GU-50 Monoblokken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Oke,de man die de buizen verkocht op Ebay gemaild.

Hello,

I bought resently 8x GU50.

Only 2 off them worked the rest died with heavy sparking in the tubes.

All so, all tube feet were big corroded,the cleaning took al lot of time,all for nothing. Bad tubes. Never had this problems with other GU-50 tubes.
Kreeg vrij snel antwoord :goedzo:
Hi,
Never had problems with these tubes the first time.
I will send you other lamps.
Sorry for the inconvenience.
Thanks.
De sevice lijkt dan wel weer goed :D


Ondertussen buizen uit Rusland ontvangen,van een andere verkoper op Ebay.
Geen gecorrodeerde pootjes.
Volgende week maar eens proberen :relax:
Laatst gewijzigd door democles op za 02 jul 2016, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Kappa7 »

Netjes, nu hopen dat deze wel goed zijn.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Van de 8 nieuwe buizen uit Rusland er vandaag twee getest.

Eerst 3 uur op de gloei gezet,en daarna de hoogspanning er op en beide afgeregeld op 60mA.

Geen gevonk en vuurwerk,de eerste twee werken :D

Nog 6 te gaan........... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door ds23man »

Vuurwerk hebben we al genoeg gehad bij de buren in Delfzijl.
transplanum
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door transplanum »

Ik hoop dat je dat voorgloeien niet al te vaak zo lang doet. De buis gaat zo beduidend eerder stuk door kathode vergifteging. 1 minuit is voldoende.

democles schreef:
Van de 8 nieuwe buizen uit Rusland er vandaag twee getest.

Eerst 3 uur op de gloei gezet,en daarna de hoogspanning er op en beide afgeregeld op 60mA.

Geen gevonk en vuurwerk,de eerste twee werken :D

Nog 6 te gaan........... :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Nee,ondertussen alle nieuw aangekomen buizen getest,alles oke,geen brakke buizen meer kunnen ontdekken. :D

Niks meer vernomen van de verkoper die mij de slechte partij verkocht heeft. (daar gaat zijn beoordeling op Ebay,wacht nog een paar dagen en dan is ie geen 100% meer :twisted: )

Gloei vertraging terug geschroefd naar +- 1 minuut.

Het volgende probleem zijn de kasten voor de monoblokken.

De man die ze meestal voor mij fabriceerde is ernstig ziek. :(

Dus ik ben genoodzaakt me zelf wat frees vaardigheden bij te brengen,maar ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt :-s

Vergt wat tijd,maar zal uiteindelijk wel goed komen, denk ik..................... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door ds23man »

Harm zit om de hoek.......
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Gisteren zijn er 6 planken Meranti (6x4m) binnen gekomen om wat kastjes van te maken :-&

En vandaag was mijn freestafeltje er :rock:

Geen super merk,maar het werkt.

Dan maar eens mijn aller eerste latje gefreesd :yeah:
Bijlagen
DSC.jpg
DSC0jpg.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Vandaag,mooi weer :D

Dan maar even verder met mijn frees en zaag werk.

Hoe moeilijk kan het zijn :?

Alle begin is moeilijk en ik heb van dit klusje veel geleerd.

In totaal slechts een halve meter hout verzaagd :proost: (de frees verkeerd afgesteld,en het hout op de kopse kant vergeten in te snijden met een hobbymes tegen het rafelen )

Dat frezen geeft wel een enorme tering zooi en dat voor 8 plankjes :shock:

Nu nog alleen even de boel deuvelen, lijmen en afschuren.

En dan kunnen we vanaf vandaag,onze bakjes zelf maken :yeah:
Bijlagen
DS.jpg
DSC.jpg
DSC0.jpg
DSC03.jpg
D.jpg
DSC0358.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door OpaBert »

ziet er Netjes uit
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Daar zijn we weer.

Even een maandje op Sri Lanka vertoeft :proost:

Volgende week wat plaatwerk bestellen en dan kunnen we weer los met de monoblokken :rock:

De 2 foto,s zijn van de rots die we beklommen hebben,1800 treden in de rots uitgehakt (2x een bijna dood ervaring gehad :-& ,maar het overleeft in de hitte :rock: )
Bijlagen
D.jpg
D1.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Barry2001 »

Welkom terug Demo! De juiste tijd om weg te gaan naar een lekker warm land, niets dan regen, wind, en doffe ellende hier :rofl:
Nee ziet er schitterend uit daar :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Dank je Barry,

Veel gezien in Sri Lanka,dat hebben we weer in de pocket :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door ds23man »

democles schreef:

Veel gezien in Sri Lanka
Ook buizenbakken?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Ook buizenbakken?
Nee helaas niets,wel even naar gezocht :hide:in deze voormalige Engelse kolonie,het normale leven pingeld in Sri Lanka nog ergens tussen nu en de vorige 1000 jaar,nogal grote tegenstellingen,maar een ieder heeft te eten dat scheelt dan weer :-&

De Nederlanders die me voor gingen waren ook niet echt geïnteresseerd naar buizenbakken volgens mij. :?
Bijlagen
D42.jpg
D5.jpg
DS6.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

In afwachting van het bestelde plaatwerk,maar even een paar kleine dingen gefabriekt. :)

Printjes voor - Netschakelaar,bias potmeters en een 12V voedingsprintje voor de toekomstige ,,Bling Bling,,
Bijlagen
netschakelaar 1.jpg
bias potmeters 1.jpg
12v voedingkje 1.jpg
12v voeding.JPG
Laatst gewijzigd door democles op do 06 okt 2016, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Ah!buis »

Printje ziet er nogal "negatief" uit ???
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door ray5150 »

Inderdaad, ik denk dat het vòòr het etsen is...
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Even doorgebikkeld. :D

Printjes gereed,op de spanningsregelaars na,deze komen later op het plaatwerk.
Printje ziet er nogal "negatief" uit ???
Ja met de strijkmethode teken je vanaf de componentenzijde van de print.

Strijk je dit op het koper dan krijg je op het koper een negatieve afbeelding van de tekening,maar vanaf de componentenzijde is de print nog steeds positief....... :mrgreen:
Bijlagen
D`10.jpg
DSC2.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Het plaatwerk is binnen :rock:

Kunnen we binnenkort weer los............. :mrgreen:

Niet alle plaat is voor de Mono,s de extra geperforeerde platen zijn de bodemplaten voor mijn KT88 Mono,s en de geïntegreerde GU50 versterker.

De kleine plaatjes zijn voor de trafo behuizingen.

De onderste twee platen worden de subframes voor de printen.
Bijlagen
plaatwerk.jpg
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Thomox »

Zo, dat schiet lekker op met die behuizing, mooi werk :proost:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

Het is nog net even droog hier in Groningen.

Dan maar even de bovenplaten pas geflext............ :mrgreen:
Bijlagen
pl6.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door democles »

En dan maar even een pas momentje.......... :mrgreen:

Gaat het passen? :-k
Bijlagen
pas.jpg
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door gervenja »

je kan altijd nog wat kleine printjes tegen de zijkant (in het hout) plaatsen.
Kan weer een paar centimeter schelen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: GU-50 Monoblokken

Bericht door Barry2001 »

Of stapelen. In elk geval zijn de printen erg ruim opgezet Demo, als je iets ruimte tekort komt zou je kunnen overwegen een printje wat compacter te maken om zo het verschil te overbruggen.
Plaats reactie