Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Moderator: Beheerdersteam
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Contact gelegd met een meubelmaker. Eén dezer dagen eens gaan praten over wat ik wil en of het allemaal gaat lukken. Wellicht kan ik dan ook meteen mijn Special Twenty Five clones nieuw leven inblazen...
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Nog steeds wachten op een prijsopgave voor het houtpakket...

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Batterij van de rekenmachine zeker leeg?
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Lijkt erop. Maar het lijkt er nog meer op dat de beste man eigenlijk niet zo'n zin heeft in deze klus.
Maar goed... Ik kan natuurlijk niet in zijn agenda kijken.
Maar goed... Ik kan natuurlijk niet in zijn agenda kijken.
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Eindelijk een offerte: €472,- in btw voor een gezaagd en gefreesd houtpakket voor een stel subwoofers. Nog eens dat bedrag voor houtpakketten voor mijn Special 25 Clones, inclusief berken kantfineer. Alle speakers moeten dan nog verder afgewerkt worden.
Is dit een ok prijs? Mij lijkt het wat aan de dure kant.
Aan de andere kant: ik heb zelf natuurlijk geen gereedschap en ervaring...

Is dit een ok prijs? Mij lijkt het wat aan de dure kant.
Aan de andere kant: ik heb zelf natuurlijk geen gereedschap en ervaring...
Laatst gewijzigd door Jamesblond op ma 12 dec 2016, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Ik zou nog ergens een offerte aanvragen. 
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Hier op het forum zijn toch minstens twee mensen actief met goede werkplaatsen? Wie zijn dat ookalweer? Wellicht kan ik hen eens vragen. Vragen staat immers vrij...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Prijs komt me niet raar voor als je even de arbeidsuren gaat tellen. Daar zit je gewoon mee met een serie van 2 stuks. Als je gelijk een stuk of 20 doet dan zakt de prijs aanmerkelijk.
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Ik wilde 2 speakerkasten laten maken naar een ontwerp van Troels, was wel even schrikken na de offertes.
Bij verschillende meubelmakers kwam ik rond 2000 euro uit, ondanks dat er al vrij veel in dxf gezet is (voor de freesmachine)
Bij verschillende meubelmakers kwam ik rond 2000 euro uit, ondanks dat er al vrij veel in dxf gezet is (voor de freesmachine)
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Daarom doen de meeste het maar zelf. 
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Duh... Leuk als je de spullen en ervaring hebt om zo'n klus aan te pakken.
Spullen kopen en "simpel beginnen", zullen de meesten dan (terecht) zeggen. Maar ik heb geen interesse in "simpele" speakers, met alle respect voor simpele speakers die zich nu beledigd voelen. Ben heel erg tevreden met de set die ik heb, los van hoe ze eruit zien (vandaar het klonen). De subs had ik idd in eenvoudige dozen kunnen duwen, maar die kan ik dan weer niet kwijt...
Deze offerte zal wel de prijs van "dure smaak" zijn. En de prijs van "geen geduld om zelf de vaardigheden aan te leren".
Welnu: dat gaat wel gebeuren: heb een nieuw projectje in de planning.
Spullen kopen en "simpel beginnen", zullen de meesten dan (terecht) zeggen. Maar ik heb geen interesse in "simpele" speakers, met alle respect voor simpele speakers die zich nu beledigd voelen. Ben heel erg tevreden met de set die ik heb, los van hoe ze eruit zien (vandaar het klonen). De subs had ik idd in eenvoudige dozen kunnen duwen, maar die kan ik dan weer niet kwijt...
Deze offerte zal wel de prijs van "dure smaak" zijn. En de prijs van "geen geduld om zelf de vaardigheden aan te leren".
Welnu: dat gaat wel gebeuren: heb een nieuw projectje in de planning.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Het blijft uiteindelijk uurtje factuurtje.
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Als je toch vanplan bent om meerdere projecten te maken zou ik toch serieus overwegen om nu gelijk maar het geld te investeren in wat gereedschap en kennis.Jamesblond schreef:Duh... Leuk als je de spullen en ervaring hebt om zo'n klus aan te pakken.
Spullen kopen en "simpel beginnen", zullen de meesten dan (terecht) zeggen. Maar ik heb geen interesse in "simpele" speakers, met alle respect voor simpele speakers die zich nu beledigd voelen. Ben heel erg tevreden met de set die ik heb, los van hoe ze eruit zien (vandaar het klonen). De subs had ik idd in eenvoudige dozen kunnen duwen, maar die kan ik dan weer niet kwijt...
Deze offerte zal wel de prijs van "dure smaak" zijn. En de prijs van "geen geduld om zelf de vaardigheden aan te leren".
Welnu: dat gaat wel gebeuren: heb een nieuw projectje in de planning.
Ben je misschien nu wel wat duurder uit maar ga je veel meer plezier van hebben.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
(niet om aan te bieden dat ik het maak hoor), maar wat moet er precies gemaakt worden? Die zuilen voor de woofers?
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Yep.
Vrijwel alle panelen verstek gezaagd, en "geulen" ingefreesd waar andere panelen (o.a. de bracing) in vallen, evenals gaten voor de driver, versterker en koeling voor de versterker.
Het spul gaat nu uit een cnc-freesmachine komen.
Vrijwel alle panelen verstek gezaagd, en "geulen" ingefreesd waar andere panelen (o.a. de bracing) in vallen, evenals gaten voor de driver, versterker en koeling voor de versterker.
Het spul gaat nu uit een cnc-freesmachine komen.
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
oooo, wou al zeggen
het ziet er, euh toch vrij eenvoudig uit
Maar met een cnc komt het zeker goed! Ben benieuwd! ik volg je! Zelf iets soortgelijks gemaakt, actieve woofers onder de monitors
maar dan als 1 geheel zeg maar. tof project!
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
eenvoudig in de goede zin van het woord dan uiteraard 
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Heb ik geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd. Niet in dit topic, niet in een ander topic. Kan aan mij gelegen hebben, of aan de complexiteit van de ontwerpen.Hans Nootdorp schreef:Of vragen of iemand op het forum zin heeft om met/voor jou een leuk projectje te bouwen.... Jij betaalt het materiaal en het kost hem niets en kan voor beiden leuk zijn.
Materiaal aanschaffen om zelf te gaan klussen wil ik zeker gaan doen. Maar dan wel graag beginnen met oefenen op een minder ingewikkeld en duur houtpakket
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Wat gaat dat kosten dan? Ik denk dat ik de complexiteit mis...zijn toch gewoon kasten met bracing en ruimte voor versterker?
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
€472,- voor beide kasten, in btw. Elektronica en drivers heb ik al.santheman schreef:Wat gaat dat kosten dan? Ik denk dat ik de complexiteit mis...zijn toch gewoon kasten met bracing en ruimte voor versterker?
Wat voor project heb jij gebouwd, zuilen met actieve subs onderin?
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
voor 22 plaatjes? Is het al besteld?
euh, jep
Zijn nog niet klaar hoor. Heb 1 prototype klaar.....begin volgend jaar maar weer eens beginnen, zie; http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... e#p1802337
euh, jep
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Dat is een prachtig en schattig ontwerp, man! Top!
Heb al besteld, ja. Wil nu wel eens aan de slag. Al moet ik nog steeds een paar weken wachten. De man levert wel mooi werk af. Dus is die zin verwacht ik er wel wat van. De afwerking ga ik zelf doen, dus dat wordt nog wel een dingetje...
Heb al besteld, ja. Wil nu wel eens aan de slag. Al moet ik nog steeds een paar weken wachten. De man levert wel mooi werk af. Dus is die zin verwacht ik er wel wat van. De afwerking ga ik zelf doen, dus dat wordt nog wel een dingetje...
Laatst gewijzigd door Jamesblond op vr 23 dec 2016, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
ow thanks man!
haha
haha
hier altijd hetzelfde hoor.....zit altijd maanden te verzinnen en te doen, en uit te stellen
voordeel nu is wel dat alles perfect op maat is
je hoeft niet meer te tobben met frezen e.d.
Hoe ga je ze afwerken?
haha
Hoe ga je ze afwerken?
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Ik twijfel tussen essenfineer en dan zijdeglans afwerken, of gewoon zijdeglans spuiten. Maar met fineer oogt wel wat deftiger, vind ik. Past ook beter bij de Dynaudio Sub500 die ik al heb.
