Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

koifarm schreef:
Maar ik kan geen buizen vinden die 1A bij 1250V aankunnen.
Deze misschien :rofl:
Bijlagen
DCG6-6000.pdf
(372.39 KiB) 80 keer gedownload
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Aat en Anne het zijn monsters. :rock:

Die buizen dan.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Afgelopen week geprobeerd 1 kanaal werkend te krijgen, maar de gloeispanningvoedingen werken niet mee. De smps die ik had voor de Gu81m, start niet op. Deze is 12v 200watt. Aanloop stroom van de gloeispanning is meer als 20A dus de smps gaat meteen in zijn beveiliging. Nieuwe smsps in hongkong besteld, nu 12v 400watt. Kosten €25,- incl verzending. Hopelijk lukt het hiermee wel.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

Je had ook een NTC in serie met de gloei kunnen overwegen,is de klap minder groot.
Een weerstand voor 12A heeft koud goed 0,7 ohm en bij 12A wordt dat ong.0,02 ohm.
Zijn bekend als CL-11 of NTC0R7D-20.
Anne
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Goede tip, ik zal eens enkele NTC's op voorraad nemen om zoiets uit te proberen.

Waar ik ook nieuwgierig naar was is de rimpel en freqentie van de smps.
Dus de FU13 aangesloten op zijn smps 12v 12a, zie foto.
Deze gloeide wel. De prijs is zeer laag €13 incl. verzending uit hongkong.

Voeding ingesteld op 10,2 V dit wou net niet lager.
Rimpel 25mV, frequentie 50khz.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Barry2001 »

Dat ziet er al indrukwekkend uit Ronny! Mijn eerste idee was ook om een NTC te proberen, onlangs nog gedaan bij m'n Variac die met aanzetten steeds de stop er liet doorslaan.
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door johan283 »

koifarm schreef:
Goede tip, ik zal eens enkele NTC's op voorraad nemen om zoiets uit te proberen.

Waar ik ook nieuwgierig naar was is de rimpel en freqentie van de smps.
Dus de FU13 aangesloten op zijn smps 12v 12a, zie foto.
Deze gloeide wel. De prijs is zeer laag €13 incl. verzending uit hongkong.

Voeding ingesteld op 10,2 V dit wou net niet lager.
Rimpel 25mV, frequentie 50khz.

Welke oscilloscoop gebruik je?
Lekker klein ding is wel wat voor mij :lol:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Het is een DSO nano. 4 kanalen en te voorzien van verschillende software versies. Is ook voorzien van functie generator, logicanalyzer, transcient recorder, en spectrum analyzer.
Gekocht via Ebay.
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door johan283 »

koifarm schreef:
Het is een DSO nano. 4 kanalen en te voorzien van verschillende software versies. Is ook voorzien van functie generator, logicanalyzer, transcient recorder, en spectrum analyzer.
Gekocht via Ebay.

Ok ik zal er eens naar kijken.
Prijs valt me mee, alleen de bandbreedte is jammer; maximaal 1 Mhz :cry:
erikdebest
Berichten: 127
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:57
Locatie: Zwitserland

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door erikdebest »

Indrukwekkend project!
Staan die UGT's die je gaat gebruiken ook op de site van elektrodump? Ik heb namelijk niets kunnen vinden.
Veel succes met de opbouw!
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Zie onderstaande link,

http://www.elektrodump.nl/audio-transfo ... trafo.html

Hiervan ga ik 2 parallel gebruiken. Ze hebben verschillende type's . De spec's kun je bij elektrodump opvragen.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door TubeHead »

Eh ?? Hoe zit dat eigenlijk met Balans en singe ended bij die trafo ? Bij SE heb je toch een luchtspleet nodig in het blik ? en bij Balans niet dacht ik ?
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Ik weet het niet of dat altijd zo hoort. Ik gebruik deze trafo's ook in andere single ended toepassingen en deze meten gewoon goed.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip. :goeie:

Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ds23man »

Het is bijna weer kerstmis! :lol: :lol:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

En de behuizing voor de voeding van 1 mono versterker.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
En de behuizing voor de voeding van 1 mono versterker.
Ik mis het verplichte bierflesje voor de maatverhouding! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door dre »

Hoe groot zijn die buizen wel niet? :shock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Ah!buis »

koifarm schreef:
Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip. :goeie:

Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
Is wel de bedoeling dat ze flink heet worden :? ,'t ja anders gaat de weerstand niet naar beneden :o .
Wat de afmeting betreft, denk zoiets als een 33cl bierfles :roll: .
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door dre »

Da's een mooie maat! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ds23man »

Beugel is beter! :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door dre »

Maakt mij geen reet uit. :sure:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door koifarm »

Behuizing is van Corsair air 540.

Hier geen bier.
Maar even alle drie de buizen van de versterker opgelijnd.

6n6p, fu13, gu81m
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door ds23man »

Dan zet je er maar een whiskyfles naast!
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel

Bericht door Muug »

Zou jij niet beter een apart stroomhokje laten bouwen naast je huis? :shock:
koifarm schreef:
Vandaag de ntc's geprobeerd met de 200watt voeding voor de gloeispanning van de gu81m en dat ging prima, super tip. :goeie:

Ik heb 2 x 2ohm ntc weerstanden parallel staan, worden wel warm.
Plaats reactie