Even een heel klein zijstraatje dus, ik had zo her en der op het forum al een en ander gelezen over zijn set, maar de verhalen doen de set geen recht. Vele, v e l e malen beter dan wat ik had verwacht! Afgezien van de overdonderende kwaliteit -van sub laag tot top hoog- alles volledig onder controle, viel me vooral de luchtigheid op. Niet zozeer de ("typisch dipool"?) ruimtelijkheid, maar het gemak, de rust en de fantastische plaatsing van het geheel. Het staat er gewoon. En natuurlijk de zelfbouwtweeters. En de zelfbouw-tools om ze te maken
Ik heb tijdens mijn studie jarenlang in de high end audio gewerkt (audiodesign utrecht, ik weet het, niet perse een compliment) maar een set als die van Gerrit blaast met gemak een setje avantgarde trio's omver. Zowel in kwaliteit, "echtheid" (klein strijkje is klein, geen theaterverhaal, en Rammstein is groot vet en pompeus) als in "relaxtheid". Het blaast je omver als het moet, maar het hoeft niet.
Goed, terug naar de wc-eenden.
Rijd je *net* eindhoven uit, lekke band. Op zich no problema, maar als je de vastgecorrodeerde aluminium velg niet zonder een blok hout, flinke hamer en goed hard flink meppen ervan af krijgt, dan ben je toch blij met de vriendelijke meneer van de ANWB, tot wiens standaard-tools betreffende hamer en blok hout *wel* behoren. Zo raar dat ik dat niet standaard in de auto heb liggen... En daarna lekker door de files terug naar den haag met een thuisbrengertje. Dat duurde ook weer wat langer dan verwacht, maar het resultaat mag er wezen. En dan kunnen we van het weekend eindelijk weer wild met de frees in het rond gaan slingeren.
Gerrit, nogmaals bedankt voor de ontvangst, de demo en natuurlijk de drivers