RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik zie het al, door Ledright hoog of laag te maken worden de displays geselecteerd met een frequentie van 183Hz.
Ik zag trouwens dat gewerkt wordt aan een firmwareversie voor de aansturing van een grafisch lcd display in plaats van het 7 segment display.
Ik zag trouwens dat gewerkt wordt aan een firmwareversie voor de aansturing van een grafisch lcd display in plaats van het 7 segment display.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ah, dan is inderdaad logisch dat het op 1 pen zit aangesloten.knuisje schreef:Ik zie het al, door Ledright hoog of laag te maken worden de displays geselecteerd met een frequentie van 183Hz.
Ja, inderdaad, ik had er al eens wat over gelezen, maar verder geen aandacht aan besteed.knuisje schreef:Ik zag trouwens dat gewerkt wordt aan een firmwareversie voor de aansturing van een grafisch lcd display in plaats van het 7 segment display.
Het is op zich wel een mooi display, maar met afmetingen van 68 x 51 mm niet erg praktisch in te bouwen in een kastje van 44 mm hoog.
Dat brengt mij weer op de vraag of zo'n soort display ook toegepast kan worden. ik neem aan dat zonder aanpassingen in de firmware dat niet kan.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Dat kun je zien,omdat de segmenten van de twee cijfers aan elkaar zitten.Moet je kiezen of de signalen om de segmenten aan te sturen dienen voor cijfer links of rechts.Keuse-pin nul linker cijfer en + dan rechtse.Soort 1 naar 2 decoder door de manier van de mosfet's aan te sluiten.Door snel te wisselen zie je beide branden.ray5150 schreef:Schema en layout voor het controller gedeelte, moet nog een paar dingen nalopen maar dit is het in grote lijnen.
wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Ik neem aan dat dit dan intern gemultiplext wordt ?
Is er nog een reden om de serieweerstanden niet op de print te zetten?
Heb (nog) niet nagezien of er vergissingen bij het overtekenen zijn gemaakt
Anne
Zie net dat je ook bezig bent.Zo'n 16chr. geval voor twee cijfers
Voor de twee cijfers is dit toch niet te groot? http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=6040
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik heb net 5 displays besteld via Ebay
Het zijn er sowieso twee te veel (ik heb er drie echt nodig)
Als je een paar weken kan wachten tenminste want ik heb ze nog niet binnen...
http://www.ebay.com/itm/330919118101?ss ... 1439.l2649
Het zijn er sowieso twee te veel (ik heb er drie echt nodig)
Als je een paar weken kan wachten tenminste want ik heb ze nog niet binnen...
http://www.ebay.com/itm/330919118101?ss ... 1439.l2649
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ah, oke
Ik moet ook eerst verder lezen he?....
Ik moet ook eerst verder lezen he?....
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik heb van deze display's : http://www.vishay.com/ppg?81199
En 16 x 2 LCD heb ik ook nog, uit de tijd dat ze 4.95 waren bij Ome Dick...
En 16 x 2 LCD heb ik ook nog, uit de tijd dat ze 4.95 waren bij Ome Dick...
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Dan moet het wel de 1050 zijn ,niet de 1060 !ray5150 schreef:Ik heb van deze display's : http://www.vishay.com/ppg?81199
En 16 x 2 LCD heb ik ook nog, uit de tijd dat ze 4.95 waren bij Ome Dick...
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Familie in Vrouwenpolder ?ray5150 schreef:Ik heb ze allebei...
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Nee, nog erger...bedelen.
Ik heb zo'n beetje alle halfgeleiders uit deze versterker bij elkaar gesampled.
Op wat diode's en de 317 na...
Ik heb zo'n beetje alle halfgeleiders uit deze versterker bij elkaar gesampled.
Op wat diode's en de 317 na...
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Een niet te hoog (33mm) LCDisplay:
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=19170 voor meer info, ook de source-code!
Een handige programmeur kan er wel wat moois voor de RelaiXed II van maken.
Een handige programmeur kan er wel wat moois voor de RelaiXed II van maken.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Vooralsnog blijf ik bij 2 stuks 7-segments diplay's...
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Laatste zending relais was binnegenkomen, dus het tweede attenuator bordje afgemaakt...
En het printje voor de controller in elkaar gesleuteld.
Nu is het nog wachten op de laatste Dale weerstandjes, dan kan ik de hele zaak op een plank gaan schroeven om te testen.
En het printje voor de controller in elkaar gesleuteld.
Nu is het nog wachten op de laatste Dale weerstandjes, dan kan ik de hele zaak op een plank gaan schroeven om te testen.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ziet er netjes uit Ray!
Welke methode heb je nu gebruikt om dubbelzijdig te belichten/etsen?
groet,
Aat
Welke methode heb je nu gebruikt om dubbelzijdig te belichten/etsen?
groet,
Aat
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Dank je, Aat.
Ik heb het als volgt gedaan : In het tekenprogramma heb ik in de montage gaten op de hoeken een + erin gemaakt.
Vervolgens op de onbelichte print met een priem kleine putjes geslagen precies op die kruizen, door de film heen.
Daarna de putjes uitgeboord met 1 en daarna 3 millimeter.
De onderkant uitgericht op de film en belicht, de print omdraaien, uitrichten op de kruisjes door de eerder geboorde gaten heen, en de bovenkant belicht.
Ik moet zeggen dat het resultaat voor mij boven verwachting was.
Ik heb het als volgt gedaan : In het tekenprogramma heb ik in de montage gaten op de hoeken een + erin gemaakt.
Vervolgens op de onbelichte print met een priem kleine putjes geslagen precies op die kruizen, door de film heen.
Daarna de putjes uitgeboord met 1 en daarna 3 millimeter.
De onderkant uitgericht op de film en belicht, de print omdraaien, uitrichten op de kruisjes door de eerder geboorde gaten heen, en de bovenkant belicht.
Ik moet zeggen dat het resultaat voor mij boven verwachting was.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Blijkbaar een goede manier,'t resultaat mag er wezen.
Vraag me wel af,zeker maar drie van de vier hoeken doorboord ? Anders maak je de kans dat de onderkant 180°gedraaid zit
.
Anne
Vraag me wel af,zeker maar drie van de vier hoeken doorboord ? Anders maak je de kans dat de onderkant 180°gedraaid zit
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Vroeger maakten we een zakje van de twee folies, mooi uitgelijnd tegenover elkaar en daar de print in.....
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Voedingkje draait in ieder geval !!
De uitgangspanningen zijn keurig volgens het boekje.
Nu schreef ik eerder dat ik het geheel op een plank wilde opbouwen om testen,
ik was eigenlijk pas van plan om tegen de zomer zo'n Italiaanse kast te gaan kopen.
Ik wam echter op het forum hier een mooie aanbieding tegen waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Met het op de komende luisterdag in Alphen a/d Rijn in April kan ik hem dan net zo goed gelijk op de bodem plaat opbouwen.
De kast leent zich door zijn constructie daar dan ook goed voor.
Komen we op de indeling, persoonlijk denk ik dat dit heel behoorlijk is :
Rechtsachter de net-entree, rechtsvoor de trafo's, middenvoor de voeding,
linksvoor de besturingsunits, linksachter de RCA inputs.
In het midden de attenuator, en direct daarachter het XLR input board.
Ik kan natuurlijk ook de netspanning entree en de trafo's naar links verhuizen, de besturing naar rechts.
En het gehele input gedeelte meer naar rechts,
maar dan komt de net entree een stuk dichter bij de RCA inputs te zitten, hetgeen me niet zo verstandig lijkt.
Andere inzichten ? kom maar op !
De uitgangspanningen zijn keurig volgens het boekje.
Nu schreef ik eerder dat ik het geheel op een plank wilde opbouwen om testen,
ik was eigenlijk pas van plan om tegen de zomer zo'n Italiaanse kast te gaan kopen.
Ik wam echter op het forum hier een mooie aanbieding tegen waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Met het op de komende luisterdag in Alphen a/d Rijn in April kan ik hem dan net zo goed gelijk op de bodem plaat opbouwen.
De kast leent zich door zijn constructie daar dan ook goed voor.
Komen we op de indeling, persoonlijk denk ik dat dit heel behoorlijk is :
Rechtsachter de net-entree, rechtsvoor de trafo's, middenvoor de voeding,
linksvoor de besturingsunits, linksachter de RCA inputs.
In het midden de attenuator, en direct daarachter het XLR input board.
Ik kan natuurlijk ook de netspanning entree en de trafo's naar links verhuizen, de besturing naar rechts.
En het gehele input gedeelte meer naar rechts,
maar dan komt de net entree een stuk dichter bij de RCA inputs te zitten, hetgeen me niet zo verstandig lijkt.
Andere inzichten ? kom maar op !
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Hoi Ray,
Es Geht Voran!
DrieVier observaties:
- Bij trafo printjes gebruik je schroefklemmen, zou je bij de print met de regel-elektronica beter niet iets vergelijkbaars doen ipv de draden zo in de print solderen?
- Zo te zien een net-entree met schakelaar, waar zitten al je andere 230 aansluiting op je eerdere bouwsels? wellicht daarom toch aan aan de andere kant voor het gemak?
- Ik neem aan dat er ook nog iets van voeten onder de kast komen, met je printen zo vooraan in de kast zullen de bevestigings bouten/moertjes onder de prints terecht komen, is dat slim zeker met die trafo prints waar je 230v op hebt staan, wellicht dat de bevestiging van de voet dan toch (te) kort op de 230 komt...
- Met je printen zo voorin: kom je niet in de knoei met het plaatsen van het display in het front?
Groeten van 'n Limbonees
Es Geht Voran!
- Bij trafo printjes gebruik je schroefklemmen, zou je bij de print met de regel-elektronica beter niet iets vergelijkbaars doen ipv de draden zo in de print solderen?
- Zo te zien een net-entree met schakelaar, waar zitten al je andere 230 aansluiting op je eerdere bouwsels? wellicht daarom toch aan aan de andere kant voor het gemak?
- Ik neem aan dat er ook nog iets van voeten onder de kast komen, met je printen zo vooraan in de kast zullen de bevestigings bouten/moertjes onder de prints terecht komen, is dat slim zeker met die trafo prints waar je 230v op hebt staan, wellicht dat de bevestiging van de voet dan toch (te) kort op de 230 komt...
- Met je printen zo voorin: kom je niet in de knoei met het plaatsen van het display in het front?
Groeten van 'n Limbonees
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ik zie dat je de gebalanceerde uitgangen in het midden hebt, dit in tegenstelling van het originele, dan komen de ongebalanceerde en gebalanceerde ingangen met een scheiding van de uitgangen op de achterkant.
Ik kan mij ook voorstellen dat je de RCA naar de andere kant, bij de netentree zet, maar als ik het goed zie, zitten de relais voor de RCA ook aan die kant.
Het is natuurlijk ook wel een punt, hoeveel gebalanceerde bronnen je hebt/gebruikt.
Ik kan mij ook voorstellen dat je de RCA naar de andere kant, bij de netentree zet, maar als ik het goed zie, zitten de relais voor de RCA ook aan die kant.
Het is natuurlijk ook wel een punt, hoeveel gebalanceerde bronnen je hebt/gebruikt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Is het een idee rails in je kast te monteren, en daar de printen op te bevestigen? Gewoon van die alu profieltjes van de bouwmarkt. Die Modushop kasten hebben een losse onderplaat die je er zo onder vandaan schroeft. Kun je altijd goed bij de onderkant van je printen komen. Bijkomend voordeel is dat je onderplaat niet doorbuigt onder het gewicht, al zal dat bij jou printen wel meevallen, geen zware trafo's e.d.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Lijkt me dat de kast zo nogal uit evenwicht is,alle gewicht (trafo's) in een hoek.
Zou je niet de volgorde trafo-µCprint-voeding-trafo achterin aanhouden ? De µC heeft niet zo'n last van wat brom in de omgeving,maakt meer zelf storing.Komen alle AF-printen van voren.
Anne
Zou je niet de volgorde trafo-µCprint-voeding-trafo achterin aanhouden ? De µC heeft niet zo'n last van wat brom in de omgeving,maakt meer zelf storing.Komen alle AF-printen van voren.
Anne
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Mja, ik zou het kunnen uitvoeren met van die leuke Molex stekkertjes,hsmeets schreef:Hoi Ray,
Es Geht Voran!
DrieVier observaties:
- Bij trafo printjes gebruik je schroefklemmen,
zou je bij de print met de regel-elektronica beter niet iets vergelijkbaars doen ipv de draden zo in de print solderen?
maar dan moet ik weer zo'n tang gaan kopen, en van die stekkertjes, en pennetjes, in mannetjes en vrouwtjes...kost weer allemaal geld,
en als het eenmaal gesoldeerd zit. blijft het op z'n plek. (is tenminste de bedoeling.)
Ik ben ook een Excel staatje aan het maken met alle verbindingen tussen de verschillende printjes,
zo hoop ik de kans op fouten wat te verkleinen.
Maar op zich heb je wel gelijk.
Dat wisselt nog al, bij de ene links, de ander rechts.hsmeets schreef:- Zo te zien een net-entree met schakelaar, waar zitten al je andere 230 aansluiting op je eerdere bouwsels? wellicht daarom toch aan aan de andere kant voor het gemak?
ik heb achter het rack alles gebundeld met klittenband wat ook in de datacom voor netwerk kabels gebruikt wordt.
zo zitten audio en netspanning elkaar niet in de weg.
Goed punt, ik monteer onder PCB's waar een trafotje op zit altijd een plaatje kunststof folie ter isolatie van de netspanning.hsmeets schreef:- Ik neem aan dat er ook nog iets van voeten onder de kast komen,
met je printen zo vooraan in de kast zullen de bevestigings bouten/moertjes onder de prints terecht komen,
is dat slim zeker met die trafo prints waar je 230v op hebt staan,
wellicht dat de bevestiging van de voet dan toch (te) kort op de 230 komt...
printjes komen natuurlijk ook op afstandsbussen te staan. kunststof bussen voor de trafo PCB's.
Voetjes moeten nog besteld worden, heb wel wat leuks gezien op Ebay.
Ik verwacht dat dat wel gaat meevallen, het front is 10 mm dik (!) de displays vallen er dus een stukje in straks.hsmeets schreef:- Met je printen zo voorin: kom je niet in de knoei met het plaatsen van het display in het front?
de zaak zal niet meer dan 1 centimeter naar achter uitsteken.
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Ja, de gebalanceerde uitgangen zullen in principe in het midden van de kast komen, vind het zelf niet zo'n punt.hannesie schreef:Ik zie dat je de gebalanceerde uitgangen in het midden hebt, dit in tegenstelling van het originele, dan komen de ongebalanceerde en gebalanceerde ingangen met een scheiding van de uitgangen op de achterkant.
Ik kan mij ook voorstellen dat je de RCA naar de andere kant, bij de netentree zet, maar als ik het goed zie, zitten de relais voor de RCA ook aan die kant.
Het is natuurlijk ook wel een punt, hoeveel gebalanceerde bronnen je hebt/gebruikt.
Dit was voor mij het meest praktisch en compact met het layouten van die PCB, anders kreeg ik een lel van 25 centimeter/
Ik heb even een paar foto's van gebouwde exemplaren erbij gezocht, de een doet het links, de ander doet het rechts.
(had een liedje van Robert Long kunnen zijn...
Ik ga ook zoiets maken met een tussenschot.
