Deze misschienkoifarm schreef:Maar ik kan geen buizen vinden die 1A bij 1250V aankunnen.
Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
- Bijlagen
-
- DCG6-6000.pdf
- (372.39 KiB) 80 keer gedownload
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Aat en Anne het zijn monsters.
Die buizen dan.
Die buizen dan.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Afgelopen week geprobeerd 1 kanaal werkend te krijgen, maar de gloeispanningvoedingen werken niet mee. De smps die ik had voor de Gu81m, start niet op. Deze is 12v 200watt. Aanloop stroom van de gloeispanning is meer als 20A dus de smps gaat meteen in zijn beveiliging. Nieuwe smsps in hongkong besteld, nu 12v 400watt. Kosten €25,- incl verzending. Hopelijk lukt het hiermee wel.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Je had ook een NTC in serie met de gloei kunnen overwegen,is de klap minder groot.
Een weerstand voor 12A heeft koud goed 0,7 ohm en bij 12A wordt dat ong.0,02 ohm.
Zijn bekend als CL-11 of NTC0R7D-20.
Anne
Een weerstand voor 12A heeft koud goed 0,7 ohm en bij 12A wordt dat ong.0,02 ohm.
Zijn bekend als CL-11 of NTC0R7D-20.
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Goede tip, ik zal eens enkele NTC's op voorraad nemen om zoiets uit te proberen.
Waar ik ook nieuwgierig naar was is de rimpel en freqentie van de smps.
Dus de FU13 aangesloten op zijn smps 12v 12a, zie foto.
Deze gloeide wel. De prijs is zeer laag €13 incl. verzending uit hongkong.
Voeding ingesteld op 10,2 V dit wou net niet lager.
Rimpel 25mV, frequentie 50khz.
Waar ik ook nieuwgierig naar was is de rimpel en freqentie van de smps.
Dus de FU13 aangesloten op zijn smps 12v 12a, zie foto.
Deze gloeide wel. De prijs is zeer laag €13 incl. verzending uit hongkong.
Voeding ingesteld op 10,2 V dit wou net niet lager.
Rimpel 25mV, frequentie 50khz.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Dat ziet er al indrukwekkend uit Ronny! Mijn eerste idee was ook om een NTC te proberen, onlangs nog gedaan bij m'n Variac die met aanzetten steeds de stop er liet doorslaan.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
koifarm schreef:Goede tip, ik zal eens enkele NTC's op voorraad nemen om zoiets uit te proberen.
Waar ik ook nieuwgierig naar was is de rimpel en freqentie van de smps.
Dus de FU13 aangesloten op zijn smps 12v 12a, zie foto.
Deze gloeide wel. De prijs is zeer laag €13 incl. verzending uit hongkong.
Voeding ingesteld op 10,2 V dit wou net niet lager.
Rimpel 25mV, frequentie 50khz.
Welke oscilloscoop gebruik je?
Lekker klein ding is wel wat voor mij
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Het is een DSO nano. 4 kanalen en te voorzien van verschillende software versies. Is ook voorzien van functie generator, logicanalyzer, transcient recorder, en spectrum analyzer.
Gekocht via Ebay.
Gekocht via Ebay.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
koifarm schreef:Het is een DSO nano. 4 kanalen en te voorzien van verschillende software versies. Is ook voorzien van functie generator, logicanalyzer, transcient recorder, en spectrum analyzer.
Gekocht via Ebay.
Ok ik zal er eens naar kijken.
Prijs valt me mee, alleen de bandbreedte is jammer; maximaal 1 Mhz
-
erikdebest
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:57
- Locatie: Zwitserland
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Indrukwekkend project!
Staan die UGT's die je gaat gebruiken ook op de site van elektrodump? Ik heb namelijk niets kunnen vinden.
Veel succes met de opbouw!
Staan die UGT's die je gaat gebruiken ook op de site van elektrodump? Ik heb namelijk niets kunnen vinden.
Veel succes met de opbouw!
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Zie onderstaande link,
http://www.elektrodump.nl/audio-transfo ... trafo.html
Hiervan ga ik 2 parallel gebruiken. Ze hebben verschillende type's . De spec's kun je bij elektrodump opvragen.
http://www.elektrodump.nl/audio-transfo ... trafo.html
Hiervan ga ik 2 parallel gebruiken. Ze hebben verschillende type's . De spec's kun je bij elektrodump opvragen.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Eh ?? Hoe zit dat eigenlijk met Balans en singe ended bij die trafo ? Bij SE heb je toch een luchtspleet nodig in het blik ? en bij Balans niet dacht ik ?
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ik weet het niet of dat altijd zo hoort. Ik gebruik deze trafo's ook in andere single ended toepassingen en deze meten gewoon goed.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip.
Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
En de behuizing voor de voeding van 1 mono versterker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Ik mis het verplichte bierflesje voor de maatverhouding!koifarm schreef:En de behuizing voor de voeding van 1 mono versterker.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Hoe groot zijn die buizen wel niet? 
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Is wel de bedoeling dat ze flink heet wordenkoifarm schreef:Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip.![]()
Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
Wat de afmeting betreft, denk zoiets als een 33cl bierfles
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Behuizing is van Corsair air 540.
Hier geen bier.
Maar even alle drie de buizen van de versterker opgelijnd.
6n6p, fu13, gu81m
Hier geen bier.
Maar even alle drie de buizen van de versterker opgelijnd.
6n6p, fu13, gu81m
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Dan zet je er maar een whiskyfles naast!
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Zou jij niet beter een apart stroomhokje laten bouwen naast je huis?
koifarm schreef:Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip.![]()
Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
