van schuur naar zelfbouw werkplaats

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

gereedschap moet je ook niet laten slingeren :mrgreen: voor handgereedschap komt een net bord aan de wand, voor t e-gereedschap ruimte onder de werkbank. dit is hoe t er nu uit ziet:
werkbank.jpg
met voor de kleine spullen dit:
bakjes.jpg
voor t zagen van plaatmateriaal moet ik nog een wegklapbare oplossing verzinnen, daar zit t formaat van de schuur wat in de weg.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

Te mooi om wat te gaan doen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Wowly »

Wat peertje zegt is ideaal: een vierkante grote lege werktafel met ernaast een werkbank/tafel waar alle materialen op liggen. Gereedschap wat kan hangen natuurlijk steeds terughangen akls je het even niet meer gaat gebruiken.

Ook heerlijk: eerst alles heel erg goed opruimen en dan pas gaan beginnen met werken. En na het werk alles weer netjes opruimen zodat je makkelijk weer aan de slag kan gaan.
Maar ik heb makkelijk praten, ik werk in de schuur van mijn ouders, mijn werkbank in de kelder is ook kleiner en minder opgeruimd :oops:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door AatV »

@Henkjan,
Ik zie een deken onder die blauwe bakjes. Ga je er ook wonen? :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

nee, dat is de brandveilige versie van het handdoekje van Ray :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

Alles kan branden, kwestie van heet genoeg stoken... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Alles kan branden, kwestie van heet genoeg stoken... :mrgreen:
En als dat niet lukt, laten we Dre er op los..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

Zo zal het er uit zien als ik er klaar mee ben. :lol:
Woestijn%202%20VG896_b.jpg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door molekuul »

ray5150 schreef:
Alles kan branden, kwestie van heet genoeg stoken... :mrgreen:
dat is niet helemaal waar, verbanding is exotherme oxidatie reactie met meestal zuurstof. materialen als waterstofdioxide(water) of aluminiumoxide(een technisch keramiek) zal ook jij niet aan het branden krijgen, hoe heet jij deze ook stookt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

En als je het in de lava gooit ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

Goed bezig Ray! :lol:

Nou,hoe zit het met die lava? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

lava.~png.jpg
lava.~png.jpg (4.38 KiB) 1725 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

20+-Stunning-Photos-of-Lava_01-@-GenCept.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

Maar er komt dus lavasteen op de vloer? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

En een lavalamp op de werkbank :mrgreen:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door molekuul »

ray5150 schreef:
En als je het in de lava gooit ? :mrgreen:
Water zal dan verdampen, in de explosieve expansie zal het lijken alsof het brand, maar het is dan de lava die in de explosieve expansie van het waterdamp, kleine nevel vormt.

Aluminiumoxide smelt in lava bij lange na niet, de temperatuur van lava is tussen 700 en 1200 graden celcius, de smelt temperatuur van Al2O3, is 2450 gr C
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

En nu Ray? 8-[
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

Dan flikkeren we het toch gewoon in Ray's zijn kachel! :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

Inderdaad!!
Een allesbrander!

steek die maar achterin molekuul! :lol:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door molekuul »

dre schreef:
Inderdaad!!
Een allesbrander!

steek die maar achterin molekuul! :lol:
Pff zo heet wordt die toch niet, die kachel blijft ook nog heel, het wordt pas iets als de allesbrander ook in brand gaat. :twisted:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door hrscharft »

Rockwool brand anders ook bar slecht.

Zoals jullie wel weten hebben we hier brand gehad ergens in het begin van 2013. Als gevolg daarvan zijn alle dakspanten op de bovenverdieping vervangen en de oude zijn in stukjes van ongeveer 30cm onder het afdak beland.
Deze zijn afgelopen 'winter' een voor een in de kachel beland.

Nu zat er zo nu en dan nog een stukje rockwool aan vast wat gewoon mee de kachel in ging. blokje hout was na verloop van tijd verdwenen maar stukjes rockwool kon je er na een avond stoken gewoon weer uit vissen zonder dat ze wat mankeerden. En daar onder in zo'n kachel wordt het toch verrekte heet.....
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”