koolstof weerstand

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

FR_Aad

Re: koolstof weerstand

Bericht door FR_Aad »

Pjotr schreef:
Walt Google eens op "geïnduceerde waan"... Kost niks :D
Hans Christian Andersen schreef in 1837 een gelijkwaardig "artikel" over dit fenomeen. :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Ik heb al zat kurkjes, nu jullie nog!

Groetjes Walter
"Hallelujah Praise Suzy" :lol:

Zeg Walt, mogen wij alsjeblieft er NIET in geloven?
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Olaf Markus schreef:
Er komt geen bison tix op de magneten van mijn drivers, dat beïnvloed de weergave namelijk nadelig!
Of zou dit een Placebo effect kunnen zijn?
Kurkje op de dome van je tweeter plakken, dat heeft pas effect!
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Was ik net lekker aan het lezen, en leek het nog best ergens over te gaan... kwam dit:
Als alle weerstanden vervangen werden door kooltypes, nam de ruimtelijkheid sterk toe. Echter, zelfs hier was Van der Heide nog niet tevreden mee, want waarom klinkt kool beter dan een eventueel ander materiaal? De oplossing is, als je het weet, redelijk eenvoudig. Denk aan mijn opmerking in het begin over de biologische voorwaarden van een goede weergaveset. In de levende natuur is alles opgebouwd uit koolstofverbindingen. Kool blijkt dus een onontbeerlijke stof te zijn voor levensprocessen. Als we die kool nu zo kunnen manipuleren dat de geluidsinstallatie biologische trekjes krijgt, wat gebeurt er dan en hoe doe je dat dan in godsnaam? Dat kan op diverse manieren, allen vrij simpel, maar ook weer aan strikte voorwaarden gebonden. Jammer, maar helaas in deze materie krijg je niets voor niets. Zoals Van der Heide bekend maakte, zowel op demonstratiebijeenkomsten als via de documentaire “Geluid dat niet mag” van de Humanistische Omroep, gebruikte hij daar het magnetisch veld voor. Er zijn echter meer mogelijkheden. Mits op de juiste wijze gedaan, ontvangt de kool als het ware de opdracht om de negatieve invloeden van verkeerde materiaalkeus en/of verkeerde invloed van magnetische velden te compenseren. Daardoor klaart het gehele geluidsbeeld op. De mogelijkheid tot manipuleren van kool door het magneetveld is eigenlijk het meest wezenlijke aan Van der Heide’s vinding.”
“Ja, deze stap bleek essentieel om tot een akoestisch transparante opname- en weergaveketen te komen. Het resulteerde in een enorme ruimtelijkheid van het geluidsbeeld. Zo bleek het niets meer uit te maken wanneer iemand voor één van de luidsprekers stond. Het geluidsbeeld werd er gewoon op geen enkele manier door beïnvloedt.
Das lekker tegenstrijdig... Een zak biologisch materiaal van zeg 80 kg voor een luidspreker wordt ineens niet meer mogelijk om waar te nemen?
Zonder ongein, Van der Heide is er in mijn beleving in geslaagd om een brug te slaan tussen de natuurkunde en de natuurgeneeskunde. Dat is behoorlijk fundamenteel en daarom roept het ook zoveel weerstand op.
Ik ben openhartig geweest over bepaalde zaken en ik wil tegen iedereen zeggen die op dit gebied wil experimenteren: WEES VOORZICHTIG. Ik heb helaas tot mijn schade diverse malen moeten ervaren dat deze materie geen kattenpis is. Je moet je goed realiseren dat de meeste handelingen wel terug te draaien zijn, de gevolgen echter NIET.”
:beer:

Als er angst wordt toegevoegd aan een wazig verhaal kom ik snel uit bij pure kwakzalverij... =; :-&

Ik ga hier maar eens een nachtje over slapen. Wist niet dat mensen er zo diep in (vast) konden zitten :think:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat laatste citaat geeft niet aan WAT die gevolgen dan zijn Wouter. Maar het klopt i.g.g. wel dat wanen zeer moeilijk tot niet behandelbaar zijn.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Ik ga geloof ik maar eens uitzoeken welk soort plant het meeste akoestische voordelen oplevert. Maar ik dan een speciaal stekkie van en ga daarmee schatrijk worden. Een autoband balanceer je uiteindelijk toch ook met de wieldopjes :wink:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Lulkoek
Lulkoek
knuisje

Bericht door knuisje »

Daar zitten teveel koolhydraten in. :mrgreen:

Trouwens zonde van dit forum, dat niet serieus te nemen geneuzel over kurk e.d. ](*,)
Ik pleit voor een aparte sectie esoterie waar de believers zich kunnen uitleven en niet afgezeken mogen worden. En laten we dan de rest van het forum met beide beentjes op de vloer houden. :idea:
Jag

Bericht door Jag »

+1 :)
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

+2
ray5150

Bericht door ray5150 »

+3
nanko

Bericht door nanko »

En nog een
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Walt schreef:
De tweaks doen veel meer met de luisteraar, dan met de set... Als je er niet in gelooft, dan werkt het ook niet....
= tekstboek definitie van het placebo effect.
:proost:
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

+4
AatV

Bericht door AatV »

knuisje schreef:
Trouwens zonde van dit forum, dat niet serieus te nemen geneuzel over kurk e.d. ](*,)
Ik pleit voor een aparte sectie esoterie waar de believers zich kunnen uitleven en niet afgezeken mogen worden. En laten we dan de rest van het forum met beide beentjes op de vloer houden. :idea:
Zou ook mijn stem hebben. Het moge misschien wat beperkt zijn, maar in mijn ogen heeft ZBA als "missie" een zo goed mogelijke weergave van audio te realiseren met technische middelen. Dit kan wat mij betreft heus wel enigszins opgerekt worden, maar om voortdurend geconfronteerd te worden met de evangelische uitingen over niet serieus te nemen tweaks begint langzamerhand wat vervelend te worden.

groet,
Aat
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

In mijn optiek worden 'believers' hier niet afgezeken, tenminste niet door mij, ik probeer alleen aan te geven dat hetgeen waar ze in geloven niet gestoeld is op iets wat gegrondvest is in de realiteit.

Heeft een aparte sectie zin? Misschien, maar je gaat dan toch kruisbestuiving krijgen en daarmee ga je toch ook in andere topics discussies krijgen op dit vlak, dus naar mijn mening heeft 't dan niet zoveel zin, d'r zijn zat andere fora waar men terecht kan tenslotte?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wel typisch Hollands: We geven het "lastige" fenomeen een eigen hoekje. Hoe goed bedoeld ook, ik ben er niet voor om extra ruimte te creëren voor paranormale en esoterische zaken. Kunnen de heren elkaar gek maken zeker --> geïnduceerde waan. Daar zijn genoeg andere fora voor. Bovendien is dat niet de insteek van ZBA. Dat stelt zich ten doel elkaar te helpen met structurele en reproduceerbare zaken die bij het zelf bouwen van audio komen kijken.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 19 apr 2016, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Pjotr schreef:
Wel typisch Hollands: We geven het "lastige" fenomeen een eigen hoekje. Hoe goed bedoeld ook, ik ben er niet voor om extra ruimte te creëren voor paranormale en esoterische zaken. Kunnen de heren elkaar gek maken zeker. Daar zijn genoeg andere fora voor. Bovendien is dat niet de insteek van ZBA. Dat stelt zich ten doel elkaar te helpen met structurele en reproduceerbare zaken die bij het zelf bouwen van audio komen kijken.
+1
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Koolstof weerstand ?
Staan ons weer een kool te stoven :-& :lol:
Anne
Walt

Bericht door Walt »

Een aparte tweak hoek lijkt me leuk, vooral het idee dat er niet negatief gereageerd mag worden door de OTB! :lol:
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Walt

Bericht door Walt »

Maak mij dan trouwens maar moderator van het tweak forum, iedereen met OTB trekjes zal ik direct eraf wimpelen!

:rofl: :rofl: :rofl:
beijert

Bericht door beijert »

Er is ook niets mis met tweaks, zolang het maar meetbaar (hoe klein dan ook) resultaat geeft.
Walt

Bericht door Walt »

Meetbaar intresseert mij niet zo, ik zou zeggen hoorbaar... :lol:

Leo is ons trouwens nog antwoord verschuldigd op het condensator vraagstuk, ook niet meetbaar, dus onzin?...

OTB, kom maar door!
markbakk

Bericht door markbakk »

Er wordt niet negatief gereageerd, er wordt voortdurend gezegd dat mensen zichzelf dingen inbeelden met die kurk, koolstof en andere haarlemmer wonderolie (oliecondensatoren :hide: ). Daarmee kunnen we wat mij betreft zo ophouden. Alles wat moet gezegd is al gezegd. Maar laat de sceptici dan met rust en kom niet met dat zaken een verbetering zouden zijn. Stel maar gewoon dat je gelooft dat je een verbetering hoort. Lijkt mij waar genoeg.
Gesloten

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”