Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Kastje voor het spul....stoeien met FreeCAD....
Komt nog een voor- en achterkant bij.
Komt nog een voor- en achterkant bij.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Met een 3D print heb je wel wat meer vrijheid in kastvorm. Het was even pielen om de 4 boogsegmenten die de basisvorm bepalen in FreeCAD "constrained" te krijgen. Nog iets van een voet of pootjes verzinnen dat hij zo rechtop kan blijven staan (en iets zwaars onderin om het zwaartepunt te verlagen). Onder de rode volume knop nog een led, aan/uit schakelaar en de aansluiting voor de hoofdtelefoon. +- 10x25x20cm (bxhxd).
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Nog wat ideetjes, deels 3d print, deels wat alu, deels een houtenpaneeltje en voetjes die je er op kunt klikken om het kastje horizontaal of vertaal te plaatsen.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Geloof dat ik dat FreeCAD een klein beetje begin te snappen......
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Netjes zeg! Eenmaal op gang ga je je weg wel vinden met FreeCad zo te zien.
Als je wilt verzwaren gaat dat erg goed met gewoon ijzer. Heeft een relatief hoog SG en neemt derhalve weinig plek in. Staal is tegenwoordig in allerhande vormen via internet op maat verkrijgbaar: Plaat, staf, profiel enz. Is wel relatief duur daar, langs gaan bij een constructiebedrijf in de buurt is vele malen goedkoper. Voor willekeurige vormen werken "ponsdoppen" ingegoten in epoxy erg goed, SG 4 a 5 en kosten weinig: https://ballast-producten.nl/ Zijn wel erg vuil als je ze krijgt heb ik gemerkt, evt. eerst goed ontvetten met 1:1 verdunde Dasty (Wibra).
Als je wilt verzwaren gaat dat erg goed met gewoon ijzer. Heeft een relatief hoog SG en neemt derhalve weinig plek in. Staal is tegenwoordig in allerhande vormen via internet op maat verkrijgbaar: Plaat, staf, profiel enz. Is wel relatief duur daar, langs gaan bij een constructiebedrijf in de buurt is vele malen goedkoper. Voor willekeurige vormen werken "ponsdoppen" ingegoten in epoxy erg goed, SG 4 a 5 en kosten weinig: https://ballast-producten.nl/ Zijn wel erg vuil als je ze krijgt heb ik gemerkt, evt. eerst goed ontvetten met 1:1 verdunde Dasty (Wibra).
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Hebbu toevallig ook een adresje voor Depletalloy?Pjotr schreef: ↑za 21 jan 2023, 10:23Netjes zeg! Eenmaal op gang ga je je weg wel vinden met FreeCad zo te zien.
Als je wilt verzwaren gaat dat erg goed met gewoon ijzer. Heeft een relatief hoog SG en neemt derhalve weinig plek in. Staal is tegenwoordig in allerhande vormen via internet op maat verkrijgbaar: Plaat, staf, profiel enz. Is wel relatief duur daar, langs gaan bij een constructiebedrijf in de buurt is vele malen goedkoper. Voor willekeurige vormen werken "ponsdoppen" ingegoten in epoxy erg goed, SG 4 a 5 en kosten weinig: https://ballast-producten.nl/ Zijn wel erg vuil als je ze krijgt heb ik gemerkt, evt. eerst goed ontvetten met 1:1 verdunde Dasty (Wibra).
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Ga je er op schieten dan? Nee, in die kringen verkeer ik dan weer niet
Misschien een eind oostwaarts?
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Zo, weer wat verder, wel nog goed nadenken over de assemblage en dat e.e.a. later ook toegankelijk blijft.
Gelijk enkele afmetingen in parameters gestopt en de onderdelen daar aan laten refereren, kun je met 1 getal wijzigen, bv de hoogte, wat verschillende verhoudingen van de kast heel snel bekijken. Voorbeeld in extremo:
Gelijk enkele afmetingen in parameters gestopt en de onderdelen daar aan laten refereren, kun je met 1 getal wijzigen, bv de hoogte, wat verschillende verhoudingen van de kast heel snel bekijken. Voorbeeld in extremo:
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Te veel variabelen, te veel onzekerheden, moeilijk doen voor iets simpels....het ontwerp iets aangepast: kastje zal uit twee schalen bestaan (onder en boven) en de DAC gewoon op de RPI geprikt. Voeding nog even bekijken, of via een muur-wrat zoals nu ook al is of inbouwen.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Hoe slap zal het kastje zijn bij een wanddikte van 2mm en geprint met Nylon-12 op een HP MJF machine?
20N op een vlak van 15x15mm --> 0,3mm volgens de FEM analyse.
(visualisatie overdreven).
20N op een vlak van 15x15mm --> 0,3mm volgens de FEM analyse.
(visualisatie overdreven).
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Kun je dan ook wat ribbels in printen om de constructie wat te verstevigen, aan de binnenzijde zou het mogelijk zijn denk ik, net als een motorkap die ook niet teveel mag indeuken, als er weer eens een wild zwijn rondloopt.

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
0,3mm op 20N is best prima. Om het kastje op te pakken gezien het totale gewicht zal je niet eens zo hard hoeven te knijpen.
De FEM liet zien dat aan de ronde zijkanten vastpakken zelf geen vermeldenswaardige vervorming gaf.
Maar een paar ribben (kruislings) er onder zal het nog wat stijver maken (en laten aanvoelen). Binnenkort eens er in tekenen en Femmie nog eens aan laten rekenen.
De FEM liet zien dat aan de ronde zijkanten vastpakken zelf geen vermeldenswaardige vervorming gaf.
Maar een paar ribben (kruislings) er onder zal het nog wat stijver maken (en laten aanvoelen). Binnenkort eens er in tekenen en Femmie nog eens aan laten rekenen.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
(Animated GIF, even op het plaatje klikken mocht het niet te zien zijn).
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Rechts dan niet die schakelaar maar een wipschakelaar voor aan/uit.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Op dat grijs een accentje met rood zal ook best goed staan, wat meer contrast, en dat kan echt leuke ontwerp best hebben.
Echt een leuke.

Echt een leuke.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
With great tools come great responsibilities. Toch niet te gek maken met 'diesaign'. Back to basics. En voor een klein kastje van 13x5x15cm (bhd) moet je ook niet teveel tierelantijnen hebben.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Als er alleen een rood randje van een halve mm rood in de knop zit dat gaat branden als het aan staat, zoiets bedoel ik dan, een klein functioneel contrast geeft raffinement, heb/blijf je jaren plezier van/ houden.

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Daar heb ik al eens naar gekeken. OKW heeft daar wel een leuke knop voor, ooit voor mijn AFDAC-2 bouwsel een gekocht maar inmiddels is die specifieke serie niet meer te vinden bij de bekende retail kanalen voor particulieren.
(https://www.okw.com/de/category/7ae0aef ... f2451d5ad4)
(https://www.okw.com/de/category/7ae0aef ... f2451d5ad4)
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Waar hij zal staan en hoe ik hem gebruik, dan is er gerede kans dat ik onbedoeld tegen de volume knop stoot en mijn tinnitus nog wat erger maak. Wellicht daarom beter de bediening per knop......
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
tsja tsja tsja
Ben er nog niet uit, gezien specifieke plaats die ook overweeg, op de vloer naast de bank, is een wat grotere knop bovenop handiger. Denk aan 8 a 10cm diameter.
Tevens even eens met Blender aan de slag gegaan.....
Ben er nog niet uit, gezien specifieke plaats die ook overweeg, op de vloer naast de bank, is een wat grotere knop bovenop handiger. Denk aan 8 a 10cm diameter.
Tevens even eens met Blender aan de slag gegaan.....
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
AHA, je gaat de man van ROON achterna?
Of wat er wat op lijkt.
Of wat er wat op lijkt.
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Beperkt. Alleen volume en pauze of mute. Er zit een eenvoudige encoder onder de knop, dus alleen draaien en drukken. De rest van de bediening (muziek zoeken en starten) gaat gewoon via telefoon/tablet/pc.
