Demo aan de ladder DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Aangepast of uitgebreid naar S/PDIF?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Uitgebreid naar SPDIF.......... :mrgreen:

Zit alleen nog even met de aansluitingen van het digitaal trafotje.

Murata DA101C

Hoop dat ik hem zo goed heb getekend .
Bijlagen
spdif1-2-2.jpg
DSC01935.JPG
SPDIF.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Als ik dit printje ga gebruiken loop ik waarschijnlijk tegen het probleem op,dat de auto input selectie van de dac,zich locked op het klok signaal van de I2S naar USB omzetter i.p.v. SPDIF :-k

Zal dan op de een of andere manier de input selectie manueel (met een schakelaar) moeten maken,maar kon niet echt vinden hoe ik dat moet aanpakken :think:
Bijlagen
input selectie.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Als ik het goed begrijp,moet voor SPDIF (coax) selectie, pin ,,INPSLCT 1 ,, aan massa gelegd worden.

Zou ik het zo kunnen oplossen met een schakelaar??
Bijlagen
SPDIF.JPG
r2rconnect.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Hij is toch automatisch locked op gevonden signaal?

Als er geen signaal staat/komt dan gaat hij locken op de actieve input, het word dan wel moeilijker als je er 2 tegelijk laat draaien, maar met de keuze met meerdere inputs kun je toch een bron als USB > Amanero via tel/tab toch op pauze zetten.

En dan zou die de S/PDIF automatisch moeten pakken als er wat herrie naar toe wordt gestuurd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ik zag dat de dac al locked voordat er muziek op de DIYINHK USB naar I2S omzetter staat.

Hij locked dus niet op de muziek maar op het kloksignaal. :idea:

Kan het altijd proberen zonder schakelaar,maar heb de aansluitingen toch op de print gezet.
Bijlagen
input selectie.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Dan zou je dus de Odroid werkelijk uit moeten zetten, want die voedt de Amanero weer.

Dat is dan wel een brug te ver inderdaad, maar hoe het dan anders moet?

Ik ben slim genoeg om te zien dat een ander een heel goed idee heeft. :hide:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Zo, het I2S en SPDIF verloop printje is klaar........... :mrgreen:
Bijlagen
DSC01936.JPG
DSC0194.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

De dac en de Diyinhk USB naar I2S omzetter gekoppeld.

Mooi platformpje voor de rest van de aansluitingen.

Het printje er boven is voor de 5v Odroid en schijf voeding.
Bijlagen
DSC01941.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

De 5v Odroid en mobiele schijf voeding is ook klaar.

Byw29 diodes met een 100n condensator er over, 10.000uF elco met een 100n WIMA er over,een LT1085-5 regelaar,met op de uitgang een panasonic FC van470uF gecombineerd met een

Rubycon ZL van 220uF.

Niks bijzonders dus................ :mrgreen:
Bijlagen
DSC01942.JPG
DSC01943.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Alleen nog een blok/print trafo en dan vort met de geit. :mrgreen:

Jij hebt de spullen uit Thailand zie ik. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Alleen nog een blok/print trafo en dan vort met de geit. :mrgreen:

Jij hebt de spullen uit Thailand zie ik. :lol:
Ja,ondertussen worden we vrij internationaal, als ik kijk waar de spullen vandaan komen. :D

Ja, even wachten op de trafo,komt van Conrad en dat duurt meestal wel even.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Conrad was toch sneller als ik dacht :D

Gelijk maar twee beugeltjes gemaakt zodat de trafo op de loze ruimte van de 3,3v Salas shunt gemonteerd kan worden.

Ook een voordeel is dat de 230v voor de trafo zo van de shunt geplukt kan worden,scheelt weer lange 230v kabels in de behuizing.................. :mrgreen:
Bijlagen
DSC01944.JPG
DSC01945.JPG
DSC01929.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Dat is geen dwarsligger, maar een opzijnkantligger :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Scheelt weer een dwarsligger............. :mrgreen:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door molekuul »

democles schreef:
Scheelt weer een dwarsligger............. :mrgreen:
Dwarsliggers zijn ook niet goed voor een open geluid :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

En ja dan komen we bij de kleine dingen............. :mrgreen:

De netschakelaar.

Een printje gemaakt voor de schakelaar met zij aftakking.

Geeft me de mogelijkheid 2x 230v af te tappen,,1 voor de 12v salas shunt voedingstrafo,s en 1 voor de 3,3 shunt met de Odroid voeding.

Uiteindelijk is (zie laatste foto) dit de bedoeling.
Bijlagen
DSC01947.JPG
DSC01946.JPG
schakelaar.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Vandaag is het goed hak,zaag,vijl en tap weer............ :mrgreen:

Wat gaten in de achterkant gemaakt en de 5v voeding bevestigd.
Bijlagen
DSC01948.JPG
DSC01950.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Even tijd voor een totaal overzicht.......... :mrgreen:

Moet nog wat gaten boren,maar zoals het nu lijkt gaat het allemaal passen :D
Bijlagen
DSC01953.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door ds23man »

Begint een behoorlijke Mecanodoos te worden..... :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,dat klopt.

Volgende keer maar weer hout :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Ik zie ook nog wel mogelijkheden om te stapelen, Salas boven de uitgebreide voedingscondensatoren scheelt een hoop ruimte. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Helaas niet stapelen,,de salas dingen worden redelijk warm en de onderplaat is ideaal om goed te koelen.

Eigenlijk moet ik nog wel 1 ding stapelen :hide:

De HD............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Die wordt niet zo heet denk ik, als je maar een beetje nette muziek draait. :lol: :sure:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Vandaag een begin gemaakt met het inbouwen .

Wat ,,bling bling,, op de achterkant gemonteerd .

Op de voorkant de keuze schakelaar (SPDIF of I2S) , de doorvoeren voor de digitale volume potmeter en de aan uit schakelaar geplaatst.

Morgen m.b.v. de boetseerklei methode de befestigings gaten voor de printjes op de bodemplaat bepalen................ :mrgreen:
Bijlagen
DSC01968.JPG
DSC01969.JPG
DSC01970.JPG
Plaats reactie