MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door PimDriessen »

Dag Bert,
Durf het bijna niet te zeggen. :hide:
Maar ik zelf zou over de gloeidraad draden een stukje kous schuiven van pakweg 6 cm, je kan een stukje krimpkous in de lengte doorknippen dan hoeft er niets los gesoldeerd te worden, dat schuifje er overheen en dan is het perfect geïsoleerd, je kan er een drupje lijm op smeren zodat het aan elkaar blijft zitten, want er zijn op de gloeidraden kleine beschadigingen te zien.
Groet,
Pim
ScreenShot2683.jpg
ScreenShot2684.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nou ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in Pim
De draden zitten niet klem tussen de buispennen ,
Dat met dat stukje krimpkous in de lengte doorknippen en lijmen is wel een goeie tip
Maar ik heb op het moment geen lijm Tegel lijm maar dat zal ik er maar niet op smeren :lol:
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door PimDriessen »

Dag Bert,
Het is ook niet verontrustend, maar ik heb het meegemaakt dat een kennis van mij een klasse A versterker had gebouwd de P260 van Accuphase, en die had een draad van de voeding een beetje strak langs de voedingstrafo gelegd, ik was er bij toen deze aangezet werd, ineens een harde klap, aardlekschakelaar er uit geknald, versterker op het bureau en gekeken wat er was gebeurt, er zat een heel klein plekje van de striptang en daar was hij op doorgeslagen, er stond maar 30 volt op die kabel, maar dat was genoeg, vanaf die tijd ben ik extra alert op kabels die ergens dichtbij liggen, ik plaats de gloeispanning kabels altijd van boven af op de buisvoetjes.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Dag Bert,
Het is ook niet verontrustend, maar ik heb het meegemaakt dat een kennis van mij een klasse A versterker had gebouwd de P260 van Accuphase, en die had een draad van de voeding een beetje strak langs de voedingstrafo gelegd, ik was er bij toen deze aangezet werd, ineens een harde klap, aardlekschakelaar er uit geknald, versterker op het bureau en gekeken wat er was gebeurt, er zat een heel klein plekje van de striptang en daar was hij op doorgeslagen, er stond maar 30 volt op die kabel, maar dat was genoeg, vanaf die tijd ben ik extra alert op kabels die ergens dichtbij liggen, ik plaats de gloeispanning kabels altijd van boven af op de buisvoetjes.
Groet,
Pim
Ja een hoop power als is maar een volle Elco , kan een flinke knal geven
Dat zit hier niet het Negatief -80 Volt is niet in staat veel geweld te maken er zit een 100K weerstand mee in serie Kathode ook niet Alleen als het negatief kortssluiting maakt naar de gloeispanning Dan staan de buizen wijd open en staan ze roodgloeiend .
Als de trafo dat kan leveren.
Dus het is wel een aandachtspunt waar ik eigenlijk tijdens bedraden niet aan gedacht heb
Koop wel een tube 10 sec lijm deze week en doe er een extra laagje isolatie tussen
Bedankt voor je raad
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Shadow »

Hoe gaat het met deze?
Plaats reactie