Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Je kunt ook wel een freenas opzet maken met ook nog wel meer varianten van Linux-distributies
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik wil het niet te ingewikkeld maken, da's niet voor mijzelf, ik heb immers ruim 10 jaar lang dagelijks gestoeid met servers en PC's/laptops etc. met Unix/Linux/Windows/etc. (http://www.hardwareanalysis.com) maar de vriendin moet er ook mee overweg kunnen. Zodra het ingewikkelder wordt dan Spotify, of als er eerst een heleboel geswiped moet worden op de telefoon/tablet, dan haakt ze af (begrijpelijk), dus de UI moet intuitief werken en ook logisch in elkaar zitten, daarnaast makkelijk in gebruik en voorzien van opties om tracks toe te voegen aan een playlist.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Zelfs mijn vrouw kan met Roon omgaan, en kan vaak kiezen voor een radio zender, die kletsen er wat tussendoor, is ze niet alleen thuis. 
Ze gebruikt haar tablet, gaat haar goed af.
Ze gebruikt haar tablet, gaat haar goed af.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 19 feb 2020, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Okay, bestelling voor de nieuwe NAS geplaatst, eens kijken hoe Roon mij bevalthannesie schreef:Zelfs mijn vrouw kan met Roon omgaan, en kan vaak kiezen voor een radio zender, die kletsen er wat tussendoor, is ze niet alleen thuis.
Ze gebruikt haar tablet, haar goed af.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Niet gelijk boze mails gaan sturen als er iets niet gelijk werkt. 
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Roon werkt echt super en een boze mail mag wel voor de prijs.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Yamaha is ook retour gestuurd vandaag ... zoetjes aan beginnen de contouren van een definitieve audio streamer oplossing zich af te tekenen ...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Yep, het leven kan soms zo makkelijk zijn...cve schreef:ds23man schreef:Roon, Rpi en een Digyberry....
Deze dus.![]()
![]()
![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Vind een IAN Canada ook wel iets voor Sander.
https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... 14232.html
Co
https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... 14232.html
Co
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Allo DigiOnecve schreef:ds23man schreef:Roon, Rpi en een Digyberry....
Deze dus.![]()
![]()
![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Die heeft Sander al in bestelling, of misschien zelfs al binnen gekregen.Zweitse schreef:Allo DigiOnecve schreef:ds23man schreef:Roon, Rpi en een Digyberry....
Deze dus.![]()
![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Die draait inderdaad alcve schreef:Die heeft Sander al in bestelling, of misschien zelfs al binnen gekregen.Zweitse schreef:Allo DigiOnecve schreef:
Deze dus.![]()
![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Co! Wat doe je nu! Ik kan de verleiding met moeite weerstaan, het knaagt aan me! ...cve schreef:Vind een IAN Canada ook wel iets voor Sander.
https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... 14232.html
Co
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Gewoon doen joh, weet je meteen of hij echt zo goed is als op diyaudio te lezen valt.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Heb je alleen de transportpi besteld of ook de fifopi?SSassen schreef:Besteld ...![]()
![]()
Coopziek
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
De FIFOpi laat ik even liggen, voornamelijk omdat daar nog dure klok oscillatoren bijkomen en een externe voeding en feitelijk zet ik (grote) vraagtekens bij het nut ervan.cve schreef:Heb je alleen de transportpi besteld of ook de fifopi?SSassen schreef:Besteld ...![]()
![]()
Coopziek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Misschien wil je ook uitleggen waarom je dat vind?SSassen schreef:De FIFOpi laat ik even liggen, voornamelijk omdat daar nog dure klok oscillatoren bijkomen en een externe voeding en feitelijk zet ik (grote) vraagtekens bij het nut ervan.cve schreef:Heb je alleen de transportpi besteld of ook de fifopi?SSassen schreef:Besteld ...![]()
![]()
Coopziek
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geen idee, wat ik wel zou waarderen is een kort overzicht van instellingen die ik zeker moet veranderen tov. de defaults? Wat is handig, wat niet? Ik ben een nieuwe Roon gebruiker dus voor mij is nog niet alles inzichtelijk.hannesie schreef:Je hebt dus gelijk de update van vandaag meegekregen..!!![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Je kunt het per speler (End-point) wijzigen bij de instellingen.
Back-up is dan ook wel een aardige, zodat het bij mij net op een andere schijf staat als de Raid configuratie.
Ik kan er na een grap als pas geleden dan weer zo bij.
Heb het afgelopen weekeinde de 2 x 2 TB gewisseld voor 2 x 4 TB, dan is het wel gunstig.
Back-up is dan ook wel een aardige, zodat het bij mij net op een andere schijf staat als de Raid configuratie.
Ik kan er na een grap als pas geleden dan weer zo bij.
Heb het afgelopen weekeinde de 2 x 2 TB gewisseld voor 2 x 4 TB, dan is het wel gunstig.
