Iedereen mag zijn of haar geld uitgeven aan wat hij of zij wil en mag ook menen verschillen te kunnen waarnemen. Tegelijkertijd kan iemand anders een andere afweging maken en menen geen verschillen te kunnen waarnemen. Beide meningen zeggen niets of er wel of niet een feitelijk verschil is. Ook een placebo effect is een echt effect, bij medicijnen blijken placebo's echt te werken.
Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
Re: Calpamos
Iemands studie en kennis en uitleg vermogen zijn grootheden die niet altijd gecorreleerd zijn. Tevens moet de ontvangen van een uitleg er ook nog open voor staan. We bevestigen graag onze eigen mening en we kunnen onszelf heel goed voor de gek houden, veel reclame uitingen maken ook gebruik van dat soort mechanismes. En feiten kun je tegenwoordig ook nog afdoen als "fake news".
Iedereen mag zijn of haar geld uitgeven aan wat hij of zij wil en mag ook menen verschillen te kunnen waarnemen. Tegelijkertijd kan iemand anders een andere afweging maken en menen geen verschillen te kunnen waarnemen. Beide meningen zeggen niets of er wel of niet een feitelijk verschil is. Ook een placebo effect is een echt effect, bij medicijnen blijken placebo's echt te werken.
Ik denk dat’ie minstens Zilver ster op zak heeft.Shadow schreef:Misschien moet jij het even uitleggen dan? Jij hebt er voor gestudeerd!?One World Concepts schreef:It takes two to tango
- pappaleo
- Contacteer:
Ja, maar als je een met een budgetsysteempje bezig bent en de daarbij behorende moeilijkheden probeert te overwinnen, dan krijg je te horen: "Wat wil je met die goedkope rommel. Met duurdere topklasse onderdelen heb je die problemen niet"jvenema schreef:Iemands studie en kennis en uitleg vermogen zijn grootheden die niet altijd gecorreleerd zijn. Tevens moet de ontvangen van een uitleg er ook nog open voor staan. We bevestigen graag onze eigen mening en we kunnen onszelf heel goed voor de gek houden, veel reclame uitingen maken ook gebruik van dat soort mechanismes. En feiten kun je tegenwoordig ook nog afdoen als "fake news".![]()
Dat getuigt mi van weinig inlevingsvermogen in de hobby, of gewoon van getrol.
Ach, zeker luidsprekers zijn altijd een compromis hoe duur ze ook zijn. Iemand vond ooit dat ik krentebrood met saffraan maar lekker moest vinden, omdat saffraan zo duur was. Ik zei, al stop je er diamanten in, dat wil niet zeggen dat het dan lekker is. Neemt niet weg dat je het gewoon lekker krentebrood mag vinden, ik vond het gewoon niet lekker.pappaleo schreef:Ja, maar als je een met een budgetsysteempje bezig bent en de daarbij behorende moeilijkheden probeert te overwinnen, dan krijg je te horen: "Wat wil je met die goedkope rommel. Met duurdere topklasse onderdelen heb je die problemen niet"
Diamanten in krentenbrood lijkt mij sowieso een ramp voor je kiezen. Maar ok dat mijn mening, ik heb dat niet daadwerkelijk uitgeprobeerd. Hoe kom je op dat idee?jvenema schreef:Ach, zeker luidsprekers zijn altijd een compromis hoe duur ze ook zijn. Iemand vond ooit dat ik krentebrood met saffraan maar lekker moest vinden, omdat saffraan zo duur was. Ik zei, al stop je er diamanten in, dat wil niet zeggen dat het dan lekker is. Neemt niet weg dat je het gewoon lekker krentebrood mag vinden, ik vond het gewoon niet lekker.pappaleo schreef:Ja, maar als je een met een budgetsysteempje bezig bent en de daarbij behorende moeilijkheden probeert te overwinnen, dan krijg je te horen: "Wat wil je met die goedkope rommel. Met duurdere topklasse onderdelen heb je die problemen niet"
- Leeuwarden
- MechanicalAnimal
Zo, het is vrijdag, het weekend staat voor de deur!
ik ga er hier eens goed voor zitten met mijn vinger op F5.
Nog even een sfeerplaatje om in de stemming te komen
ik ga er hier eens goed voor zitten met mijn vinger op F5.
Nog even een sfeerplaatje om in de stemming te komen
-
Jan Deckers
- Contacteer:
)[/quote]
Hallo Jan,
Welke andere speaker heb jij beluisterd en wat is "AC" ?
Heb je toevallig zelf ook iets gebouwd?
[/quote]
AC is inderdaad Audio Creative. Luidsprekers heb ik best wel wat gehoord. Ik ga de lijst niet opnoemen, maar de gebruikelijke bekende namen.
Ik heb zelf diverse speakers (met Scanspeak, Accuton, etc) gebouwd maar speel nu met Klipsch La Scala in de woonkamer, en in de studio met B&W 704 en Alesis Monitoren. Erg fijne speakers vond ik destijds de Proteus van Tony Gee. Klein maar fijn. De Klipschen gaan echter super, en voorlopig echt niet weg....
Ook Bastanis diverse mogen beluisteren, echter konden die mij niet bekoren. Te veel getoeter m.i.
GR
Jan
Hallo Jan,
Welke andere speaker heb jij beluisterd en wat is "AC" ?
AC is inderdaad Audio Creative. Luidsprekers heb ik best wel wat gehoord. Ik ga de lijst niet opnoemen, maar de gebruikelijke bekende namen.
Ik heb zelf diverse speakers (met Scanspeak, Accuton, etc) gebouwd maar speel nu met Klipsch La Scala in de woonkamer, en in de studio met B&W 704 en Alesis Monitoren. Erg fijne speakers vond ik destijds de Proteus van Tony Gee. Klein maar fijn. De Klipschen gaan echter super, en voorlopig echt niet weg....
Ook Bastanis diverse mogen beluisteren, echter konden die mij niet bekoren. Te veel getoeter m.i.
GR
Jan
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Er is enige vertraging ontstaan bij de assemblage van de filters voor de Calpamos. Tijdens transport zijn de ferrietkern spoelen voor de woofer impedantie correctieneterk beschadigd geraakt. Nieuwe zijn besteld, maar dat duurt weer een week tot 10 dagen eer ze hier zijn.
- MechanicalAnimal
damn, das jammer, maar niks dat niet gefikst kan worden gelukkig.
ik had Ronbeo nog even een PBtje gestuurd over de voortgang, ben zo benieuwd.
ik had Ronbeo nog even een PBtje gestuurd over de voortgang, ben zo benieuwd.
Maat is bepaald en hout heb ik gezaagd.
Ik hoop deze week te gaan frezen en lijmen.
Binnenmaat is geworden: 45 x 40 x 108.
De verhouding is dan 1,12:1:2,7
De verhouding is krap maar ook grote luidsprekerfabrikanten zitten soms op deze verhouding. Tevens ook rekening gehouden met de frequenties in de kast.
Ik heb er voor gekozen om de panelen koud op elkaar te zetten. Beetje Oldscool zeg maar, robuust.
Ik hoop deze week te gaan frezen en lijmen.
Binnenmaat is geworden: 45 x 40 x 108.
De verhouding is dan 1,12:1:2,7
De verhouding is krap maar ook grote luidsprekerfabrikanten zitten soms op deze verhouding. Tevens ook rekening gehouden met de frequenties in de kast.
Ik heb er voor gekozen om de panelen koud op elkaar te zetten. Beetje Oldscool zeg maar, robuust.
Laatst gewijzigd door Ronbeo op di 15 sep 2020, 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
En met goede lijm is de lijmverbinding meestal sterker dan het hout. Moet het wel strak zitten en niet kieren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
gewoon laten stuiteren denk ik, is met zware dingen zoals die spoelen best wel een risico.Shadow schreef:Mee gevoetbald zo te zien?
dat schuimpje dat daar omheen zit is meer voor de sier, dat beschermt ze echt niet btdt
Hoe mooi ik ze ook vind, ik ga de drivers verkopen en me op een ander project richten;
viewtopic.php?f=21&t=29016
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
De nieuwe ferrietkernspoelen zijn binnen, het matchen, opbouwen en testen van de filters kan beginnen 
- MechanicalAnimal
ah niceGeenius schreef:De nieuwe ferrietkernspoelen zijn binnen, het matchen, opbouwen en testen van de filters kan beginnen
Jammer te lezen J, ik had je ze graag zien bouwen!Shadow schreef:Hoe mooi ik ze ook vind, ik ga de drivers verkopen en me op een ander project richten;
succes met de verkoop, ik heb al andere verplichtingen anders had ik het spul direct overgenomen van je.