Volgens mij rekent deze calculator met Vtop-top. Als je 230V rms omrekent kom je denk op grotere afstanden uit.Barry2001 schreef:Ik denk dat je de afstand bedoelt tussen het deel waar 230V op staat en dat aangeraakt kan worden, zoals de kast. Dit moet inderdaad 6mm zijn.
Op de pcb zelf hoeft dit niet, ik gebruik zelf altijd deze calculator:
http://www.smps.us/pcbtracespacing.html
Voor 230V wordt dit:
Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Prima toch? Als je 6mm aan zou willen houden op je pcb zou het al misgaan bij de gelijkrichter, die pootjes staan misschien wel dichter bij elkaar dan 6mm, koper naar koper op de pcb. En je zou ook niks op de andere zijde van je pcb kunnen plaatsen.
Als je het interessant vindt, die dingen staan beschreven in IPC2221A, die geldt zoals wij hier tekenen. Kun je kopen als document, als je er op googled is íe her en der wel te vinden, niet helemaal legaal denk ik
Als je het interessant vindt, die dingen staan beschreven in IPC2221A, die geldt zoals wij hier tekenen. Kun je kopen als document, als je er op googled is íe her en der wel te vinden, niet helemaal legaal denk ik
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Het schematje wat ik had getekend vermelde dan ook de W10M als gelijkrichter, staan de poten wat verder uit elkaar.
Krijg je zoiets,
Anne
Krijg je zoiets,
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat vind ik zulke ondingen, die ronde gelijkrichters...
Als het goed is komt er morgen een zending met onderdelen binnen.
Dan kan het boutje weer opgestookt worden.
Als het goed is komt er morgen een zending met onderdelen binnen.
Dan kan het boutje weer opgestookt worden.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat niet zozeer, ze zijn gewoon onpraktisch, achterlijke dikke poten, moeilijk om netjes recht te monteren.
Dan gebruik ik liever gewoon een platte plak, of een DIL voor lage vermogens.
Of 4 stuks 4007, als het lowbudget moet.
Dan gebruik ik liever gewoon een platte plak, of een DIL voor lage vermogens.
Of 4 stuks 4007, als het lowbudget moet.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Denk 't weldre schreef:Aan de 4007 mankeert toch niets ?
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Afko's, An. afko's...
Maar goed, het is vrijdagmiddag.

Maar goed, het is vrijdagmiddag.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Tussentijdse update, want er word nog gewoon hieraan gewerkt.
Ik had dus een lading nieuwe onderdelen besteld, en dat kwam maar niet aan. en maar wachten, en wachten...
Dus weer een week later een nieuwe bestelling gedaan en maar zelf opgehaald aan de Donauweg bij Norbert en Melanie...
Alle stuurtorren zijn ondertussen vervangen, een aantal nieuwe weerstanden gemonteerd, en alle solderingen op de PCB opnieuw doorgevloeid.
Het moeilijkste komt nog, want de PCB moet nog op het koelblok gemonteerd gaan worden, en daarna kan ik eens voorzichtig aan testen gaan denken...
Ik had dus een lading nieuwe onderdelen besteld, en dat kwam maar niet aan. en maar wachten, en wachten...
Dus weer een week later een nieuwe bestelling gedaan en maar zelf opgehaald aan de Donauweg bij Norbert en Melanie...
Alle stuurtorren zijn ondertussen vervangen, een aantal nieuwe weerstanden gemonteerd, en alle solderingen op de PCB opnieuw doorgevloeid.
Het moeilijkste komt nog, want de PCB moet nog op het koelblok gemonteerd gaan worden, en daarna kan ik eens voorzichtig aan testen gaan denken...
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
De print zit weer op het koelblok, samen met 22 transistoren.
Een klus van 2.5 uur...kent u die spelshow van Willem Ruis nog, met die elektrische spiraal ?
Ik mocht dus 3 keer overnieuw beginnen...
Een klus van 2.5 uur...kent u die spelshow van Willem Ruis nog, met die elektrische spiraal ?
Ik mocht dus 3 keer overnieuw beginnen...
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
ray5150 schreef:De print zit weer op het koelblok, samen met 22 transistoren.![]()
Een klus van 2.5 uur...kent u die spelshow van Willem Ruis nog, met die elektrische spiraal ?
Ik mocht dus 3 keer overnieuw beginnen...
Volgende keer een filmpje graag.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Treurig spul eigenlijk
Stel je voor dat je zoiets zou laten herstellen,onbetaalbaar.
Komt er op neer, doet 't niet meer, gooi maar weg
En maar klagen over de steeds groter wordende afvalberg.
Zouden regels moeten zijn (komen) ivm herstelvriendelijkheid van wat groter (duurder) spul.
En niet alleen bij elektronika
.
Anne
Stel je voor dat je zoiets zou laten herstellen,onbetaalbaar.
Komt er op neer, doet 't niet meer, gooi maar weg
En maar klagen over de steeds groter wordende afvalberg.
Zouden regels moeten zijn (komen) ivm herstelvriendelijkheid van wat groter (duurder) spul.
En niet alleen bij elektronika
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Volledig mee eens, netzoals veel elektronica is het devies tegenwoordig weggooien en nieuw kopen, repareren loont de moeite niet meer tegen Europees uurtarief.Ah!buis schreef:Treurig spul eigenlijk![]()
Stel je voor dat je zoiets zou laten herstellen,onbetaalbaar.
Komt er op neer, doet 't niet meer, gooi maar weg![]()
En maar klagen over de steeds groter wordende afvalberg.
Zouden regels moeten zijn (komen) ivm herstelvriendelijkheid van wat groter (duurder) spul.
En niet alleen bij elektronika.
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dit vermoeden had ik ook al wel, dus toen hij bij mij kapot ging was ik blij dat ik Ray er nog een plezier mee kon doen.
Leuk om te zien dat hij nu netjes is gerepareerd, ik hoop dat hij het weer goed gaat doen. Als ik Ray was zou ik hem straks doorverkopen, voor de liefhebber zijn ze nog aardig wat waard.
Groetjes Walter
Leuk om te zien dat hij nu netjes is gerepareerd, ik hoop dat hij het weer goed gaat doen. Als ik Ray was zou ik hem straks doorverkopen, voor de liefhebber zijn ze nog aardig wat waard.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Hij doet het nog niet Walt. Vroeger wel eens bezig geweest met zo'n ding:
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-N88B.html
Was een drama, dacht je het ene probleem opgelost te hebben kondigde de volgende zich alweer aan. Ding aan de kant geflikkerd.
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-N88B.html
Was een drama, dacht je het ene probleem opgelost te hebben kondigde de volgende zich alweer aan. Ding aan de kant geflikkerd.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Beter niet "alles aan elkaar in inschakelen" , wordt 't zo van "wariekiekier ?"
Eerst voeding los aanzetten en als dat goed zit de besturing, komt er een aanvaardbare sinus uit ?
Dan de versterker zonder signaal, kloppen de spanningen/stromen.
Uiteindelijk alles aaneen en Heijermans gedenken
.
Anne
Eerst voeding los aanzetten en als dat goed zit de besturing, komt er een aanvaardbare sinus uit ?
Dan de versterker zonder signaal, kloppen de spanningen/stromen.
Uiteindelijk alles aaneen en Heijermans gedenken
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Op Hoop van Zegen....ja, heel toepasselijk...
Ik vermoed dat die dingen in de fabriek op een andere manier in elkaar zijn gezet dan ik heb gedaan.
Lijkt me dat alle transistoren met de PCB in een mal werden geplaatst, gesoldeerd, van de mal af, en vervolgens op het koelblok werden geschroefd.
ik heb het dus precies omgekeerd gedaan...
Nee, hij is nog niet getest. dat gaat een van de komende avonden gebeuren.
Ik vermoed dat die dingen in de fabriek op een andere manier in elkaar zijn gezet dan ik heb gedaan.
Lijkt me dat alle transistoren met de PCB in een mal werden geplaatst, gesoldeerd, van de mal af, en vervolgens op het koelblok werden geschroefd.
ik heb het dus precies omgekeerd gedaan...
Nee, hij is nog niet getest. dat gaat een van de komende avonden gebeuren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Geef je wel even de exacte tijd aan? Dan kunnen we even kijken of het licht knippert!

