pass pearl 2 - de kast in met dat ding!

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
PimDriessen schreef:
Dan kan je wel een algemene inkoop gaan opzetten, tegen een redelijke vergoeding voor leden. :hide:
Maar als er nog mensen zijn die er een paar honderd nodig hebben, meld t dan maar hier. Dan wacht ik ff een paar dagen

Of ik koop ze allemaal, dan gaan we op een luisterdag met z'n allen fets matchen.en.dan zetten we ze voor het 20voudige op iebeej :rofl: kunnen we de komende 2 decenia t forum in de lucht houden
Ja, gaat het niet zo goed met de sponsoring van het forum dat we ons daarmee bezig moeten gaan houden? Zijn toch wel ander wegen van fund raising?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Henkjan schreef:

en om alles in 1 topic te hebben: het verhaal van Ray "FETs matchen voor Dummies"
Mja, ik weet niet of dat zinvol is. er zijn tientallen verschillende parameters waarop je kunt matchen.
Dit opzetje was bedoeld de IRFP240 en 9610, dat zijn vermogens-mosfets.
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Da's toch hetzelfde :o
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

bedankt.
Shadow schreef:
Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaar
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaar
Ja hoor, vandaar "zeg 10V".
Doe het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat je meter 8-[
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 10 jan 2019, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

9V batterij HJ :wink:
Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
Da's toch hetzelfde :o
Anne
We kruisten elkaar, ik had jouw reactie nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
mag t ook 12V zijn? die heb ik in elk geval wel beschikbaar
Ja hoor, vandaar "zeg 10V".
Die het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat je meter 8-[
Anne
mA zekering is iets van 250mA, dat loopt wel los.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
We kruisten elkaar, ik had jouw reactie nog niet gezien.
Beter twee keer dan niks :wink:
Anne
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Ah!buis schreef:
Die het liever niet met een stroommeter maar met de 1k.Als de fet in kortsluiting is (of een ongelukje) en daar gaat je meter zekering 8-[
Anne
mA zekering is iets van 250mA, dat loopt wel los.
Zo beter ? :lol:
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 10 jan 2019, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Zweitse »

De PCB voor de Pearl II zijn best prijzig zie ik op de site van PassDiy :?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

Ja en dan die fets nog :lol:
Maar er is niet veel meer te koop aan diy hoogwaardige phono pre’s volgens mij :think:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Zweitse »

Die fets zijn nog wel te krijgen bij Huijzer Components. Voor de prijs van de PCB's kun je 330 fets kopen :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Zweitse »

Henkjan schreef:
PimDriessen schreef:
Dan kan je wel een algemene inkoop gaan opzetten, tegen een redelijke vergoeding voor leden. :hide:
Maar als er nog mensen zijn die er een paar honderd nodig hebben, meld t dan maar hier. Dan wacht ik ff een paar dagen

Of ik koop ze allemaal, dan gaan we op een luisterdag met z'n allen fets matchen.en.dan zetten we ze voor het 20voudige op iebeej :rofl: kunnen we de komende 2 decenia t forum in de lucht houden
Ik zie dat er van de 2SK170 nog 1950 op voorraad liggen bij HC, dat matchen gaat dan wel een dag of 14 duren. :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

Zweitse schreef:
De PCB voor de Pearl II zijn best prijzig zie ik op de site van PassDiy :?
Ook gij Brutus?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door ray5150 »

Wat een gedoe om een plaatje te kunnen draaien... :hide:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
en deze aanpak kan voor beide FETs? de 2sk170 en de ztx450?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

Ja, wel de verschillen tussen p&n channel in acht nemen!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

leesbril op dus :bakkie:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door cool »

Even voor de duidelijkheid, de ZTX450 is geen FET, maar een bipolaire NPN transistor ...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
en deze aanpak kan voor beide FETs? de 2sk170 en de ztx450?
Die ZTX450 is toch helemaal geen fet :?
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Shadow »

Ho overheen gelezen! Ik zat met dat sj74 ding in m’n hoofd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

:rofl: val ik ff door de mand :rofl: ik dacht zelfde symbool op t schema....


Mij kennis van electronica is blijven steken bij het goede voornemen om een cursus te gaan doen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 probleem

Bericht door Henkjan »

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
kan iemand nog wat zinnigs zeggen over of het verhaal van Ray nou wel of niet geschikt is om de 2Sk170's te matchen?
Het gaat bij de Pearl om de Idss die ergens tussen 2 en 5mA zou moeten liggen.
"G" en "S" aan elkaar, dat knooppunt aan de min van zeg 10V voeding.Dan de "D" via een weerstand van 1k aan de plus.Over die weerstand meet je dan de spanning (volt) = Idss (mA).Nu weet je in welk vakje dat ie thuis hoort.
Anne
Zo zou t dus moeten gaan?
15540552858621535475079.jpg
Plaats reactie