drummonitor
Moderator: Beheerdersteam
Re: drummonitor
1 frame heb ik nu in elkaar gelijmd
spannend of het buigplex gaat passen en niet wegloopt
de twee middelste 'spanten' had ik voor de stevigheid
nog rond gelaten; maar die kan ik nu ter plekke van het
speakergat wegzagen
spannend of het buigplex gaat passen en niet wegloopt
de twee middelste 'spanten' had ik voor de stevigheid
nog rond gelaten; maar die kan ik nu ter plekke van het
speakergat wegzagen
Re: drummonitor
Zeker spannend of je het om zo'n kleine radius gaat krijgen! Of gebruik je meerdere dunne lagen?architect schreef:1 frame heb ik nu in elkaar gelijmd
spannend of het buigplex gaat passen en niet wegloopt
Re: drummonitor
8mm buigplex met daaroverheen 3mm hardboard
bij de handgrepen heb ik dat al geprobeerd en dat werkte goed.
ik ben inderdaad ook benieuwd of de radius goedkomt maar ik heb daar wel vertrouwen in
bij de handgrepen heb ik dat al geprobeerd en dat werkte goed.
ik ben inderdaad ook benieuwd of de radius goedkomt maar ik heb daar wel vertrouwen in
Re: drummonitor
aardig gelukt, de eerste laag zit erom, 8mm buigplex
PU-lijm in combinatie met spijkertjes
PU-lijm in combinatie met spijkertjes
Re: drummonitor
Goed gelukt
Ik heb het eens geprobeerd met buig-MDF op zo'n radius en dat ging minder.
Ik heb het eens geprobeerd met buig-MDF op zo'n radius en dat ging minder.
Re: drummonitor
ik wilde er een laag hardboard omheen doen maar
dat breekt als ik het teveel buig
tips?
dat breekt als ik het teveel buig
tips?
Re: drummonitor
Een stoomketel of waterkoker kun je goed gebruiken om de plaat met stoom beter buigbaar te maken.
Re: drummonitor
Gewoon een 2e laag buigplex. Al zit je met het persen van de grote vlakken: Extra aandruk opvulblokjes gebruiken i.c.m. spanbanden. Neem aan dat je dat niet spijkeren wilt?
Re: drummonitor
stomen is lastig voor zo'n grote plaat en zolang het niet door en door vochtig wordt breekt het wellicht alsnog
spijkeren wil ik inderdaad liever niet ivm onhandig meer werk om af te werken
het klemmen is ook lastiger omdat het om grote vlakken gaat; de eerste laag buigplex hecht alleen op de 'spanten'
ik denk dat witte houtlijm ook beter is dan PU omdat ik dan wat meer tijd heb en omdat het niet uitzet
het buigplex is vrij stootgevoelig, daarom dacht ik aan hardboard
wat me nu de beste oplossing lijkt is:
hardboard iets bevochtigen en tijd geven om door en door iets vochtig te worden
witte houtlijm om kast aanbrengen
hardboard middels spanbanden en dwarsbalkjes vastklemmen
maar ik blijf het spannend vinden of het hardboard zo overal strak op de kast gaat hechten en of ik geen tussenruimtes ga krijgen tussen de ronde hoeken in
heeft iemand hier ervaring mee? die het beter weet of die kan zeggen dat deze manier zo goedkomt?
spijkeren wil ik inderdaad liever niet ivm onhandig meer werk om af te werken
het klemmen is ook lastiger omdat het om grote vlakken gaat; de eerste laag buigplex hecht alleen op de 'spanten'
ik denk dat witte houtlijm ook beter is dan PU omdat ik dan wat meer tijd heb en omdat het niet uitzet
het buigplex is vrij stootgevoelig, daarom dacht ik aan hardboard
wat me nu de beste oplossing lijkt is:
hardboard iets bevochtigen en tijd geven om door en door iets vochtig te worden
witte houtlijm om kast aanbrengen
hardboard middels spanbanden en dwarsbalkjes vastklemmen
maar ik blijf het spannend vinden of het hardboard zo overal strak op de kast gaat hechten en of ik geen tussenruimtes ga krijgen tussen de ronde hoeken in
heeft iemand hier ervaring mee? die het beter weet of die kan zeggen dat deze manier zo goedkomt?
Re: drummonitor
Hardboard blijft niet echt mooi als je het vochtig maakt, dan verliest het iets van zijn stevigheid en kan gaan bobbelen. Masoniet is vochtbestendiger, maar zal ook lastig zijn om vochtig te maken.
Misschien kun je het buigtriplex verstevigen met impregneer epoxy.
Misschien kun je het buigtriplex verstevigen met impregneer epoxy.
Re: drummonitor
met 2 platen op de zijkanten is de kast nu eerst min of meer dicht en kan ik vast een meting doen
maar er gebeurt iets onverklaarbaars voor mij:
de lowpass op het midlaag werkt niet goed: het werkt wel, maar het geluid komt vervolgens weer terug, dus er ontstaat een lowpass, een kuil in de curve maar hogerop komt er toch weer geluid
de highpass op het hoog werkt wel prima
iemand een idee?
alleen de woofer is dus aangesloten en de frequentie is nu even laag gekozen om te kunnen zien wat er mis gaat
maar er gebeurt iets onverklaarbaars voor mij:
de lowpass op het midlaag werkt niet goed: het werkt wel, maar het geluid komt vervolgens weer terug, dus er ontstaat een lowpass, een kuil in de curve maar hogerop komt er toch weer geluid
de highpass op het hoog werkt wel prima
iemand een idee?
alleen de woofer is dus aangesloten en de frequentie is nu even laag gekozen om te kunnen zien wat er mis gaat
Laatst gewijzigd door architect op zo 06 sep 2015, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: drummonitor
OP welk kanaal staat hij nu dan?
Daar zit wel een aardig verschil in instelling lijkt mij.
Daar zit wel een aardig verschil in instelling lijkt mij.
Re: drummonitor
Laat de instellingen uit het configuratie menu eens zien, wellicht somt hij kanaal A+B of zoiets.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: drummonitor
Bij bovenstaande crossover instellingen was het je ook gelukt toch om deze op het forum te krijgen?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: drummonitor
Ziet er toch goed uit zou je zeggen... Hoe heb je de bekabeling uitvoerd naar de woofer/tweeter?
Ik zie dat er ook presets voor andere speakers zijn ingesteld, wellicht kun je daar je instellingen ook eens mee vergelijken.
Groetjes Walter
Ik zie dat er ook presets voor andere speakers zijn ingesteld, wellicht kun je daar je instellingen ook eens mee vergelijken.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Ik weet niet welke geluidskaart je gebruikt, maar het lijkt erop dat je nu met REW een combinatie van direct en microfoonsignaal meet.
Re: drummonitor
kan het zijn dat het komt omdat ik kanaal B niet aangesloten heb?
als ik het XO van kanaal B leg op 10khz, dan wordt het gat groter tot 10khz
maar dan weet ik nu dus niet hoe ik alleen kanaal A kan meten,
hoe weet ik nu dat kanaal A niet ook kanaal B meepakt wanneer ik B wel heb aangesloten?
nu heb ik -1 en -2 gekoppeld en +1 en +2 ook,
alleen -1 en +1 aansluiten?
als ik het XO van kanaal B leg op 10khz, dan wordt het gat groter tot 10khz
maar dan weet ik nu dus niet hoe ik alleen kanaal A kan meten,
hoe weet ik nu dat kanaal A niet ook kanaal B meepakt wanneer ik B wel heb aangesloten?
nu heb ik -1 en -2 gekoppeld en +1 en +2 ook,
alleen -1 en +1 aansluiten?
Laatst gewijzigd door architect op zo 06 sep 2015, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Doe eerst een meting met een bestaande luidspreker om te controleren of je meetsysteem correct is.
Re: drummonitor
lynx two-B geluidskaart met in en uitgangends23man schreef:Ik weet niet welke geluidskaart je gebruikt, maar het lijkt erop dat je nu met REW een combinatie van direct en microfoonsignaal meet.
volgens mij gaat dat wel goed
het lijkt erop dat kanaal A en B via dezelfde plug gaan omdat ik deze verkeerd heb aangesloten;
uit de omschrijving in de manual wordt ik alleen niet veel wijzer van hoe het wel moet
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Je bedoelt de Speakon van de INuke?
1+ en 1- is kanaal Links,A of laag
2+ en 2- is kanaal 2 is rechts, B of hoog
Dat is de standaard in de Pro wereld.
1+ en 1- is kanaal Links,A of laag
2+ en 2- is kanaal 2 is rechts, B of hoog
Dat is de standaard in de Pro wereld.
Re: drummonitor
het gaat nu goed, bedankt
het hoog heb ik nog een 2db extra afgezwakt
en rond 6,5khz heb ik een notchfilter gezet die daar 3db dip geeft met een q van 2,63
de baspoort heb ik bewust tekort gemaakt zodat ik die proefondervindelijk kan verlengen
het hoog heb ik nog een 2db extra afgezwakt
en rond 6,5khz heb ik een notchfilter gezet die daar 3db dip geeft met een q van 2,63
de baspoort heb ik bewust tekort gemaakt zodat ik die proefondervindelijk kan verlengen
Laatst gewijzigd door architect op zo 06 sep 2015, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
