Dit noem ik plug and play
Wat mij betreft mag deze AudioBox iOne als geluidskaart advies in de manual aanbevolen worden.
Moderator: Beheerdersteam
Even Hypex support contacten, die plate is rot.holco schreef:Vandaag beide FA 253 amp's binnen gekregen, uiteraard meteen er even mee spelen op een 18 Sound 12NMB420 die in een proefkastje zit.
Eerste amp geeft iig problemen![]()
Updaten naar 1.41 lukt moeizaam maar lukt uiteindelijk wel, kanaal open gezet in filter design en vanaf mijn pre
een uitgang naar de plate via XLR, geen geluid nog dus volume omhoog, enkel ruis en springerig signaal als ik aan de volume zit,
XLR los maar de ruis blijft inclusief het zelfde gedrag als ik aan de volume zit, downgraden naar v1.33 brengt ook niks.
Volgende amp dan maar, updaten in 1x goed kanaal open in filter design en draaien, wat ik ook doe deze reageert overal goed op
en geeft het vertrouwen dat alles met deze wel goed zit.
1e amp er weer aan, zelfde verhaal nog steeds na meerdere keren een update te doen, wat nu opvalt na met een goede amp
gespeeld te hebben, via device settings op de soft-clip-limiter CH1 blijkt na een verse update dat deze op 1,0 Ohm staat met
0 Watt aan power, omzetten naar 4 Ohm 250W en dan Update limiter en afsluiten, bij opnieuw device settings openen staat
alles weer terug naar 1,0 Ohm en 0 Watt, wat nog meer opvalt is dat onder Filter Design als je file aanklikt dat de amp niet
herkent wordt (dat was wel zo bij de goede amp) en er New Unknown staat?
Iemand een idee of oplossing?
ds23man schreef:Even Hypex support contacten, die plate is rot.holco schreef:Vandaag beide FA 253 amp's binnen gekregen, uiteraard meteen er even mee spelen op een 18 Sound 12NMB420 die in een proefkastje zit.
Eerste amp geeft iig problemen![]()
Updaten naar 1.41 lukt moeizaam maar lukt uiteindelijk wel, kanaal open gezet in filter design en vanaf mijn pre
een uitgang naar de plate via XLR, geen geluid nog dus volume omhoog, enkel ruis en springerig signaal als ik aan de volume zit,
XLR los maar de ruis blijft inclusief het zelfde gedrag als ik aan de volume zit, downgraden naar v1.33 brengt ook niks.
Volgende amp dan maar, updaten in 1x goed kanaal open in filter design en draaien, wat ik ook doe deze reageert overal goed op
en geeft het vertrouwen dat alles met deze wel goed zit.
1e amp er weer aan, zelfde verhaal nog steeds na meerdere keren een update te doen, wat nu opvalt na met een goede amp
gespeeld te hebben, via device settings op de soft-clip-limiter CH1 blijkt na een verse update dat deze op 1,0 Ohm staat met
0 Watt aan power, omzetten naar 4 Ohm 250W en dan Update limiter en afsluiten, bij opnieuw device settings openen staat
alles weer terug naar 1,0 Ohm en 0 Watt, wat nog meer opvalt is dat onder Filter Design als je file aanklikt dat de amp niet
herkent wordt (dat was wel zo bij de goede amp) en er New Unknown staat?
Iemand een idee of oplossing?

ds23man schreef:Ah, ik zie het al. Rechtsonder in device settings zijn de vakjes leeg. Dus Hypex contacten, de basisfirmware is niet goed gegaan in de fabriek. Dat kan met het eerder genoemde programma hersteld worden.
Even een mailtje sturen naar support@hypex.nl dan zal Jos je verder helpen.holco schreef:Moet dat naar RMA of technical support?
ds23man schreef:Ah, ik zie het al. Rechtsonder in device settings zijn de vakjes leeg. Dus Hypex contacten, de basisfirmware is niet goed gegaan in de fabriek. Dat kan met het eerder genoemde programma hersteld worden.
ds23man schreef:Even een mailtje sturen naar support@hypex.nl dan zal Jos je verder helpen.holco schreef:Moet dat naar RMA of technical support?
De XLR zit op pro audio levels qua gevoeligheid en de meeste consumer dacs met xlr niet. Even opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de plate zelf, is aan te passen met een soldeerbrugje.holco schreef:Nog maar meteen een vraagje, kan de FA 253 nog harder spelen?
XLR uit vanaf de DAC en de Add +9dB aangevinkt geeft max open een rustig luister niveau, maar ook niet meer dan dat, zet ik het signaal in vanaf mijn voorversterker moet deze voor zo'n 50% open om op de FA 253 een mooi regel bereik te krijgen.
satefan schreef:Daar had een regulier jumpertje niet mistaan denk ik inderdaad. Zeker als je de mod ongedaan wil maken etc.
Maar misschien dat verkeerd/onkundig gebruik voor ellende kan zorgen?