Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
En even lekker weg zakken in een lekker bad....
Goed voor het oude lijf...
Genieten mannen, heel belangrijk, we leven maar één keer..
Goed voor het oude lijf...
Genieten mannen, heel belangrijk, we leven maar één keer..
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
En vroeger kreeg je nog appelmoes met een kersje...
Badkamer van Baderie?
Badkamer van Baderie?
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
En patat is ook groente... 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ook een meting vooraf en na de modificatie? Of wil je het verschil niet weten.Olaf Analogue schreef: ↑ma 01 sep 2025, 17:52Dat was lekker, Van Der Valk weet toch nog altijd lekker eten voor te zetten
20250901_175036.jpg
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Heel goed bezig Olaf, misschien dat een ontspannen bad hernieuwde inzichten geeft welke kant je op wilt met je speakers.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Het bad heeft geen verandering opgeleverd, dus het traject blijft hetzelfde:
* eerst een vergelijk om te zien waar ik sta
* daarna zien we wel verder.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Vergelijk zal ook niet direct alles zeggen, maar neem er dan op zijn minst ruim de tijd voor, de optimale posities voor Leobus zijn speakers in jouw ruimte zal je niet direct gevonden hebben lijkt me…
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
De luisterdriehoek respecteren en dan een beetje naar voor en achteren ,meer is het toch niet ?
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ehhhh… ben je serieus nu? Het is al een struggle om het laag optimaal te krijgen met plaatsing, maar je wilt het 3D beeld ook op orde hebben, hangt allemaal samen, denk dat je dagen bezig kunt zijn alvorens een soort van optimale positie gevonden te hebben.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Nou goed dan het in en uitdraaien zal ik er ook nog bij vermelden .
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Draai je er maar weer uit.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Precies, maar toont weer mooi aan dat vele totaal geen optimaal geluid nastreven, gewoon neerplempen die zooi, beetje in een driehoek en spelen maar… 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Het klinkt bij mij knap beroerd idd 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Het grootste verschil is dan zijn kamer en jouw kamer, en het lijkt mij wel duidelijk dat je beter een wat grotere kamer kunt hebben als een kleine.
Het is dan meer een soort koptelefoon formaat als luisterruimte, best wel moeilijk om goed te krijgen.
Alle afstanden zijn veel gevoeliger.
Het is dan meer een soort koptelefoon formaat als luisterruimte, best wel moeilijk om goed te krijgen.
Alle afstanden zijn veel gevoeliger.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ach eigenlijk is een goede hoofdtelefoon sowieso veel handiger
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Dan ben je nooit op de zolder van SotaJerry in Tilburg geweest detijds. Die had dat gemaakt in een kamertje met Audiostatic elektrostatische panelen. Was een klein kamertje onder de nok van het dak wat hij vrijwel geheel dood had gedempt met synthetisch tijgerbont. Je moest echt elkaar aankijken en naar elkaar toe praten om te kunnen communiceren, zo doods was het. De luisterstoel stond een meter voor de Audiostatics, i.d.d. in een gelijkbenige driehoek opstelling. Een bijzondere ervaring. Zelden zo mooi gedetailleerd en precies stereobeeld gehoord met zoveel diepte. Net als met een top hoofdtelefoon maar dan niet met het stereobeeld in je hoofd maar prachtig breeduit voor je. En laag ging dat ook met die Audiostatics. We hebben het gemeten: In de luisterstoel vlak tot 30Hz. Moeilijk, nou nee. Veel werk, ja
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 03 sep 2025, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Dus haal je alle reflecties weg en dan zijn afstanden niet meer zo interessant?
Leuke opzet voor Walt
Weer eens wat anders als een badkamer met muziek.
Leuke opzet voor Walt
Weer eens wat anders als een badkamer met muziek.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
I.i.g. is nylon tijgerbont een stuk effectiever dan ebbenhouten sjoelschijven 
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ik ben wel bang dat de brandweer heel bedenkelijk gaat kijken in geval van een inspectie.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
En als er dan nog een stukje over is kan vrouwe Walt er mooi op voor de open haard 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Na wat archeologisch audiospeurwerk is er over die set van Jerry nog e.e.a. terug te vinden: https://www.high-endforum.nl/topic/5628 ... -kleurijk/ Helaas zijn er wel wat brokken weg gevallen maar geeft wel een idee. Ruim 20 jaar geleden al weer...
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Ha Pjotr, jouw beschrijving van het geluid bij Jerry doet me erg denken aan hoe het hier klinkt nu.
Re: Olaf zijn audio set.(externe filters, mening medebouwers welkom)
Olaf zit nog in bad, of is hij al aan het sjouwen?.
On Topic.
On Topic.
