Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Contact gelegd met een meubelmaker. Eén dezer dagen eens gaan praten over wat ik wil en of het allemaal gaat lukken. Wellicht kan ik dan ook meteen mijn Special Twenty Five clones nieuw leven inblazen...
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Nog steeds wachten op een prijsopgave voor het houtpakket... :relax: :relax:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door ds23man »

Batterij van de rekenmachine zeker leeg?
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Lijkt erop. Maar het lijkt er nog meer op dat de beste man eigenlijk niet zo'n zin heeft in deze klus.

Maar goed... Ik kan natuurlijk niet in zijn agenda kijken.
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Eindelijk een offerte: €472,- in btw voor een gezaagd en gefreesd houtpakket voor een stel subwoofers. Nog eens dat bedrag voor houtpakketten voor mijn Special 25 Clones, inclusief berken kantfineer. Alle speakers moeten dan nog verder afgewerkt worden.

Is dit een ok prijs? Mij lijkt het wat aan de dure kant.

Aan de andere kant: ik heb zelf natuurlijk geen gereedschap en ervaring...

:think:
Laatst gewijzigd door Jamesblond op ma 12 dec 2016, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door dre »

Ik zou nog ergens een offerte aanvragen. :wink:
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Hier op het forum zijn toch minstens twee mensen actief met goede werkplaatsen? Wie zijn dat ookalweer? Wellicht kan ik hen eens vragen. Vragen staat immers vrij...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door ds23man »

Prijs komt me niet raar voor als je even de arbeidsuren gaat tellen. Daar zit je gewoon mee met een serie van 2 stuks. Als je gelijk een stuk of 20 doet dan zakt de prijs aanmerkelijk.
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door erik1977 »

Ik wilde 2 speakerkasten laten maken naar een ontwerp van Troels, was wel even schrikken na de offertes.
Bij verschillende meubelmakers kwam ik rond 2000 euro uit, ondanks dat er al vrij veel in dxf gezet is (voor de freesmachine)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door dre »

Daarom doen de meeste het maar zelf. :mrgreen:
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Duh... Leuk als je de spullen en ervaring hebt om zo'n klus aan te pakken.

Spullen kopen en "simpel beginnen", zullen de meesten dan (terecht) zeggen. Maar ik heb geen interesse in "simpele" speakers, met alle respect voor simpele speakers die zich nu beledigd voelen. Ben heel erg tevreden met de set die ik heb, los van hoe ze eruit zien (vandaar het klonen). De subs had ik idd in eenvoudige dozen kunnen duwen, maar die kan ik dan weer niet kwijt... :?

Deze offerte zal wel de prijs van "dure smaak" zijn. En de prijs van "geen geduld om zelf de vaardigheden aan te leren".

Welnu: dat gaat wel gebeuren: heb een nieuw projectje in de planning.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door ds23man »

Het blijft uiteindelijk uurtje factuurtje.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Kappa7 »

Jamesblond schreef:
Duh... Leuk als je de spullen en ervaring hebt om zo'n klus aan te pakken.

Spullen kopen en "simpel beginnen", zullen de meesten dan (terecht) zeggen. Maar ik heb geen interesse in "simpele" speakers, met alle respect voor simpele speakers die zich nu beledigd voelen. Ben heel erg tevreden met de set die ik heb, los van hoe ze eruit zien (vandaar het klonen). De subs had ik idd in eenvoudige dozen kunnen duwen, maar die kan ik dan weer niet kwijt... :?

Deze offerte zal wel de prijs van "dure smaak" zijn. En de prijs van "geen geduld om zelf de vaardigheden aan te leren".

Welnu: dat gaat wel gebeuren: heb een nieuw projectje in de planning.
Als je toch vanplan bent om meerdere projecten te maken zou ik toch serieus overwegen om nu gelijk maar het geld te investeren in wat gereedschap en kennis.
Ben je misschien nu wel wat duurder uit maar ga je veel meer plezier van hebben.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Hans Nootdorp »

:idea: Of vragen of iemand op het forum zin heeft om met/voor jou een leuk projectje te bouwen.... Jij betaalt het materiaal en het kost hem niets en kan voor beiden leuk zijn.
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

(niet om aan te bieden dat ik het maak hoor), maar wat moet er precies gemaakt worden? Die zuilen voor de woofers?
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Yep.

Vrijwel alle panelen verstek gezaagd, en "geulen" ingefreesd waar andere panelen (o.a. de bracing) in vallen, evenals gaten voor de driver, versterker en koeling voor de versterker.

Het spul gaat nu uit een cnc-freesmachine komen.
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

oooo, wou al zeggen :) het ziet er, euh toch vrij eenvoudig uit :) Maar met een cnc komt het zeker goed! Ben benieuwd! ik volg je! Zelf iets soortgelijks gemaakt, actieve woofers onder de monitors :) maar dan als 1 geheel zeg maar. tof project!
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

eenvoudig in de goede zin van het woord dan uiteraard :)
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Hans Nootdorp schreef:
:idea: Of vragen of iemand op het forum zin heeft om met/voor jou een leuk projectje te bouwen.... Jij betaalt het materiaal en het kost hem niets en kan voor beiden leuk zijn.
Heb ik geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd. Niet in dit topic, niet in een ander topic. Kan aan mij gelegen hebben, of aan de complexiteit van de ontwerpen.

Materiaal aanschaffen om zelf te gaan klussen wil ik zeker gaan doen. Maar dan wel graag beginnen met oefenen op een minder ingewikkeld en duur houtpakket :mrgreen:
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

Wat gaat dat kosten dan? Ik denk dat ik de complexiteit mis...zijn toch gewoon kasten met bracing en ruimte voor versterker?
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

santheman schreef:
Wat gaat dat kosten dan? Ik denk dat ik de complexiteit mis...zijn toch gewoon kasten met bracing en ruimte voor versterker?
€472,- voor beide kasten, in btw. Elektronica en drivers heb ik al.

Wat voor project heb jij gebouwd, zuilen met actieve subs onderin?
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

voor 22 plaatjes? Is het al besteld?

euh, jep :) Zijn nog niet klaar hoor. Heb 1 prototype klaar.....begin volgend jaar maar weer eens beginnen, zie; http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... e#p1802337
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Dat is een prachtig en schattig ontwerp, man! Top!

Heb al besteld, ja. Wil nu wel eens aan de slag. Al moet ik nog steeds een paar weken wachten. De man levert wel mooi werk af. Dus is die zin verwacht ik er wel wat van. De afwerking ga ik zelf doen, dus dat wordt nog wel een dingetje... [-o<
Laatst gewijzigd door Jamesblond op vr 23 dec 2016, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
santheman
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 17:39

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door santheman »

ow thanks man! :) haha

haha :) hier altijd hetzelfde hoor.....zit altijd maanden te verzinnen en te doen, en uit te stellen :) voordeel nu is wel dat alles perfect op maat is :) je hoeft niet meer te tobben met frezen e.d.

Hoe ga je ze afwerken?
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor

Bericht door Jamesblond »

Ik twijfel tussen essenfineer en dan zijdeglans afwerken, of gewoon zijdeglans spuiten. Maar met fineer oogt wel wat deftiger, vind ik. Past ook beter bij de Dynaudio Sub500 die ik al heb.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”