Ben er nog lang niet.
De EM83 is best wel een mooi buisje zeg.
Kan 2 kanalen aansturen. Zal er nog over nadenken.
Het chassis is al gespoten en als ik daar weer in boren moet is jammer.
Moderator: Beheerdersteam
Als je dit ziet (en hoort), wil je meteen extra noval gat boren...TheoK schreef:Dank U.![]()
Ben er nog lang niet. De EM83 is best wel een mooi buisje zeg. Kan 2 kanalen aansturen. Zal er nog over nadenken.
TheoK schreef:klusser schreef:Interessant project!
Hoor je nu ook verschil met de EZ81?
Absoluut.
Ik vind het veel beter klinken dan met diodes.
Zit er aan te denken om mijn andere projecten ook te voorzien van een buizengelijkrichter.
Maar daar ben ik nog lang niet aan toe.
\
Buizenversterkers bouwen is gewoon een pracht hobby Paul.pcdegoede schreef:mensenlief wat een tempo! Daar trek ik een paar maanden voor uit. Maar een prachtig (voorlopig) resultaat hoor!
Ik heb nog nooit smoorspoelen gebruikt omdat ik ze nooit meer kwijt kon in de kast. Buizengelijkrichting wil ik nog wel eens proberen, maar ik heb er moeite mee om 2 a 2,5 ampere stroom extra weg te stoken alleen vanwege de gelijkrichting. Iets met maatschappelijke verantwoordelijkheid en zuinig omgaan met kostbare resources en zo...
Wat moet je dan met een buizenversterker? Zolang het totale verbruik niet boven dat van een moderne klasse A versterker van 2 x 100 watt uitkomt kan ik er mee leven![]()
mvg, Paul


Da's erg saai, gewoon in bestaande HF10 monoblokken van Philips. Was in opdracht, geen foto's van gemaakt, wel van onderzijde.TheoK schreef:Jeetje wat een mooie buizenparade zag.
Heb jij ook een plaatje van jou HF10? Ben wel benieuwd hoe jij hem gebouwd hebt
Nee, de versterker is volledig bromvrij. Philips laat zelfs netsnoer lang smoorspoel (linksachter) lopen.TheoK schreef:IK zie dat je een cement blokje erop hebt staan vanaf de voeding.Is dat geen kanshebber voor brom?

Lees de datasheets van de buizen... (2x ECC83/12AX7: 0,6 mA; 4x EL84: 3,04 mA; samen 3,1 Amp. ...TheoK schreef:Die trafo van Dickbest levert 5A voor de gloei.
Nu weet ik dat ik al 2A aan de EZ81 kwijt ben. Blijft er 3A over. Is dat genoeg om de rest aan te sturen?