Dat klopt niet. De tweeter module is stroombeperkt in het laag. Voor een tweeter heb je geen stroom nodig.Wieger61 schreef:Beperkt beschikbaar vermogen van de voeding, leggen ze ergens uit. De tweeterversterker kan meer leveren, maar de voeding niet. En hoe lager de frequentie, hoe meer vermogen een driver vraagt. Ze zetten de grens op 500Hz.
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hebben de 2 kanaals modellen dat ook, of alleen de 3 kanaals?ds23man schreef:Dat klopt niet. De tweeter module is stroombeperkt in het laag. Voor een tweeter heb je geen stroom nodig.Wieger61 schreef:Beperkt beschikbaar vermogen van de voeding, leggen ze ergens uit. De tweeterversterker kan meer leveren, maar de voeding niet. En hoe lager de frequentie, hoe meer vermogen een driver vraagt. Ze zetten de grens op 500Hz.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Alleen de 3 kanaals. Bij de 2 kanaals zijn ze beide 'full blown' en identiek.toetertje schreef:Hebben de 2 kanaals modellen dat ook, of alleen de 3 kanaals?ds23man schreef:Dat klopt niet. De tweeter module is stroombeperkt in het laag. Voor een tweeter heb je geen stroom nodig.Wieger61 schreef:Beperkt beschikbaar vermogen van de voeding, leggen ze ergens uit. De tweeterversterker kan meer leveren, maar de voeding niet. En hoe lager de frequentie, hoe meer vermogen een driver vraagt. Ze zetten de grens op 500Hz.
Satefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Oke, dat is mooi. Iemand nog een setje 252's in een oude rommelbak liggen?
Re: Hypex Fusion Plate amps
toetertje schreef:Oke, dat is mooi. Iemand nog een setje 252's in een oude rommelbak liggen?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Voor de tweeter gebruiken ze in de FA123 inderdaad de NC100, voor de rest de NC122 met 22% meer vermogen. De NC100 werkt al vanaf 20 Hz, lees ik in de specs, maar geadviseerd wordt die vanaf 500Hz in te zetten ook al kan hij 9 A leveren (de NC122: 12,5 A). Waarom hij pas vanaf 500Hz ingezet moet worden is me niet duidelijk, want met 9 A kun je aardig wat bas produceren.
Re: Hypex Fusion Plate amps
De NC100 krijgt zn energie van de NC122 module, wellicht dat er gewoon onvoldoende extra stroom geleverd kan worden voor het extra vermogen dat de NC100 trekt als je m te laag in zet?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar ook een losse NC100 wordt alleen voor boven 500Hz geadviseerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat komt gewoon door het feit dat het een hele kleine module is die specifiek ontworpen is voor de inzet boven de 500Hz.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Aha!Wieger61 schreef:Maar ook een losse NC100 wordt alleen voor boven 500Hz geadviseerd.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar die kleine kan wel 9 ampère leveren, of 100W. Dus qua ontwerp lijkt koeling niet het probleem. Dus hoe het ontwerp de inzet als losse module tot 500 Hz beperkt, is me nog niet duidelijk. Niet dat het me kan schelen. Ben enkel nieuwsgierig.ds23man schreef:Dat komt gewoon door het feit dat het een hele kleine module is die specifiek ontworpen is voor de inzet boven de 500Hz.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Misschien gaat dan inderdaad de uitgangsspoel al wat eerder in verzadiging. Nu zit natuurlijk bij Hypex de terugkoppeling na de spoel waardoor die een stuk minder gevoelig is voor mindere spoelen maar kan me wel voorstellen dat het dan beter is om de versterker op een bepaalde manier in te zetten.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Uit de datasheet:
Note 1: The NC100HF is designed to be used for mid- and high frequencies and over temperature is not
expected. Therefore it is not equipped with an over temperature protection circuit.
Note 1: The NC100HF is designed to be used for mid- and high frequencies and over temperature is not
expected. Therefore it is not equipped with an over temperature protection circuit.
Dat is 100W muziekvermogen, als je continu een flink vermogen door deze module wil laten leveren, door ook lager dan 500Hz te versterken, wordt hij veel te heet.Wieger61 schreef:Maar die kleine kan wel 9 ampère leveren, of 100W. Dus qua ontwerp lijkt koeling niet het probleem. Dus hoe het ontwerp de inzet als losse module tot 500 Hz beperkt, is me nog niet duidelijk. Niet dat het me kan schelen. Ben enkel nieuwsgierig.ds23man schreef:Dat komt gewoon door het feit dat het een hele kleine module is die specifiek ontworpen is voor de inzet boven de 500Hz.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Daarbij, als je meer dan enkele watts gemiddeld aan vermogen gebruikt heb je m.i. een heel erg inefficiënte speaker of je luistert onverantwoord hard voor thuisgebruik. Die maximale vermogens zijn m.i. vooral prettig om niet in de clipping te gaan bij dynamische muziek.
Maar inderdaad, het zou niet handig zijn om met zo'n module je laag te versterken. In een gemiddeld muziekstuk of film zit daar toch het hoogste gemiddelde vermogen.
Maar inderdaad, het zou niet handig zijn om met zo'n module je laag te versterken. In een gemiddeld muziekstuk of film zit daar toch het hoogste gemiddelde vermogen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
OK, ik trek de conclusie: hij kan maximaal 9A leveren gezien de uitgangsschakelaars, maar de verhouding piek- versus muziekvermogen is kleiner tbv compactheid dus warmteafgifte en past niet bij muziek onder de 500Hz.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Beste allemaal,
Sinds kort ben ik in het bezit van een setje FA123ś. De remote ontvanger wordt nageleverd, dus nu even bedienen via de laptop.
Ik wil straks de Hypex bedienen met mijn Logitech Harmony 650, en dat zou technisch geen probleem mogen zijn. Echter is er bij logitech geen profiel voor hypexen last time I checked. Dan maar inleren, maar daarmee kan ik geen knoppen programmeren voor directe bronselectie. Die functie is volgens de manual echter wel voorzien, want er zijn verschillende codes te zien voor verschillende bronnen. (UPDATE: inmiddels gezien dat er wel een FA123 bekend is bij logitech, maar daar zitten niet de knoppen voor directe bronselectie in het profiel.)
Mijn vraag is dus of iemand het voor elkaar heeft gekregen om met een harmony remote direkt bronnen te selecteren en hoe je daarbij te werk moet gaan.
Ik ben erg benieuwd.
Sinds kort ben ik in het bezit van een setje FA123ś. De remote ontvanger wordt nageleverd, dus nu even bedienen via de laptop.
Ik wil straks de Hypex bedienen met mijn Logitech Harmony 650, en dat zou technisch geen probleem mogen zijn. Echter is er bij logitech geen profiel voor hypexen last time I checked. Dan maar inleren, maar daarmee kan ik geen knoppen programmeren voor directe bronselectie. Die functie is volgens de manual echter wel voorzien, want er zijn verschillende codes te zien voor verschillende bronnen. (UPDATE: inmiddels gezien dat er wel een FA123 bekend is bij logitech, maar daar zitten niet de knoppen voor directe bronselectie in het profiel.)
Mijn vraag is dus of iemand het voor elkaar heeft gekregen om met een harmony remote direkt bronnen te selecteren en hoe je daarbij te werk moet gaan.
Ik ben erg benieuwd.
Laatst gewijzigd door Paccidat op ma 08 feb 2021, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Hypex Fusion Plate amps
Waarvoor wil je de Hypexen nog meer bedienen dan aan/uit? Wil je kunnen switchen tussen analoog en digitaal in?Paccidat schreef:Beste allemaal,
Sinds kort ben ik in het bezit van een setje FA123ś. De remote ontvanger wordt nageleverd, dus nu even bedienen via de laptop.
Ik wil straks de Hypex bedienen met mijn Logitech Harmony 650, en dat zou technisch geen probleem mogen zijn. Echter is er bij logitech geen profiel voor hypexen last time I checked. Dan maar inleren, maar daarmee kan ik geen knoppen programmeren voor directe bronselectie. Die functie is volgens de manual echter wel voorzien, want er zijn verschillende codes te zien voor verschillende bronnen. (UPDATE: inmiddels gezien dat er wel een FA123 bekend is bij logitech, maar daar zitten niet de knoppen voor directe bronselectie in het profiel.)
Mijn vraag is dus of iemand het voor elkaar heeft gekregen om met een harmony remote direkt bronnen te selecteren en hoe je daarbij te werk moet gaan.
Ik ben erg benieuwd.
Ik heb sinds een week 2 stuks FA122 draaien, en ze gaan met auto off na geen signaal uit. Ze springen aan bij signaal. Ik heb er een Bluenode 2i streamer voor (digitaal uit naar de Fusions) en daarop zit ook de TV (via toslink). Ik vind het prettig dat ze ook bij een zwak signaal aanspringen, Satefan had dit ook al eens getest.
Kortom: wil jij bronnen kiezen en dus de afstandsbediening als soort van pre amp gebruiken? Of wil je ook de pre-sets van de filteringen met de Logitech kunnen regelen?
Trouwens, het gaat wel aan/uit, maar wat ik niet begrijp is waarom soms de slave wegvalt en groen gaat knipperen.
Alles een tijdje uit, en als alle leds gedoofd zijn (rood-protectie duurt wel ff) dan gaat alles zoals normaal weer aan en het werkt weer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heb je de prijsontwikkeling gezien op de componentenmarkt gezien? De DSP is al in prijs verdubbeld en dan hebben we nog het AKM brand verhaal nog.....
Dalende prijzen qua consumer electronics kan je voorlopig wel vergeten, hou maar rekening met een behoorlijke prijsstijging.
Dalende prijzen qua consumer electronics kan je voorlopig wel vergeten, hou maar rekening met een behoorlijke prijsstijging.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
ja, zie je ook al bij andere leveranciers.
Hypex had er zelfs nog speciaal een persbericht over uitgestuurd, de situatie is vrij uniek. Ze hadden de keuze niet inkopen of duur inkopen.... het is t laatste geworden
Hypex had er zelfs nog speciaal een persbericht over uitgestuurd, de situatie is vrij uniek. Ze hadden de keuze niet inkopen of duur inkopen.... het is t laatste geworden
Re: Hypex Fusion Plate amps
Plus wat er aan componenten productie capaciteit voor EV en PV spul van de markt wordt geslobberd is ook aanzienlijk!
