Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

En even lekker weg zakken in een lekker bad....
Goed voor het oude lijf...
Genieten mannen, heel belangrijk, we leven maar één keer..
20250901_181137.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

Fedde schreef: ma 01 sep 2025, 18:07
Ja, zag er voedzaam uit. Een diverse collectie nutrienten... ;-)

Nou twee ons groenten ga je niet halen bij VD Valk :lol:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Fedde »

En vroeger kreeg je nog appelmoes met een kersje...

Badkamer van Baderie?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Fedde »

En patat is ook groente... :sure:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: ma 01 sep 2025, 17:52
Dat was lekker, Van Der Valk weet toch nog altijd lekker eten voor te zetten
20250901_175036.jpg
Ook een meting vooraf en na de modificatie? Of wil je het verschil niet weten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Heel goed bezig Olaf, misschien dat een ontspannen bad hernieuwde inzichten geeft welke kant je op wilt met je speakers.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: ma 01 sep 2025, 19:11
Heel goed bezig Olaf, misschien dat een ontspannen bad hernieuwde inzichten geeft welke kant je op wilt met je speakers.
Het bad heeft geen verandering opgeleverd, dus het traject blijft hetzelfde:
* eerst een vergelijk om te zien waar ik sta
* daarna zien we wel verder.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Vergelijk zal ook niet direct alles zeggen, maar neem er dan op zijn minst ruim de tijd voor, de optimale posities voor Leobus zijn speakers in jouw ruimte zal je niet direct gevonden hebben lijkt me…
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

De luisterdriehoek respecteren en dan een beetje naar voor en achteren ,meer is het toch niet ?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Ehhhh… ben je serieus nu? Het is al een struggle om het laag optimaal te krijgen met plaatsing, maar je wilt het 3D beeld ook op orde hebben, hangt allemaal samen, denk dat je dagen bezig kunt zijn alvorens een soort van optimale positie gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

Nou goed dan het in en uitdraaien zal ik er ook nog bij vermelden .
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door richard »

Draai je er maar weer uit.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Precies, maar toont weer mooi aan dat vele totaal geen optimaal geluid nastreven, gewoon neerplempen die zooi, beetje in een driehoek en spelen maar… :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

Het klinkt bij mij knap beroerd idd :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door hannesie »

Het grootste verschil is dan zijn kamer en jouw kamer, en het lijkt mij wel duidelijk dat je beter een wat grotere kamer kunt hebben als een kleine.

Het is dan meer een soort koptelefoon formaat als luisterruimte, best wel moeilijk om goed te krijgen.

Alle afstanden zijn veel gevoeliger.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

Ach eigenlijk is een goede hoofdtelefoon sowieso veel handiger
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef: wo 03 sep 2025, 0:24
....een soort koptelefoon formaat als luisterruimte, best wel moeilijk om goed te krijgen.

Alle afstanden zijn veel gevoeliger.
Dan ben je nooit op de zolder van SotaJerry in Tilburg geweest detijds. Die had dat gemaakt in een kamertje met Audiostatic elektrostatische panelen. Was een klein kamertje onder de nok van het dak wat hij vrijwel geheel dood had gedempt met synthetisch tijgerbont. Je moest echt elkaar aankijken en naar elkaar toe praten om te kunnen communiceren, zo doods was het. De luisterstoel stond een meter voor de Audiostatics, i.d.d. in een gelijkbenige driehoek opstelling. Een bijzondere ervaring. Zelden zo mooi gedetailleerd en precies stereobeeld gehoord met zoveel diepte. Net als met een top hoofdtelefoon maar dan niet met het stereobeeld in je hoofd maar prachtig breeduit voor je. En laag ging dat ook met die Audiostatics. We hebben het gemeten: In de luisterstoel vlak tot 30Hz. Moeilijk, nou nee. Veel werk, ja :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 03 sep 2025, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door hannesie »

Dus haal je alle reflecties weg en dan zijn afstanden niet meer zo interessant?

Leuke opzet voor Walt
Weer eens wat anders als een badkamer met muziek. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

I.i.g. is nylon tijgerbont een stuk effectiever dan ebbenhouten sjoelschijven :D
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door John P »

Ik ben wel bang dat de brandweer heel bedenkelijk gaat kijken in geval van een inspectie.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door rikpost »

En als er dan nog een stukje over is kan vrouwe Walt er mooi op voor de open haard :lol:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door pvanlingen »

Miss Mpingo.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Pjotr »

Na wat archeologisch audiospeurwerk is er over die set van Jerry nog e.e.a. terug te vinden: https://www.high-endforum.nl/topic/5628 ... -kleurijk/ Helaas zijn er wel wat brokken weg gevallen maar geeft wel een idee. Ruim 20 jaar geleden al weer...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door Walt »

Ha Pjotr, jouw beschrijving van het geluid bij Jerry doet me erg denken aan hoe het hier klinkt nu.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)

Bericht door hannesie »

Olaf zit nog in bad, of is hij al aan het sjouwen?.

On Topic. :lol:
Plaats reactie