LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Zou je een setje willen hebben? Kosten zijn 5,- voor een set van 3 dragers

Jazeker! Altijd al willen proberen!
4
15%
Misschien. Heeft het wel effect?
1
4%
Nee, te duur of zinloos
19
73%
Anders: Laat het weten in het topic
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door VintageHarry »

Alleen als het van Zuid-Amerikaanse bergcavia's is :mrgreen: :lol: :lol:
Ik heb er wel bewondering voor dat jij je niet snel op de kast laat jagen, Walt
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Vinculum »

Walt schreef:
Ik merk wel dat ze eigenlijk te licht qua gewicht zijn
Dat is niet gek ook natuurlijk. Ik ben geen professionele kabeldraagontwerper. Ze hebben nauwelijks gewicht, carbon en plastic.... Designed to be light.
Wil je echt serieuze zware dragers dan kan ik wel wat ontwerpen wat je met bijv zilverzand moet verzwaren etc. Dat was niet het doel van de exercitie. Ik vind ze er erg gaaf en profi uitzien zo. Zeker een gespreksstarter lijkt me!
Walt schreef:
Tevens zijn de gaatjes in de bolletjes net te ruim, de koolstof staafjes zitten daardoor los, deze zal ik erin moeten lijmen.
Klopt, opzettelijk gedaan. Er zit lichte variatie in de diameter van de buisjes alsmede in de print. Ook is het lastig om een buisje met scherpe randen in een gat te duwen. Fractie schuin en je graaft jezelf in de wand. Daarom 0.weinig mm groter en dan maar met drupje lijm vast zetten dan geklooi met uitboren etc. Had ik je ook al verteld.... ;)

Maar dank je voor je review. En nu de hamvraag: Werken ze? Hoor je verschil?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Walt »

Dat de gaatjes te ruim zijn, was volgens mij niet eerder in het topic vermeld, de koper moet dus nog een tube secondelijm erbij kopen, wel handig om van te voren te weten. Zonder lijm vallen de pootjes namelijk steeds eruit bij het onder de kabel zetten, is lastig.

Ik had hiervoor trouwens ook al (Fischertechniek) kabeldragers, in dat opzicht is het dus niet anders.

Voor het geld is het absoluut een top aankoop! Echte aanrader!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Vinculum »

Nee klopt, niet in het topic. Had het in de pb naar jou gezet. :sure:
Ik ga er stilletjes van uit dat iedereen hier wel een tube van wat voor lijm dan ook in huis heeft. Zelfs houtlijm zou al werken. En nee wil geen discussie over lijmen en materialen hoor. 8) Het is maar dat ze er niet uitvallen.

Ben blij dat ze uiteindelijk toch bevallen en bedankt voor de aanbeveling!
Plaats reactie