA, je gaat de man van ROON achterna?

Of wat er wat op lijkt. :D

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

Beperkt. Alleen volume en pauze of mute. Er zit een eenvoudige encoder onder de knop, dus alleen draaien en drukken. De rest van de bediening (muziek zoeken en starten) gaat gewoon via telefoon/tablet/pc.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Bericht door hsmeets »

probeersel.png
nog een andere variant....
Plaats reactie