3-weg side-mount zuil (CHR70 + MDS08). Eerste foto's op p4!

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: 3-weg side-mount zuil (CHR70 + MDS08). Eerste foto's op

Bericht door Henkjan »

ik heb mijn mic niet gecalibreerd op level, alleen op relatieve amplitude. maar de MDS08 is geen rendementswonder, dus op een SE 5W zal die t niet zo hard doen nee :mrgreen: we hadden m hier op de ncore iirc 8)
muizenissen

Bericht door muizenissen »

Volgens de specs komt de MDS08 op 88dB/1W. De CHR's op 85dB/stuk; laat dat nu ook 88dB zijn. Meer dan dat zal 't ook niet zijn denk ik... Tweet is officieel 92dB, maar wordt als ik me niet vergis licht gedempt middels een 2.7 ohm serieweerstand.

My $0.02 zou dus tussen 87 en 89dB/1W zijn. Niet buitensporig efficiënt, of slecht. Lekker gemiddeld :).

Ik draai ze op een (opgegeven) 100W/kanaal 7.1 receiver (laat dat ca. 50W echt zijn) voor de CHR+Seas combo, en een 300W plate amp (laat dat ~150W echt zijn in 4 ohm, en misschien 100W in 8 ohm) voor de twee MDS08's in serie (8 ohm).. Dat gaat lekker zat.

Overigens hou ik ze gewoon op die combinatie, de 2 MDS's worden nu gebruikt als sub kanaal (2.2/2.1 opstelling zeg maar), en dat bevalt prima.
muizenissen

Het filter werkt nu naar behoren. Henkjan heeft ze afgelopen zondag even uitgebreid beluisterd, en volgens mij was-ie wel tevreden... :sure:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

muizenissen schreef:
Het filter werkt nu naar behoren. Henkjan heeft ze afgelopen zondag even uitgebreid beluisterd, en volgens mij was-ie wel tevreden... :sure:
zekers, ze zetten een zeer mooi plaatje neer :rock: ze doen alles gewoon zeer goed. alleen als je van een vette bas houd moet je naar wat anders luisteren :mrgreen:
muizenissen

Henkjan schreef:
muizenissen schreef:
zekers, ze zetten een zeer mooi plaatje neer :rock: ze doen alles gewoon zeer goed. alleen als je van een vette bas houd moet je naar wat anders luisteren :mrgreen:
Of biampen ;). Met het subampje erop kan je 't zo gek maken als je zelf wil! :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”