Thesis, mini vloerstaandertje als navolging op de Hestia
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Thanks, was er zelf ook best tevreden over zo. Nu maar hopen dat deze "laminaatvloer" ook op de andere 3 vlakken zo goed uitpakt. Het is best lastig kan ik vertellen. Lijmen, drogen, op z'n plaats houden, strijken etc.
Die kleine redius kan mits heel rustig gebogen, prima. Dit is de rede dat is witte houtlijm gebruik en de strijkbout. Dit gaat beter dan de bisontix lijmmethode. Door de rondingen in de kast moet je nog een klein beetje kunenn schuiven en met bisontix vond in het iets te tricky om te doen...dan is het "vast is vast".....
Ja Jan, nog meer stukjes had misschien ook mooi geweest....alleen dit was al een aardig werkje om te snijden/plakken. Maar misschien ooit later nog eens wat kleinere strookjes gebruiken.....
Die kleine redius kan mits heel rustig gebogen, prima. Dit is de rede dat is witte houtlijm gebruik en de strijkbout. Dit gaat beter dan de bisontix lijmmethode. Door de rondingen in de kast moet je nog een klein beetje kunenn schuiven en met bisontix vond in het iets te tricky om te doen...dan is het "vast is vast".....
Ja Jan, nog meer stukjes had misschien ook mooi geweest....alleen dit was al een aardig werkje om te snijden/plakken. Maar misschien ooit later nog eens wat kleinere strookjes gebruiken.....
Laatst gewijzigd door Edo op zo 14 jan 2007, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Schrijven (typen) is nooit mijn sterkste kant geweest...laat mij maar lekker met gereedschap in m'n schuurtje...heerlijk...
Lekker freubelen.
Wat groter formaat?..Denk het wel. Qua vorm en combi leer/hout vind ik heel mooi dus als ik de ruimte heb in het volgende huis komt we waarschijnlijk wel een wat grotere versie als het aan mij ligt.....
Lekker freubelen.
Wat groter formaat?..Denk het wel. Qua vorm en combi leer/hout vind ik heel mooi dus als ik de ruimte heb in het volgende huis komt we waarschijnlijk wel een wat grotere versie als het aan mij ligt.....
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En't laatste stukje.....kantje 2 van kast 1...

De top is ook met strookjes uitgevoerd, alleen deze heb ik niet verlijmt met de houtlijm/strijkbout, maar vanwege het gladde oppervlak
met Bisontix geplakt. Scheelt tijd....en zit ook goed vast. Randjes eraf gesneden (grofweg) en met een klosje van kurk met wat
schuurpapier erover heeeeel langzaam afgewerkt.

wordt vervolgt....

De top is ook met strookjes uitgevoerd, alleen deze heb ik niet verlijmt met de houtlijm/strijkbout, maar vanwege het gladde oppervlak
met Bisontix geplakt. Scheelt tijd....en zit ook goed vast. Randjes eraf gesneden (grofweg) en met een klosje van kurk met wat
schuurpapier erover heeeeel langzaam afgewerkt.

wordt vervolgt....
Laatst gewijzigd door Edo op zo 21 jan 2007, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zal ik even voor je opmeten van de week.sphere schreef:Wat is de radius van de ronding bij de baffle? Leent elk fineer zich voor een dergelijke kromming, of niet?
Niet elk fineer leent zich hiervoor. Het eiken wat ik gebruik is zeer goed te buigen. Maar er zijn er heel veel die wel kunnen buigen, maar niet met zo'n kleine radius zoals aan de voorkant van de kast. De kleine kromming naar achteren gaat met een heleboel houtsoorten goed.
tip:
Voor meer informatie over hout kun je kijken op http://www.houtinfo.nl/
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En aangezien de auto vandaag toch vroeg de bij de garage moest zijn, maar vroeg het schuurtje ingedoken. De achterkant van kast 1 heeft nu vorm gekregen. Die wordt op z'n plek gehouden d.m.v. deuvels, dus verschuiven gaat niet. Eerst met de bandschuurmachine de grote stukken weggehaalt. Even erg voorzichtig, want voor je het weet zit je in de kast die al een fineerlaagje heeft....Maar, da's allemaal goed gegaan, dus nadat de schuur vol met stof stond van de bandschuurmachine, het fijne werk gedaan met de vlakschuurmachine. En ook dat is gelukt.


Ook de terminals geplaatst. Deze zitten alleen aan de achterplaat vast. Onder die plaat, dus in de kast zelf, zit een groot rond gat. Zodoende als later alles gelakt en in elkaar gelijmt zit, ik er via de voorkant nog makkelijk bijkan via de wooferopening. De terminals waren iets te kort om door de gehele achterwand te gaan. Maar dit werkt prima.


Ook de terminals geplaatst. Deze zitten alleen aan de achterplaat vast. Onder die plaat, dus in de kast zelf, zit een groot rond gat. Zodoende als later alles gelakt en in elkaar gelijmt zit, ik er via de voorkant nog makkelijk bijkan via de wooferopening. De terminals waren iets te kort om door de gehele achterwand te gaan. Maar dit werkt prima.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Gisteravond het front met de kast verlijmt. Is goed gelukt en kunnen de drivers erin (met demping etc). De achterkant zit nu twee keer in de grondverf en 1 keer in de zwarte lak. Nog twee lagen te gaan dan kan ook dit deel worden verlijmt met de kast.
- Bijlagen
-
- achterkant2.jpg (34.81 KiB) 3461 keer bekeken
-
- achterkant1.jpg (22.37 KiB) 3461 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Edo op zo 21 jan 2007, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Inderdaad leuk (en makkelijk) dat Photoshop om even te kijken wat het wordt....(wordt trouwens geen hoogglans....
)
Kreeg nog een vraag wat het nu allemaal kost.
Hieronder even snel een "ongeveer" lijstje wat het kost:
Per kast:
Filter:100 euro
Terminal: 8 euro
Spikes: 50 euro
Pritex: 10 euro
BAF: 7 euro
MDF: 20 euro
Buigplex: 30 euro
Lijm: 20 euro
Lak: 30 euro
Fineer: 20 euro
B.R. pijp: 2 euro
Tweeter: 30 euro
Mid: 50 euro
Bass (2 units) 100 euro (50 euro p.s.)
Totaal: 477 euro per kast
(manuren maar niet meetellen)
Kreeg nog een vraag wat het nu allemaal kost.
Hieronder even snel een "ongeveer" lijstje wat het kost:
Per kast:
Filter:100 euro
Terminal: 8 euro
Spikes: 50 euro
Pritex: 10 euro
BAF: 7 euro
MDF: 20 euro
Buigplex: 30 euro
Lijm: 20 euro
Lak: 30 euro
Fineer: 20 euro
B.R. pijp: 2 euro
Tweeter: 30 euro
Mid: 50 euro
Bass (2 units) 100 euro (50 euro p.s.)
Totaal: 477 euro per kast
(manuren maar niet meetellen)
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:

