Demo aan de ladder DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Demo aan de ladder DAC
Uitgebreid naar SPDIF..........
Zit alleen nog even met de aansluitingen van het digitaal trafotje.
Murata DA101C
Hoop dat ik hem zo goed heb getekend .
Zit alleen nog even met de aansluitingen van het digitaal trafotje.
Murata DA101C
Hoop dat ik hem zo goed heb getekend .
Re: Demo aan de ladder DAC
Als ik dit printje ga gebruiken loop ik waarschijnlijk tegen het probleem op,dat de auto input selectie van de dac,zich locked op het klok signaal van de I2S naar USB omzetter i.p.v. SPDIF
Zal dan op de een of andere manier de input selectie manueel (met een schakelaar) moeten maken,maar kon niet echt vinden hoe ik dat moet aanpakken
Zal dan op de een of andere manier de input selectie manueel (met een schakelaar) moeten maken,maar kon niet echt vinden hoe ik dat moet aanpakken
Re: Demo aan de ladder DAC
Als ik het goed begrijp,moet voor SPDIF (coax) selectie, pin ,,INPSLCT 1 ,, aan massa gelegd worden.
Zou ik het zo kunnen oplossen met een schakelaar??
Zou ik het zo kunnen oplossen met een schakelaar??
Re: Demo aan de ladder DAC
Hij is toch automatisch locked op gevonden signaal?
Als er geen signaal staat/komt dan gaat hij locken op de actieve input, het word dan wel moeilijker als je er 2 tegelijk laat draaien, maar met de keuze met meerdere inputs kun je toch een bron als USB > Amanero via tel/tab toch op pauze zetten.
En dan zou die de S/PDIF automatisch moeten pakken als er wat herrie naar toe wordt gestuurd.
Als er geen signaal staat/komt dan gaat hij locken op de actieve input, het word dan wel moeilijker als je er 2 tegelijk laat draaien, maar met de keuze met meerdere inputs kun je toch een bron als USB > Amanero via tel/tab toch op pauze zetten.
En dan zou die de S/PDIF automatisch moeten pakken als er wat herrie naar toe wordt gestuurd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Ik zag dat de dac al locked voordat er muziek op de DIYINHK USB naar I2S omzetter staat.
Hij locked dus niet op de muziek maar op het kloksignaal.
Kan het altijd proberen zonder schakelaar,maar heb de aansluitingen toch op de print gezet.
Hij locked dus niet op de muziek maar op het kloksignaal.
Kan het altijd proberen zonder schakelaar,maar heb de aansluitingen toch op de print gezet.
Re: Demo aan de ladder DAC
Dan zou je dus de Odroid werkelijk uit moeten zetten, want die voedt de Amanero weer.
Dat is dan wel een brug te ver inderdaad, maar hoe het dan anders moet?
Ik ben slim genoeg om te zien dat een ander een heel goed idee heeft.
Dat is dan wel een brug te ver inderdaad, maar hoe het dan anders moet?
Ik ben slim genoeg om te zien dat een ander een heel goed idee heeft.
Re: Demo aan de ladder DAC
De dac en de Diyinhk USB naar I2S omzetter gekoppeld.
Mooi platformpje voor de rest van de aansluitingen.
Het printje er boven is voor de 5v Odroid en schijf voeding.
Mooi platformpje voor de rest van de aansluitingen.
Het printje er boven is voor de 5v Odroid en schijf voeding.
Re: Demo aan de ladder DAC
De 5v Odroid en mobiele schijf voeding is ook klaar.
Byw29 diodes met een 100n condensator er over, 10.000uF elco met een 100n WIMA er over,een LT1085-5 regelaar,met op de uitgang een panasonic FC van470uF gecombineerd met een
Rubycon ZL van 220uF.
Niks bijzonders dus................
Byw29 diodes met een 100n condensator er over, 10.000uF elco met een 100n WIMA er over,een LT1085-5 regelaar,met op de uitgang een panasonic FC van470uF gecombineerd met een
Rubycon ZL van 220uF.
Niks bijzonders dus................
Re: Demo aan de ladder DAC
Alleen nog een blok/print trafo en dan vort met de geit.
Jij hebt de spullen uit Thailand zie ik.
Jij hebt de spullen uit Thailand zie ik.
Re: Demo aan de ladder DAC
Ja,ondertussen worden we vrij internationaal, als ik kijk waar de spullen vandaan komen.hannesie schreef:Alleen nog een blok/print trafo en dan vort met de geit.![]()
Jij hebt de spullen uit Thailand zie ik.
Ja, even wachten op de trafo,komt van Conrad en dat duurt meestal wel even.
Re: Demo aan de ladder DAC
Conrad was toch sneller als ik dacht
Gelijk maar twee beugeltjes gemaakt zodat de trafo op de loze ruimte van de 3,3v Salas shunt gemonteerd kan worden.
Ook een voordeel is dat de 230v voor de trafo zo van de shunt geplukt kan worden,scheelt weer lange 230v kabels in de behuizing..................
Gelijk maar twee beugeltjes gemaakt zodat de trafo op de loze ruimte van de 3,3v Salas shunt gemonteerd kan worden.
Ook een voordeel is dat de 230v voor de trafo zo van de shunt geplukt kan worden,scheelt weer lange 230v kabels in de behuizing..................
Re: Demo aan de ladder DAC
Dwarsliggers zijn ook niet goed voor een open geluiddemocles schreef:Scheelt weer een dwarsligger.............
Re: Demo aan de ladder DAC
En ja dan komen we bij de kleine dingen.............
De netschakelaar.
Een printje gemaakt voor de schakelaar met zij aftakking.
Geeft me de mogelijkheid 2x 230v af te tappen,,1 voor de 12v salas shunt voedingstrafo,s en 1 voor de 3,3 shunt met de Odroid voeding.
Uiteindelijk is (zie laatste foto) dit de bedoeling.
De netschakelaar.
Een printje gemaakt voor de schakelaar met zij aftakking.
Geeft me de mogelijkheid 2x 230v af te tappen,,1 voor de 12v salas shunt voedingstrafo,s en 1 voor de 3,3 shunt met de Odroid voeding.
Uiteindelijk is (zie laatste foto) dit de bedoeling.
Re: Demo aan de ladder DAC
Vandaag is het goed hak,zaag,vijl en tap weer............
Wat gaten in de achterkant gemaakt en de 5v voeding bevestigd.
Wat gaten in de achterkant gemaakt en de 5v voeding bevestigd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Even tijd voor een totaal overzicht..........
Moet nog wat gaten boren,maar zoals het nu lijkt gaat het allemaal passen
Moet nog wat gaten boren,maar zoals het nu lijkt gaat het allemaal passen
Re: Demo aan de ladder DAC
Ik zie ook nog wel mogelijkheden om te stapelen, Salas boven de uitgebreide voedingscondensatoren scheelt een hoop ruimte. 
Re: Demo aan de ladder DAC
Helaas niet stapelen,,de salas dingen worden redelijk warm en de onderplaat is ideaal om goed te koelen.
Eigenlijk moet ik nog wel 1 ding stapelen
De HD.............
Eigenlijk moet ik nog wel 1 ding stapelen
De HD.............
Re: Demo aan de ladder DAC
Die wordt niet zo heet denk ik, als je maar een beetje nette muziek draait.

Re: Demo aan de ladder DAC
Vandaag een begin gemaakt met het inbouwen .
Wat ,,bling bling,, op de achterkant gemonteerd .
Op de voorkant de keuze schakelaar (SPDIF of I2S) , de doorvoeren voor de digitale volume potmeter en de aan uit schakelaar geplaatst.
Morgen m.b.v. de boetseerklei methode de befestigings gaten voor de printjes op de bodemplaat bepalen................
Wat ,,bling bling,, op de achterkant gemonteerd .
Op de voorkant de keuze schakelaar (SPDIF of I2S) , de doorvoeren voor de digitale volume potmeter en de aan uit schakelaar geplaatst.
Morgen m.b.v. de boetseerklei methode de befestigings gaten voor de printjes op de bodemplaat bepalen................
