Oorzaak?
De Theorexx SE buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Met mijn omgebouwde Bocama had ik indertijd ook spuitproblemen. Het chassis was keurig bordeauxrood gespoten met MoTip waarna ik het van een laag blanke lak wilde voorzien, ook van MoTip. Tot drie keer toe vervormde de rode lak waarna ik opnieuw moest beginnen: schuren en weer spuiten. Daarna heb ik de blanke lak maar achterwege gelaten...
Oorzaak?
Oorzaak?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
verkeerde soort blanke lak...PA4URK schreef:Met mijn omgebouwde Bocama had ik indertijd ook spuitproblemen. Het chassis was keurig bordeauxrood gespoten met MoTip waarna ik het van een laag blanke lak wilde voorzien, ook van MoTip. Tot drie keer toe vervormde de rode lak waarna ik opnieuw moest beginnen: schuren en weer spuiten. Daarna heb ik de blanke lak maar achterwege gelaten... Oorzaak?
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ik denk ook misschien te kort gedroogd.
Is mij ook overkomen toen ik meerdere lagen wou spuiten.
En een schone ondergrond is ook zeer belangrijk.
Ook dat heb ik ondervonden.
Is mij ook overkomen toen ik meerdere lagen wou spuiten.
En een schone ondergrond is ook zeer belangrijk.
Ook dat heb ik ondervonden.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Een dagje drogen moet toch goed zijn? En blanke lak van MoTip zou toch moeten hechten op MoTip gekleurde lak? Afijn, er kwam een uitstekend geluid uit en dat is ook wat waard. Of niet Theo? 
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Absoluut Rein.PA4URK schreef:Een dagje drogen moet toch goed zijn? En blanke lak van MoTip zou toch moeten hechten op MoTip gekleurde lak? Afijn, er kwam een uitstekend geluid uit en dat is ook wat waard. Of niet Theo?
En een dagje drogen moet meer dan genoeg zijn.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Een dagje is niet zo veel; stofdroog is wat anders dan "overschilderbaar" ; zeker met spuitbussen die nogal agressieve oplosmiddelen bevatten.
Ruud
Ruud
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Heb tot nu toe de uithardingstijd op de spuitbus aan gehouden: 6 weken volledige uitharding. Zaak is dus wel dit te plannen zodat je tussendoor toch verder kunt. Op de KT88 was ik niet tevreden over het spuitwerk, toch in elkaar gezet. Dit gaat toch irriteren op den duur (jeweetwel, die ene zakker op de keukendeur die niemand ziet behalve wanneer je zelf voor die deur staat
) en het eind van het liedje was dat het hele ding weer uit elkaar kon. Toch gedaan, was wat werk, maar geen spijt van gehad, is 100% strak nu.
