Geen geluid uit adau1452_CS42448
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Voordat ik zelf een heel verhaal ga schrijven, eerst stukje van deze pagina;
http://wiki.op-electronics.com/collegar ... gmastudio/
Je moet alleen even kijken welke multi-purpose-pins (GPIO) jij precies hebt en eventueel aanpassen
http://wiki.op-electronics.com/collegar ... gmastudio/
Je moet alleen even kijken welke multi-purpose-pins (GPIO) jij precies hebt en eventueel aanpassen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Lees de de datasheets nou gewoon eens. In de user guide van de Eval board wordt gewoon gezegd dat bij het programmeren van de eeprom er een hulpprogramma in de dsp word gestart.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
We hebben hier niet over een hulpprogramma, maar hoe de EEPROM wordt geprogrammeerd?
Die staat toch direct in verbinding met de USBi programmer?
Zonder DSP zou je die zelfs nog kunnen programmeren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nee, de eeprom hangt met een aparte verbinding aan de DSP.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat kan, het kan ook direct.
Zonder schema is dat een beetje onduidelijk.
Direct boot en programmeren is een heel stuk meer straightforward, dus dat is ook wat de meesten kiezen.
Zonder schema is dat een beetje onduidelijk.
Direct boot en programmeren is een heel stuk meer straightforward, dus dat is ook wat de meesten kiezen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Maar als dat wel het geval is, kwam ik dit tegen;
Het is mij op dit moment ook nog niet helemaal duidelijk of de DSP netjes alles overneemt van SigmaStudio of niet?
Of dat er een halfbakken programma in staat.
Dat is iets wat wij in het verleden ook weleens gehad hebben, met een of andere gare bug.
Dus dat is wellicht te proberen in combinatie met die TDM settings.2. Press the "Link Compile Download" button to compile the schematic project
3. Right click on the DSP cell and choose a Self-boot Memory option. You are trying to use the "Write Latest Copmilation through DSP" option correct?
Write Latest Compilation through DSP
IMPORTANT: Self boot MUST be DISABLED during eeprom programming (this is fixed in version 3.10.4)
Use this mode is used when eeprom is connected to the master control port and there is no way to connect the USBi directly to the eeprom. Use this option for EVAL-ADAU1452MINIZ.
Het is mij op dit moment ook nog niet helemaal duidelijk of de DSP netjes alles overneemt van SigmaStudio of niet?
Of dat er een halfbakken programma in staat.
Dat is iets wat wij in het verleden ook weleens gehad hebben, met een of andere gare bug.
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik zag net dat je voor ASRC je aparte in en outputs moet kiezen. Dat had ik niet gedaan. Misschien nog maars proberen
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Voor de LED test, hoef je alleen dit te doen (en dat verhaaltje erboven op die website)
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Kreeg foutmeldingen en heb het moeten aanpassen naar dit.
Maar is niet logisch. S1 ( MP7) zou de 3LEDS aansturen.
Activeer ik de knop (via het scherm) dan zie ik niet dat een LED wordt geactiveerd.( Ook in het scherm bij outputs)
Maar is niet logisch. S1 ( MP7) zou de 3LEDS aansturen.
Activeer ik de knop (via het scherm) dan zie ik niet dat een LED wordt geactiveerd.( Ook in het scherm bij outputs)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Inderdaad eerst eens goed testen of de eeprom goed geschreven wordt. Verder moet je er rekening mee houden dat bepaalde instellingen in het register pas actief worden na een reboot.OWC schreef: ↑zo 17 dec 2023, 19:45Maar als dat wel het geval is, kwam ik dit tegen;
Dus dat is wellicht te proberen in combinatie met die TDM settings.2. Press the "Link Compile Download" button to compile the schematic project
3. Right click on the DSP cell and choose a Self-boot Memory option. You are trying to use the "Write Latest Copmilation through DSP" option correct?
Write Latest Compilation through DSP
IMPORTANT: Self boot MUST be DISABLED during eeprom programming (this is fixed in version 3.10.4)
Use this mode is used when eeprom is connected to the master control port and there is no way to connect the USBi directly to the eeprom. Use this option for EVAL-ADAU1452MINIZ.
Het is mij op dit moment ook nog niet helemaal duidelijk of de DSP netjes alles overneemt van SigmaStudio of niet?
Of dat er een halfbakken programma in staat.
Dat is iets wat wij in het verleden ook weleens gehad hebben, met een of andere gare bug.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nee je kunt de eeprom op twee manieren gebruiken.
Maaruhm, lekkere grapjas.
Komt hij er nu mee dat het in principe evaluation board is.
Dat had mij een hoop tijd gescheeld, lol
Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk of die instellingen (dus niet het schema zelf) juist worden gekopieerd.
Je zou kunnen proberen de samplerate aan te passen en te meten of je iets anders meet ipv 48kHz.
Of anders de state van een van de gpio aanpassen en die meten.
Maaruhm, lekkere grapjas.
Komt hij er nu mee dat het in principe evaluation board is.
Dat had mij een hoop tijd gescheeld, lol
Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk of die instellingen (dus niet het schema zelf) juist worden gekopieerd.
Je zou kunnen proberen de samplerate aan te passen en te meten of je iets anders meet ipv 48kHz.
Of anders de state van een van de gpio aanpassen en die meten.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Bart, hen je trouwens evt ergens nog een ander DAC printje oid?
Evt kunnen we die gebruiken om te kijken of de Codec niet gewoon gaar is.
Meestal zijn die anders ook maar hooguit een paar euro.
Evt kunnen we die gebruiken om te kijken of de Codec niet gewoon gaar is.
Meestal zijn die anders ook maar hooguit een paar euro.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
De communicatie van de eeprom loopt bij deze serie altijd via de dsp:
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nog een vraagje.
Zijn deze settings correct om de Eeprom te schrijven?
Volgens de spec sheet kan de Eeprom op een hogere geschreven worden.
Ook is de grote 16M
De andere parameters heb ik niet zo n vat op
Zijn deze settings correct om de Eeprom te schrijven?
Volgens de spec sheet kan de Eeprom op een hogere geschreven worden.
Ook is de grote 16M
De andere parameters heb ik niet zo n vat op
- Bijlagen
-
- DS_Zetta_25Q16_RevA_20171120.pdf
- (1.52 MiB) 22 keer gedownload
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
We hebben geluid uit het bordje gekregen
had wel wat voeten in de aarde, maar nu heb ik een basis waarop ik kan verder werken.
Hieronder de identificatie van de verschillende in en outputs. Nu wou ik mijn "microfoon versterkertje" gebruiken om de luidspreker rechtstreeks aan te sturen maar dit lijkt niet te lukken. Zonder krijg ik er wel geluid uit. Misschien eens doormeten met welke signalen ik werk. Waarschijnlijk is de versterking te groot.
had wel wat voeten in de aarde, maar nu heb ik een basis waarop ik kan verder werken.
Hieronder de identificatie van de verschillende in en outputs. Nu wou ik mijn "microfoon versterkertje" gebruiken om de luidspreker rechtstreeks aan te sturen maar dit lijkt niet te lukken. Zonder krijg ik er wel geluid uit. Misschien eens doormeten met welke signalen ik werk. Waarschijnlijk is de versterking te groot.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat is goed nieuws!
Wat voor microfoon versterkertje heb je precies?
Wat voor microfoon versterkertje heb je precies?
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Zelf in elkaar geknutseld versterkertje.
Voor het testen wou ik goedkope recup luidspreker tjes gebruiken die ik uit een oude beeldbuis tv had gehaald.
Werkt ook wat handiger dan grote luidsprekers+ versterker te gebruiken.
Voor het testen wou ik goedkope recup luidspreker tjes gebruiken die ik uit een oude beeldbuis tv had gehaald.
Werkt ook wat handiger dan grote luidsprekers+ versterker te gebruiken.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik denk niet dat die geschikt is om luidsprekers aan te sturen.
-
bart Luyckx
- Berichten: 721
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Nee idd. Heb de DSP nu aangesloten op een onkyo test versterker en 2 kanalen aangesloten op de PMS luidspreker.
Het laag loopt tot 400Hz het midden van 4000 tot 12000Hz.
Klink redelijk, maar het laag blijft wat achter.
bestaat er ergens een handleiding hoe je best een DSP systeem opzet en afstemd?
Afstemmen qua niveau, faze, z-offset, ....
Of start je met een simulatie programma en pomp je die waarden in de DSP?
Het laag loopt tot 400Hz het midden van 4000 tot 12000Hz.
Klink redelijk, maar het laag blijft wat achter.
bestaat er ergens een handleiding hoe je best een DSP systeem opzet en afstemd?
Afstemmen qua niveau, faze, z-offset, ....
Of start je met een simulatie programma en pomp je die waarden in de DSP?
