Herbouwen van een UCD180HG met HxR
Moderator: Beheerdersteam
Op Ebay Duitsland zijn er Alps motorpots te koop voor een leuke prijs ( rond de 22 euro ), Elektuur gaat volgende maand een IR besturing voor deze motorpots publicerenmischa72 schreef:Ik geef je groot gelijk. Kijk anders eens op die andere site met mooie remote oplossingen. Ik weet hem nu even niet, maar als je niet weet welke ik bedoel, zoek ik hem voor je op. Die hebben ook een oplossing voor ingangskeuze.
Groeten,
Mischa
Verder staat iets Texas Instruments PGA2310 gebaseerd ook op de planningElektuur schreef:AFSTANDSBEDIENDE VOLUMEREGELAAR
Steeds meer apparaten in huis kunnen met behulp van een afstandsbediening worden bestuurd.
Bij hoogwaardige audio-apparatuur is het vooral handig als je het volume op afstand kunt regelen. Bij high-end en zelfbouw-apparatuur is dat vaak (nog) niet het geval. Volgende maand beschrijven we een schakeling die gebruik maakt van een hoogwaardige motorgestuurde Alps-potmeter. De bijbehorende elektronica zorgt ervoor dat deze potmeter kan worden aangestuurd met behulp van iedere RC5-compatibele afstandsbediening.
Ja ik denk de mijne ook, want ik had voor de "gein"mischa72 schreef:Volgens mij zijn er hier op het forum mensen die hier besteld hebben. Ik zelf nog niet. Ik verkeer nog in de illusie dat mijn JvE wel goed is. Ik ga er tenminste vanuit.
Groetjes,
Mischa
EDIT: ik weet echt niet wat er aan de hand is met die Jve... Nu is volume 32 luider dan 33 ( valt me nu pas op ) en worden stemmen iets platter op 33. Het is wel niet met alle nummers gewaar te worden...
Ik denk dat ik niet meer met de Jve voortga. Dat ding heeft me al genoeg stress bezorgd...
die kan ik je aanraden !fluppie schreef:Ik ben deruit, die relaisgestuurde regeling gaat eruit. Komt een regeling met een PGA2310 in de plaats. Of die van Mischa's site, diyclub.biz of heel misschien de Audio Link uit Elektuur april-mei '04. Maar dan wel met 1 knop voor ingangsselectie ipv 8 en een rotary encoder ipv + en - knopje
ik heb hem zelf ook opgebouwd (wel op gaatjesprint, printen kopen doe ik niet aan mee
Ik wil deze monteren in mijn geïntegreerde versterker (tezamen met P3A van Rod Elliot
Als je even het elektuur forum bekijkt merk je dat ik een topicje lopen heb over de Audio link, waarbij ik hem werkend gekregen heb met rotary encoder.
veel succes
Omdat ik met dezelfde volumeregeling aan de gang ga heb ik als backup ook even het topic op het Elektuur forum erbij gezocht. Je moet je even aanmelden, maar dan krijg je ook een bak informatie:xbake schreef:Als je even het elektuur forum bekijkt merk je dat ik een topicje lopen heb over de Audio link, waarbij ik hem werkend gekregen heb met rotary encoder.
http://www.elektor.nl/forum/forum/algem ... 8128.lynkx
Groeten,
Mischa
Hee das leuk ! Xbake, heb je al foto's van je Audio Link ?
Ik heb net in hongkong ( diyclub ) wat besteld:
- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Als die regeling met PGA2310 bevalt dan bouw ik de audio link
.
Ik weet weer wat doen de komende tijd
.
Ik heb net in hongkong ( diyclub ) wat besteld:
- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Als die regeling met PGA2310 bevalt dan bouw ik de audio link
Ik weet weer wat doen de komende tijd
die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden 






even een korte uitleg:
alles is opgebouwd op gaatjesprint. het mag mss niet zo proper zijn als die printen van elektuur, maar ik spaar er toch een mooie 40€ mee uit
. De microcontroller kan je ook aankopen bij elektuur voor het mooie bedrag van 46€
, of zelf programmeren! Overigens kan je nieuwere software (V1.1) downloaden van de website van de ontwerper:
http://www.dh3ben.de/html/electronics/e ... ndex.shtml
Bediening geschiedt niet via drukknoppen, maar via een 1x12 (ingesteld op 7) draaischakelaar voor de 7 ingangen te selecteren, en een rotary encoder voor het volume. Hierbij is gebruik gemaakt van een speciaal IC, nl. de LS7183. Die kan je samplen als je wil
enige aanpassing aan het schema zelf is dat ik in de uitgangen van de PGA2311 een 100ohm weerstand geplaatst heb. dit zou de stabiliteit ten goede komen. Ook, zoals beschreven in het artikel, komt er een RC filter aan elk van de ingangen (470ohm // 2n2). Alle onderdelen komen van conrad.
Ik wil, indien interesse, beide artikels van elektuur (Audio link deel 1 en deel 2, pdf-formaat) beschikbaar stellen hier op het forum.
mvg, bert






even een korte uitleg:
alles is opgebouwd op gaatjesprint. het mag mss niet zo proper zijn als die printen van elektuur, maar ik spaar er toch een mooie 40€ mee uit
http://www.dh3ben.de/html/electronics/e ... ndex.shtml
Bediening geschiedt niet via drukknoppen, maar via een 1x12 (ingesteld op 7) draaischakelaar voor de 7 ingangen te selecteren, en een rotary encoder voor het volume. Hierbij is gebruik gemaakt van een speciaal IC, nl. de LS7183. Die kan je samplen als je wil
enige aanpassing aan het schema zelf is dat ik in de uitgangen van de PGA2311 een 100ohm weerstand geplaatst heb. dit zou de stabiliteit ten goede komen. Ook, zoals beschreven in het artikel, komt er een RC filter aan elk van de ingangen (470ohm // 2n2). Alle onderdelen komen van conrad.
Ik wil, indien interesse, beide artikels van elektuur (Audio link deel 1 en deel 2, pdf-formaat) beschikbaar stellen hier op het forum.
mvg, bert
Je hebt een PB.
Mooi hoor trouwens
Waarom heb je trouwens voor de verbinding tussen de 2 etages gebruik gemaakt van snoer? Was het niet mooier geweest als je hier 6 stukken massieve electriciteitsdraad (geïsoleerd natuurlijk) van boven naar beneden zou hebben getrokken?
Voor de rest ziet het er goed uit en als jij er ook nog tevreden mee bent is dat natuurlijk nog mooier. Ik hou jouw oplossing ook in gedachten, omdat ik het tweelingbroertje van de regeling van Flup hier heb liggen. Maar eens kijken of die bij mij ook rottig gaat doen.
Groeten,
Mischa
Mooi hoor trouwens
Waarom heb je trouwens voor de verbinding tussen de 2 etages gebruik gemaakt van snoer? Was het niet mooier geweest als je hier 6 stukken massieve electriciteitsdraad (geïsoleerd natuurlijk) van boven naar beneden zou hebben getrokken?
Voor de rest ziet het er goed uit en als jij er ook nog tevreden mee bent is dat natuurlijk nog mooier. Ik hou jouw oplossing ook in gedachten, omdat ik het tweelingbroertje van de regeling van Flup hier heb liggen. Maar eens kijken of die bij mij ook rottig gaat doen.
Groeten,
Mischa
@ mischa: u heeft mail 
ivm copyright zet ik het artikel best niet hier op het forum. nuja, wie het wil heeft me maar is te pm'en
@fluppie: de foto's staan op flickr, maar ik zal even kijken om ze op deze server hier te uppen. wist zelfs niet dat dit kon
De verbinding tussen de 2 printjes was tijdelijk om het geheel even te testen. Ik zal kijken of ik hier nog wat elektriciteitsdraad vind
mvg, bert
ivm copyright zet ik het artikel best niet hier op het forum. nuja, wie het wil heeft me maar is te pm'en
@fluppie: de foto's staan op flickr, maar ik zal even kijken om ze op deze server hier te uppen. wist zelfs niet dat dit kon
De verbinding tussen de 2 printjes was tijdelijk om het geheel even te testen. Ik zal kijken of ik hier nog wat elektriciteitsdraad vind
mvg, bert
Ik vind die site van diyclub zo summier..fluppie schreef:Hee das leuk ! Xbake, heb je al foto's van je Audio Link ?
Ik heb net in hongkong ( diyclub ) wat besteld:
- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Als die regeling met PGA2310 bevalt dan bouw ik de audio link.
Ik weet weer wat doen de komende tijd.
Je moet naar de reviews van klanten gaan wil je wat info over een product te weten komen.. Die volumeregeling e.d. vind ik wel heel interessant, maar zo vind ik het tamelijk 'blind' kopen..
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn
ik heb er ook nog voor gekeken, zo'n gemotoriseerde ALPS.
maar de laatste maanden kwamen er een aantal mensen naar mij met het probleem dat hun volumepot kraakte.. eens de potmeter open kwam ik erachter dat de contacten niet vuil, maar 'weg' waren.. allen waren ALPS.
ook al zijn ze gemotoriseerd of van ALPS, het zijn en blijven potmeters. de dag van vandaag is er m.i. wel beter te krijgen
bovendien kan je de PGA2311 samplen.. nu heb je helemaal géén redenen meer om er een geen voorversterker rond te maken
maar de laatste maanden kwamen er een aantal mensen naar mij met het probleem dat hun volumepot kraakte.. eens de potmeter open kwam ik erachter dat de contacten niet vuil, maar 'weg' waren.. allen waren ALPS.
ook al zijn ze gemotoriseerd of van ALPS, het zijn en blijven potmeters. de dag van vandaag is er m.i. wel beter te krijgen
bovendien kan je de PGA2311 samplen.. nu heb je helemaal géén redenen meer om er een geen voorversterker rond te maken
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Voor dat geldmaar zo vind ik het tamelijk 'blind' kopen..
In dit circuit is een PCB puur looks. Het audio gaat de IC in en uit.alles is opgebouwd op gaatjesprint. het mag mss niet zo proper zijn als die printen van elektuur
Audio technisch zal het dus absoluut niks uit maken.
is eigenlijk een impulsrelais
ik wil m'n versterker met één drukknop (net besteld bij conrad nog, zo'n vandaalbestendige met led-ring) aan en uitzetten.
Er komt ook nog een tijdsrelais bij met een 47ohm / 50W weerstand als softstart voor de grote transfo.
ik heb mn eindversterker nog niet gehoord, maar lees veel positiefs over P3A van Elliot
. ik post meer als er vorderingen zijn 
ik wil m'n versterker met één drukknop (net besteld bij conrad nog, zo'n vandaalbestendige met led-ring) aan en uitzetten.
Er komt ook nog een tijdsrelais bij met een 47ohm / 50W weerstand als softstart voor de grote transfo.
ik heb mn eindversterker nog niet gehoord, maar lees veel positiefs over P3A van Elliot
ik wil graag ook nog een goedklinkende koptelefoonversterker inbouwen. Ik heb hier wel een externe staan met buizen, maar ik wil voor een keer een complete geintegreerde versterker maken.
heeft iemand ervaring met Project P113 van Rod Elliot ?
http://sound.westhost.com/project113.htm
De overige onderdelen zijn ondertussen ook binnen van conrad. Er komt nog een clipping indicator ook op (één ledje op de front). more to come
Bert
heeft iemand ervaring met Project P113 van Rod Elliot ?
http://sound.westhost.com/project113.htm
De overige onderdelen zijn ondertussen ook binnen van conrad. Er komt nog een clipping indicator ook op (één ledje op de front). more to come
Bert

