Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door gnl1 »

Bij wat nieuwere firmware (FW-v1.4 en hoger) is er ook een aparte EQ. Als je die gebruikt hebt, kun je die wel uit de andere FA123 naar HFD downloaden.
Je kunt ze niet opslaan, maar wel naar de gerepareerde FA123 uploaden, zolang je HFD maar niet verlaat. Zie pag. 30 e.v. van het HFD manual.

De gewone filters kun je alleen terughalen door ze electrisch te meten zie Fedde's bericht hierboven. Dan is het wel handig om de eventuele EQ's uit te schakelen.

Wanneer je de responsies gemeten hebt, kun je ze in HFD laden als referentiecurve en dan filters kiezen en instellen om die in HFD zo goed mogelijk te benaderen. Ik geloof dat ik dat ergens op dit forum beschreven heb.
Helaas staat de beschrijving op OPLUG in het resources gedeelte. Maar ik heb een deel hieronder gekopieerd:

"These are the results of a lot of curve fitting in HFD for the passive XO.
To do this I exported the XO impuls responses from VituixCad and imported them in HFD: this is the dark blue line.
Next I added filters to get the light blue simulated HFD response as close as possible on top of the dark blue line.
The orange line is the imported response as modified by the filter and serves no purpose here."
LM_XO_fit.PNG

Het stukje over VituixCad kun je negeren.
Een probleem kan wel zijn dat het nodig is om je metingen om te zetten naar impuls responsies voor HFD import.
Al met al kan het best wel een klus zijn.
Laatst gewijzigd door gnl1 op di 15 apr 2025, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

FritsK schreef: wo 02 apr 2025, 21:58
Ik heb een van mijn Fusion FA123's ter reparatie naar Hypex gehad. Helaas start nu ook mijn laptop niet meer op en ben hierbij de .dsp bestanden verloren. Is er een manier om de .dsp van de andere FA123 af te halen?
je kan proberen de harde schijf van die laptop aan een andere PC te hangen, om er zo de data af te kunnen copiëren
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door FritsK »

Henkjan schreef: wo 02 apr 2025, 23:41
1559edit1c (1).gif
Ik heb hier ook een NAS draaien waar ik alles op zet. De .bat bestanden van de standaard metingen van de drivers heb ik nog wel (UMIK-1 helaas, dus niet perse goed voor HFD), dat scheelt. Maar het was wel lekker geweest als ik alles had. Ik zal eens kijken of ik de SSD nog aan de nieuwe laptop kan hangen. Goeie tip.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Marp »

Shadow schreef: zo 13 apr 2025, 13:39
Helder schreef: zo 13 apr 2025, 0:41
Duidelijk. Maakt me benieuwd.
Als ik je een tip mag geven; maak een topic aan in het 'Hifi Gerelateerd' hoekje met je reis door audio land, je bent nu een topic van een ander aan het vervuilen, dat geeft ook wat meer gekleurde reacties zeg maar. (Basis forum etiquette)
Ik zal de discussies zo wel even verplaatsen. Het huidige topic bevindt zich in de sponsorafdeling, dus het is handig als deze besteed blijft aan vragen aan/over Hypex.

Update: de alternatieve kabellifters staan hier, en de discussie over ophangen aan visdraad is hierheen.
Shutdown98
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
Locatie: Zutphen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Shutdown98 »

Hier een update naar 5.82 gedaan voor de amps.
Daarbij gaat de oled naar een minimalistische werkbaarheid.
Afstandsbediening werkt wel, maar meestal geen reactie op de oled meer.
Volume heel soms maar meestal niet.
Zelfde bij aanpassen input

Ook wisselen van preset gaat niet goed...
Preset 1 beide kanalen geluid
Preset 2 alleen links
Preset 3 geen geluid

Daarbij ook geen melding op de oled...
Alleen logo
Plaats reactie