Pagina 6 van 6

Re: Ampeerless: portable actieve speaker KLAAR :-)

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 9:22
door SuperR
Dat setje is echt keurig opgebouwd als ik zo naar de foto's kijk. Er worden niet bepaald kosten bespaard met de gebruikte IC's. TAS5508 is een flinke jongen wat betreft features en prijs. Geen wonder dat dat ding 300 euro kost.

Succes om zoiets na te maken. Die uC met de TAS5508 is wat het een succes maakt. Volumeregeling, biquads etc, het zit er allemaal in.

Re: Ampeerless: portable actieve speaker KLAAR :-)

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 16:01
door wouter
Wat ik het sterkste punt vind is, net als bij B&O, volume afhankelijke boost. Zo klinkt het op redelijk niveau erg vol en diepgaand, maar het is met die EQ niet een beperkende factor als het luid moet gaan. Het laatste stukje komt er voornamelijk middenhoog bij. En uiteraard zit er naast alle EQ ook een hoogdoorlaat functie op, onder de afstemfrequentie van de passieve membranen valt niets te forceren.

Ik had de datasheet van de TAS5508b bekeken, dacht: mooi spul voor iemand die er uit kan halen wat er in zit. Ik neig dan naar de gebruiksvriendelijke mini dsp, maar volgens mij heb je dan geen volume afhankelijke EQ mogelijkheid :-s

En inderdaad, die Bose Computer Music Monitor is eigenlijk een absurd mooi stukje techniek in zowel ontwerp als afwerking. En zeker ook qua klank!

Edit: de Japanse versie heeft een accupack, de Micro Music Monitor.