De Theorexx SE buizenversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door PA4URK »

Met mijn omgebouwde Bocama had ik indertijd ook spuitproblemen. Het chassis was keurig bordeauxrood gespoten met MoTip waarna ik het van een laag blanke lak wilde voorzien, ook van MoTip. Tot drie keer toe vervormde de rode lak waarna ik opnieuw moest beginnen: schuren en weer spuiten. Daarna heb ik de blanke lak maar achterwege gelaten...
Oorzaak? :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door Henkjan »

PA4URK schreef:
Met mijn omgebouwde Bocama had ik indertijd ook spuitproblemen. Het chassis was keurig bordeauxrood gespoten met MoTip waarna ik het van een laag blanke lak wilde voorzien, ook van MoTip. Tot drie keer toe vervormde de rode lak waarna ik opnieuw moest beginnen: schuren en weer spuiten. Daarna heb ik de blanke lak maar achterwege gelaten... Oorzaak? :?:
verkeerde soort blanke lak...
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door Rudolf »

Rood te kort gedroogd?
Ruud
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door TheoK »

Ik denk ook misschien te kort gedroogd.
Is mij ook overkomen toen ik meerdere lagen wou spuiten.
En een schone ondergrond is ook zeer belangrijk.
Ook dat heb ik ondervonden.
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door PA4URK »

Een dagje drogen moet toch goed zijn? En blanke lak van MoTip zou toch moeten hechten op MoTip gekleurde lak? Afijn, er kwam een uitstekend geluid uit en dat is ook wat waard. Of niet Theo? :D
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door TheoK »

PA4URK schreef:
Een dagje drogen moet toch goed zijn? En blanke lak van MoTip zou toch moeten hechten op MoTip gekleurde lak? Afijn, er kwam een uitstekend geluid uit en dat is ook wat waard. Of niet Theo? :D
Absoluut Rein.

En een dagje drogen moet meer dan genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door Rudolf »

Een dagje is niet zo veel; stofdroog is wat anders dan "overschilderbaar" ; zeker met spuitbussen die nogal agressieve oplosmiddelen bevatten.
Ruud
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De Theorexx SE buizenversterker

Bericht door Barry2001 »

Heb tot nu toe de uithardingstijd op de spuitbus aan gehouden: 6 weken volledige uitharding. Zaak is dus wel dit te plannen zodat je tussendoor toch verder kunt. Op de KT88 was ik niet tevreden over het spuitwerk, toch in elkaar gezet. Dit gaat toch irriteren op den duur (jeweetwel, die ene zakker op de keukendeur die niemand ziet behalve wanneer je zelf voor die deur staat :mrgreen: ) en het eind van het liedje was dat het hele ding weer uit elkaar kon. Toch gedaan, was wat werk, maar geen spijt van gehad, is 100% strak nu.
Plaats reactie