wil een pass labs maken
Moderator: Beheerdersteam
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
Ik wil gewoon weten of deze goed zijn om te gebruiken. Ik kijk als ze goed zijn wel voor een oplossing dat het mooi blijft. Want deze zijn immers ook betaald (jammer genoeg)
Re: wil een pass labs maken
Ja,of ze goed zijn,maar waarvoor
.
Kijk even terug,nog wat adressen toegevoegd
.
Anne
Kijk even terug,nog wat adressen toegevoegd
Anne
Re: wil een pass labs maken
Is het nodig om die weerstanden over te dimensioneren ?
Ik heb nl. 3W'ers gekocht. De deze : http://www.digikey.be/product-detail/en ... ND/1587608
Oeps, ze zijn 5% ipv 1%.
Voor de source weerstanden is 3W toch ruim voldoende ?
Usource = +- 0.6V
I source = 1,2 a 1.5 naargelang je bias stroom.
Enkel Voor R1/R4 kan ik zo niet direct beredeneren.
Ur1/Ur4 = offset. wat is ongeveer de groot orde van de absolute offset tussen de Output en GND ? 1V? 100mV?
Nog even wat foto's van de aankomende aanpassingen.
Mr.Tube moet misschien even zijn ogen sluiten
De meeste onderdelen verwijdert : Geplande CRC filter : Waar ik de trafo kwijt moet, geen idee.
Heb nu wel plaats voor mijn softstart en DC beveiliging.
Ik heb nl. 3W'ers gekocht. De deze : http://www.digikey.be/product-detail/en ... ND/1587608
Oeps, ze zijn 5% ipv 1%.
Voor de source weerstanden is 3W toch ruim voldoende ?
Usource = +- 0.6V
I source = 1,2 a 1.5 naargelang je bias stroom.
Enkel Voor R1/R4 kan ik zo niet direct beredeneren.
Ur1/Ur4 = offset. wat is ongeveer de groot orde van de absolute offset tussen de Output en GND ? 1V? 100mV?
Nog even wat foto's van de aankomende aanpassingen.
Mr.Tube moet misschien even zijn ogen sluiten
De meeste onderdelen verwijdert : Geplande CRC filter : Waar ik de trafo kwijt moet, geen idee.
Heb nu wel plaats voor mijn softstart en DC beveiliging.
Re: wil een pass labs maken
Die weerstand van bij Digikey is wel 0,39 ohm,volgens schema 0,22 ohm.Stel dat er 2A door gaat (beetje overdrijven geeft veilige waarde)dan verstook je 2x2x0,22=0,88W,dus 3W is wel erg ruim
.
Dan die van goed 30V ohm (R1//R4).Als de versterker max vermogen levert komt daar ong.9Veff over (voeding +15V,-15V).Een vermogen van (9x9)/30= bijna 3W.Aan de ene kant kun je die wat zwaarder nemen,maar aan de andere kant,waneer komt er voortduren het max uit de versterker
.Met 2 van 3W zit 't wel snor en 1 of 5% zou ik me niet druk over maken
.
Anne
Dan die van goed 30V ohm (R1//R4).Als de versterker max vermogen levert komt daar ong.9Veff over (voeding +15V,-15V).Een vermogen van (9x9)/30= bijna 3W.Aan de ene kant kun je die wat zwaarder nemen,maar aan de andere kant,waneer komt er voortduren het max uit de versterker
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 17 jun 2012, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: wil een pass labs maken
In etage's bouwen, op de bodem de trafo. dan een alu plaat met afstandsstukken, eerste etage de softstart en de bewaking, dan weer een alu plaat met afstandsstukken, en dan de elko's.Mace_be schreef:Waar ik de trafo kwijt moet, geen idee.
Heb nu wel plaats voor mijn softstart en DC beveiliging.
Re: wil een pass labs maken
Ondertussen heb ik wat stukken alu gevonden die ik nog op maat moet snijden.
Als verdieping +1 voor wat extra elko's.
Ben ook bezig geweest aan een source die deze Pass labs moet aansturen, nl een TPA Buffalo III DAC.
Deze is nog niet gemonteerd in een behuizing, maar daar wordt ook aan gewerkt. Hij komt in een afgedankte Luxman RV-491 surround Amp behuizing.(die na reanimatie toch overleden is).
Heb hierbij als I/V stage de Legato, en ook nog de IVY-III, achteraf ga ik kijken welke de Pass het beste aanstuurd.
Ook wil ik een aparte µC die een display aanstuurd,input selecteerd, en volume regelt dmv een knop en remote control.
Maar eerst op vakantie
Als verdieping +1 voor wat extra elko's.
Ben ook bezig geweest aan een source die deze Pass labs moet aansturen, nl een TPA Buffalo III DAC.
Deze is nog niet gemonteerd in een behuizing, maar daar wordt ook aan gewerkt. Hij komt in een afgedankte Luxman RV-491 surround Amp behuizing.(die na reanimatie toch overleden is).
Heb hierbij als I/V stage de Legato, en ook nog de IVY-III, achteraf ga ik kijken welke de Pass het beste aanstuurd.
Ook wil ik een aparte µC die een display aanstuurd,input selecteerd, en volume regelt dmv een knop en remote control.
Maar eerst op vakantie
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
Ok ondertussen trotse papa geworden en even wat minder tijd gehad. Maar ik sta nu weer klaar in de start blokken. Want onderdelen bij bestellen en dan kan ik weer verder.
Het vinden van koel vinnen blijft wel een probleem.
Het vinden van koel vinnen blijft wel een probleem.
Re: wil een pass labs maken
Misschien hier eens kijken, met name de DEF 123 kan aardig wat warmte verstoken.delesh schreef:Het vinden van koel vinnen blijft wel een probleem.
http://www.deltour.biz/index.php?option ... 43&lang=nl
Laatst gewijzigd door Zweitse op zo 07 okt 2012, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: wil een pass labs maken
In Belgie is hier mogelijk wat bij te vinden
http://www.capitani.be/nl/categories/23 ... -vermogen/
Anne
http://www.capitani.be/nl/categories/23 ... -vermogen/
Anne
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
Me schien een iets rare vraag. Maar voor de rest van de behuizing (buiten heats.) Zou je daar hout voor mogen gebruiken en dan mooi fileren zo dat deze er zelfde uit zien als boxen?
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: wil een pass labs maken
Zou eigenlijk niet moeten (de heatsinks bereiken max 60 graden als het goed is, en hout gaat niet spontaan ontbranden bij die temperatuur), maar als je pech hebt kan het denk ik wel fikken. Zou het inderdaad niet doen...ray5150 schreef:Lijkt me een goed recept voor een fijne binnenbrand...
Ik vraag me alleen af wat de risico's zijn bij buizenversterkers. Die zie je ook vaak uitgevoerd in hout...
Re: wil een pass labs maken
delesh schreef:Me schien een iets rare vraag. Maar voor de rest van de behuizing (buiten heats.) Zou je daar hout voor mogen gebruiken en dan mooi fileren zo dat deze er zelfde uit zien als boxen?
Re: wil een pass labs maken
Maar als het niet goed is, en er gaat iets mis, is de kans groot dat de temperatuur flink omhoog gaat.studiostevus schreef:Zou eigenlijk niet moeten (de heatsinks bereiken max 60 graden als het goed is, en hout gaat niet spontaan ontbranden bij die temperatuur), maar als je pech hebt kan het denk ik wel fikken. Zou het inderdaad niet doen...ray5150 schreef:Lijkt me een goed recept voor een fijne binnenbrand...
En nog iets anders, fineer word (normaal gesproken) met lijm bevestigd, dat gaat (denk ik) ook niet goed met dat soort temperaturen.
klopt, maar daar zitten de buizen aan de bovenkant, en de sokkel is dan van hout, daar zit vaak een flinke afstand tussen, en wamte stijgt op.studiostevus schreef:[Ik vraag me alleen af wat de risico's zijn bij buizenversterkers. Die zie je ook vaak uitgevoerd in hout...
Risico lijkt mij een stuk lager.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: wil een pass labs maken
Niet zo zuur he.
Werd om een taalfout gelachen, dan was het begin van de openingszin wel aangedikt. "Fileren" is gewoon een grappig tikfoutje, die de zin een totaal andere betekenis geeft. Lachen om zoiets moet kunnen, zonder zich te hoeven afvragen wat er achter een vergeten letter zit.
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
Sorry. Maar zware dag achter de rug. Niet men bedoeling om boos over te komen
Re: wil een pass labs maken
zo was het zeker niet bedoeld!delesh schreef:Altijd leuk lachen met mensen met een taal probleem...
en ga a.u.b. niet mijn post op spelfouten controleren......
Re: wil een pass labs maken
Het is natuurlijk wel zo dat er gelachen moet worden om een anders zijn splaak ploblemen en dyslexia 
Ik betrap mezelf ook vaak op niet goed uitziende bewoordingen
Ik betrap mezelf ook vaak op niet goed uitziende bewoordingen
Re: wil een pass labs maken
Laat staan interpunctie of onjuist spatiegebruik.dre schreef:zo was het zeker niet bedoeld!delesh schreef:Altijd leuk lachen met mensen met een taal probleem...![]()
en ga a.u.b. niet mijn post op spelfouten controleren......
Re: wil een pass labs maken
Proficiat met het vaderschap delesh !
In de loop van de week ga ik de Aleph J voor het eerst onder spanning zetten.
Spannend !
Als deze succesvol is dan bouw ik hem om naar een Aleph JX
-Ondertussen ook een DC protectie in de vorm van een crowbar circuit gemaakt.
deze sluit de luidspreker uitgang kort.
-Heb een soft start via ebay gekocht vanuit china, ben er al 3 weken op aan het wachten.
nl de deze : http://www.benl.ebay.be/itm/Class-A-pow ... 19ce65de5e
In de loop van de week ga ik de Aleph J voor het eerst onder spanning zetten.
Spannend !
Als deze succesvol is dan bouw ik hem om naar een Aleph JX
-Ondertussen ook een DC protectie in de vorm van een crowbar circuit gemaakt.
deze sluit de luidspreker uitgang kort.
-Heb een soft start via ebay gekocht vanuit china, ben er al 3 weken op aan het wachten.
nl de deze : http://www.benl.ebay.be/itm/Class-A-pow ... 19ce65de5e
