van schuur naar zelfbouw werkplaats
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
gereedschap moet je ook niet laten slingeren
voor handgereedschap komt een net bord aan de wand, voor t e-gereedschap ruimte onder de werkbank. dit is hoe t er nu uit ziet: met voor de kleine spullen dit: voor t zagen van plaatmateriaal moet ik nog een wegklapbare oplossing verzinnen, daar zit t formaat van de schuur wat in de weg.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Wat peertje zegt is ideaal: een vierkante grote lege werktafel met ernaast een werkbank/tafel waar alle materialen op liggen. Gereedschap wat kan hangen natuurlijk steeds terughangen akls je het even niet meer gaat gebruiken.
Ook heerlijk: eerst alles heel erg goed opruimen en dan pas gaan beginnen met werken. En na het werk alles weer netjes opruimen zodat je makkelijk weer aan de slag kan gaan.
Maar ik heb makkelijk praten, ik werk in de schuur van mijn ouders, mijn werkbank in de kelder is ook kleiner en minder opgeruimd
Ook heerlijk: eerst alles heel erg goed opruimen en dan pas gaan beginnen met werken. En na het werk alles weer netjes opruimen zodat je makkelijk weer aan de slag kan gaan.
Maar ik heb makkelijk praten, ik werk in de schuur van mijn ouders, mijn werkbank in de kelder is ook kleiner en minder opgeruimd
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
@Henkjan,
Ik zie een deken onder die blauwe bakjes. Ga je er ook wonen?
groet,
Aat
Ik zie een deken onder die blauwe bakjes. Ga je er ook wonen?
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
nee, dat is de brandveilige versie van het handdoekje van Ray 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
En als dat niet lukt, laten we Dre er op los.....ray5150 schreef:Alles kan branden, kwestie van heet genoeg stoken...
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
dat is niet helemaal waar, verbanding is exotherme oxidatie reactie met meestal zuurstof. materialen als waterstofdioxide(water) of aluminiumoxide(een technisch keramiek) zal ook jij niet aan het branden krijgen, hoe heet jij deze ook stookt.ray5150 schreef:Alles kan branden, kwestie van heet genoeg stoken...
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Water zal dan verdampen, in de explosieve expansie zal het lijken alsof het brand, maar het is dan de lava die in de explosieve expansie van het waterdamp, kleine nevel vormt.ray5150 schreef:En als je het in de lava gooit ?
Aluminiumoxide smelt in lava bij lange na niet, de temperatuur van lava is tussen 700 en 1200 graden celcius, de smelt temperatuur van Al2O3, is 2450 gr C
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Dan flikkeren we het toch gewoon in Ray's zijn kachel! 
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Inderdaad!!
Een allesbrander!
steek die maar achterin molekuul!
Een allesbrander!
steek die maar achterin molekuul!
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Pff zo heet wordt die toch niet, die kachel blijft ook nog heel, het wordt pas iets als de allesbrander ook in brand gaat.dre schreef:Inderdaad!!
Een allesbrander!
steek die maar achterin molekuul!
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Rockwool brand anders ook bar slecht.
Zoals jullie wel weten hebben we hier brand gehad ergens in het begin van 2013. Als gevolg daarvan zijn alle dakspanten op de bovenverdieping vervangen en de oude zijn in stukjes van ongeveer 30cm onder het afdak beland.
Deze zijn afgelopen 'winter' een voor een in de kachel beland.
Nu zat er zo nu en dan nog een stukje rockwool aan vast wat gewoon mee de kachel in ging. blokje hout was na verloop van tijd verdwenen maar stukjes rockwool kon je er na een avond stoken gewoon weer uit vissen zonder dat ze wat mankeerden. En daar onder in zo'n kachel wordt het toch verrekte heet.....
Zoals jullie wel weten hebben we hier brand gehad ergens in het begin van 2013. Als gevolg daarvan zijn alle dakspanten op de bovenverdieping vervangen en de oude zijn in stukjes van ongeveer 30cm onder het afdak beland.
Deze zijn afgelopen 'winter' een voor een in de kachel beland.
Nu zat er zo nu en dan nog een stukje rockwool aan vast wat gewoon mee de kachel in ging. blokje hout was na verloop van tijd verdwenen maar stukjes rockwool kon je er na een avond stoken gewoon weer uit vissen zonder dat ze wat mankeerden. En daar onder in zo'n kachel wordt het toch verrekte heet.....
