Ja, gaat het niet zo goed met de sponsoring van het forum dat we ons daarmee bezig moeten gaan houden? Zijn toch wel ander wegen van fund raising?Henkjan schreef:Maar als er nog mensen zijn die er een paar honderd nodig hebben, meld t dan maar hier. Dan wacht ik ff een paar dagenPimDriessen schreef:Dan kan je wel een algemene inkoop gaan opzetten, tegen een redelijke vergoeding voor leden.![]()
Of ik koop ze allemaal, dan gaan we op een luisterdag met z'n allen fets matchen.en.dan zetten we ze voor het 20voudige op iebeejkunnen we de komende 2 decenia t forum in de lucht houden
pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
Moderator: Beheerdersteam
Re: pass pearl 2 probleem
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?ray5150 schreef:Mja, ik weet niet of dat zinvol is. er zijn tientallen verschillende parameters waarop je kunt matchen.Henkjan schreef:
en om alles in 1 topic te hebben: het verhaal van Ray "FETs matchen voor Dummies"
Dit opzetje was bedoeld de IRFP240 en 9610, dat zijn vermogens-mosfets.
Re: pass pearl 2 probleem
Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.Henkjan schreef:kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Ik zou dit verhaal gebruiken;
http://www.diamondstar.de/transistor_matching_jfet.html
http://www.diamondstar.de/transistor_matching_jfet.html
Re: pass pearl 2 probleem
Da's toch hetzelfdeShadow schreef:Ik zou dit verhaal gebruiken;
http://www.diamondstar.de/transistor_matching_jfet.html
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
bedankt.
Shadow schreef:Ik zou dit verhaal gebruiken;
http://www.diamondstar.de/transistor_matching_jfet.html
mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaarAh!buis schreef:Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.Henkjan schreef:kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Ja hoor, vandaar "zeg 10V".Henkjan schreef:mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaar
Doe het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat je meter
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 10 jan 2019, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: pass pearl 2 probleem
9V batterij HJ
We kruisten elkaar, ik had jouw reactie nog niet gezien.Ah!buis schreef:Da's toch hetzelfdeShadow schreef:Ik zou dit verhaal gebruiken;
http://www.diamondstar.de/transistor_matching_jfet.html![]()
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
mA zekering is iets van 250mA, dat loopt wel los.Ah!buis schreef:Ja hoor, vandaar "zeg 10V".Henkjan schreef:mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaar
Die het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat je meter![]()
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Beter twee keer dan niksShadow schreef:We kruisten elkaar, ik had jouw reactie nog niet gezien.
Anne
Re: pass pearl 2 probleem
Zo beter ?Shadow schreef:mA zekering is iets van 250mA, dat loopt wel los.Ah!buis schreef:Die het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat jemeterzekering![]()
Anne
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 10 jan 2019, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: pass pearl 2 probleem
De PCB voor de Pearl II zijn best prijzig zie ik op de site van PassDiy 
Re: pass pearl 2 probleem
Ja en dan die fets nog
Maar er is niet veel meer te koop aan diy hoogwaardige phono pre’s volgens mij
Maar er is niet veel meer te koop aan diy hoogwaardige phono pre’s volgens mij
Re: pass pearl 2 probleem
Die fets zijn nog wel te krijgen bij Huijzer Components. Voor de prijs van de PCB's kun je 330 fets kopen 
Re: pass pearl 2 probleem
Ik zie dat er van de 2SK170 nog 1950 op voorraad liggen bij HC, dat matchen gaat dan wel een dag of 14 duren.Henkjan schreef:Maar als er nog mensen zijn die er een paar honderd nodig hebben, meld t dan maar hier. Dan wacht ik ff een paar dagenPimDriessen schreef:Dan kan je wel een algemene inkoop gaan opzetten, tegen een redelijke vergoeding voor leden.![]()
Of ik koop ze allemaal, dan gaan we op een luisterdag met z'n allen fets matchen.en.dan zetten we ze voor het 20voudige op iebeejkunnen we de komende 2 decenia t forum in de lucht houden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Ook gij Brutus?Zweitse schreef:De PCB voor de Pearl II zijn best prijzig zie ik op de site van PassDiy![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
en deze aanpak kan voor beide FETs? de 2sk170 en de ztx450?Ah!buis schreef:Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.Henkjan schreef:kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Re: pass pearl 2 probleem
Even voor de duidelijkheid, de ZTX450 is geen FET, maar een bipolaire NPN transistor ...
Re: pass pearl 2 probleem
Die ZTX450 is toch helemaal geen fetHenkjan schreef:en deze aanpak kan voor beide FETs? de 2sk170 en de ztx450?
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Mij kennis van electronica is blijven steken bij het goede voornemen om een cursus te gaan doen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 probleem
Zo zou t dus moeten gaan?Ah!buis schreef:Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.Henkjan schreef:kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
