Blijft moeilijk hèAh!buis schreef:Dat de stroom in beide richtingen rechts zouden moeten![]()
De shunt kan alleen naar + trekken naar - laat ie los en moet de driver stroom trekken.
Vergelijk het eens met een kathodevolger met een smoorspoel of stroombron in de kathodetak. Daar verandert de stroom toch ook niet in de spoel/stroombron? Maar uitsluitend in de kathodevolgerbuis zelf. Iets vergelijkbaars gebeurt hier in de mosfet.
