wil een pass labs maken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Ik wil gewoon weten of deze goed zijn om te gebruiken. Ik kijk als ze goed zijn wel voor een oplossing dat het mooi blijft. Want deze zijn immers ook betaald (jammer genoeg)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Ah!buis »

Ja,of ze goed zijn,maar waarvoor :? .
Kijk even terug,nog wat adressen toegevoegd :wink: .
Anne
Mace_be
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 12:57

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Mace_be »

Is het nodig om die weerstanden over te dimensioneren ?
Ik heb nl. 3W'ers gekocht. De deze : http://www.digikey.be/product-detail/en ... ND/1587608
Oeps, ze zijn 5% ipv 1%. :oops: :(

Voor de source weerstanden is 3W toch ruim voldoende ?
Usource = +- 0.6V
I source = 1,2 a 1.5 naargelang je bias stroom.

Enkel Voor R1/R4 kan ik zo niet direct beredeneren.
Ur1/Ur4 = offset. wat is ongeveer de groot orde van de absolute offset tussen de Output en GND ? 1V? 100mV?

Nog even wat foto's van de aankomende aanpassingen.
Mr.Tube moet misschien even zijn ogen sluiten O:)

De meeste onderdelen verwijdert :
DSC00207 (Medium).JPG
Geplande CRC filter :
DSC00208 (Medium).JPG
Waar ik de trafo kwijt moet, geen idee.
Heb nu wel plaats voor mijn softstart en DC beveiliging.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Ah!buis »

Die weerstand van bij Digikey is wel 0,39 ohm,volgens schema 0,22 ohm.Stel dat er 2A door gaat (beetje overdrijven geeft veilige waarde)dan verstook je 2x2x0,22=0,88W,dus 3W is wel erg ruim :D .
Dan die van goed 30V ohm (R1//R4).Als de versterker max vermogen levert komt daar ong.9Veff over (voeding +15V,-15V).Een vermogen van (9x9)/30= bijna 3W.Aan de ene kant kun je die wat zwaarder nemen,maar aan de andere kant,waneer komt er voortduren het max uit de versterker :? .Met 2 van 3W zit 't wel snor en 1 of 5% zou ik me niet druk over maken :sure: .
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 17 jun 2012, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Mace_be schreef:
Waar ik de trafo kwijt moet, geen idee.
Heb nu wel plaats voor mijn softstart en DC beveiliging.
In etage's bouwen, op de bodem de trafo. dan een alu plaat met afstandsstukken, eerste etage de softstart en de bewaking, dan weer een alu plaat met afstandsstukken, en dan de elko's.
Mace_be
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 12:57

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Mace_be »

Ondertussen heb ik wat stukken alu gevonden die ik nog op maat moet snijden.
Als verdieping +1 voor wat extra elko's.

Ben ook bezig geweest aan een source die deze Pass labs moet aansturen, nl een TPA Buffalo III DAC.
Deze is nog niet gemonteerd in een behuizing, maar daar wordt ook aan gewerkt. Hij komt in een afgedankte Luxman RV-491 surround Amp behuizing.(die na reanimatie toch overleden is).
Heb hierbij als I/V stage de Legato, en ook nog de IVY-III, achteraf ga ik kijken welke de Pass het beste aanstuurd.
Ook wil ik een aparte µC die een display aanstuurd,input selecteerd, en volume regelt dmv een knop en remote control.

Maar eerst op vakantie :D
Mace_be
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 12:57

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Mace_be »

Hoe staat het met Delesh zijn project :?:
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Ok ondertussen trotse papa geworden en even wat minder tijd gehad. Maar ik sta nu weer klaar in de start blokken. Want onderdelen bij bestellen en dan kan ik weer verder.

Het vinden van koel vinnen blijft wel een probleem.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Zweitse »

delesh schreef:
Het vinden van koel vinnen blijft wel een probleem.
Misschien hier eens kijken, met name de DEF 123 kan aardig wat warmte verstoken.

http://www.deltour.biz/index.php?option ... 43&lang=nl
Laatst gewijzigd door Zweitse op zo 07 okt 2012, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ds23man »

Linkje??
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Linkje??
Staat er nu bij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Ah!buis »

In Belgie is hier mogelijk wat bij te vinden
http://www.capitani.be/nl/categories/23 ... -vermogen/
Anne
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Me schien een iets rare vraag. Maar voor de rest van de behuizing (buiten heats.) Zou je daar hout voor mogen gebruiken en dan mooi fileren zo dat deze er zelfde uit zien als boxen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Lijkt me een goed recept voor een fijne binnenbrand... :roll:
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Met rode MDF zou dat geen probleem mogen zijn...
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: wil een pass labs maken

Bericht door studiostevus »

ray5150 schreef:
Lijkt me een goed recept voor een fijne binnenbrand... :roll:
Zou eigenlijk niet moeten (de heatsinks bereiken max 60 graden als het goed is, en hout gaat niet spontaan ontbranden bij die temperatuur), maar als je pech hebt kan het denk ik wel fikken. Zou het inderdaad niet doen...

Ik vraag me alleen af wat de risico's zijn bij buizenversterkers. Die zie je ook vaak uitgevoerd in hout...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

delesh schreef:
Me schien een iets rare vraag. Maar voor de rest van de behuizing (buiten heats.) Zou je daar hout voor mogen gebruiken en dan mooi fileren zo dat deze er zelfde uit zien als boxen?
:lol:
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Altijd leuk lachen met mensen met een taal probleem...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

studiostevus schreef:
ray5150 schreef:
Lijkt me een goed recept voor een fijne binnenbrand... :roll:
Zou eigenlijk niet moeten (de heatsinks bereiken max 60 graden als het goed is, en hout gaat niet spontaan ontbranden bij die temperatuur), maar als je pech hebt kan het denk ik wel fikken. Zou het inderdaad niet doen...
Maar als het niet goed is, en er gaat iets mis, is de kans groot dat de temperatuur flink omhoog gaat.
En nog iets anders, fineer word (normaal gesproken) met lijm bevestigd, dat gaat (denk ik) ook niet goed met dat soort temperaturen.
studiostevus schreef:
[Ik vraag me alleen af wat de risico's zijn bij buizenversterkers. Die zie je ook vaak uitgevoerd in hout...
klopt, maar daar zitten de buizen aan de bovenkant, en de sokkel is dan van hout, daar zit vaak een flinke afstand tussen, en wamte stijgt op.
Risico lijkt mij een stuk lager.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Marp »

Niet zo zuur he. ;) Werd om een taalfout gelachen, dan was het begin van de openingszin wel aangedikt. "Fileren" is gewoon een grappig tikfoutje, die de zin een totaal andere betekenis geeft. Lachen om zoiets moet kunnen, zonder zich te hoeven afvragen wat er achter een vergeten letter zit.
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Sorry. Maar zware dag achter de rug. Niet men bedoeling om boos over te komen
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

delesh schreef:
Altijd leuk lachen met mensen met een taal probleem...
zo was het zeker niet bedoeld! :wink:

en ga a.u.b. niet mijn post op spelfouten controleren...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door nl3prc »

Het is natuurlijk wel zo dat er gelachen moet worden om een anders zijn splaak ploblemen en dyslexia :rofl:
Ik betrap mezelf ook vaak op niet goed uitziende bewoordingen
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Fokko »

dre schreef:
delesh schreef:
Altijd leuk lachen met mensen met een taal probleem...
zo was het zeker niet bedoeld! :wink:

en ga a.u.b. niet mijn post op spelfouten controleren...... :mrgreen:
Laat staan interpunctie of onjuist spatiegebruik.
Mace_be
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 12:57

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Mace_be »

Proficiat met het vaderschap delesh !

In de loop van de week ga ik de Aleph J voor het eerst onder spanning zetten.
Spannend !

Als deze succesvol is dan bouw ik hem om naar een Aleph JX

-Ondertussen ook een DC protectie in de vorm van een crowbar circuit gemaakt.
deze sluit de luidspreker uitgang kort.

-Heb een soft start via ebay gekocht vanuit china, ben er al 3 weken op aan het wachten.
nl de deze : http://www.benl.ebay.be/itm/Class-A-pow ... 19ce65de5e
Plaats reactie