Pagina 5 van 6
Geplaatst: wo 09 apr 2008, 20:27
door audiomanics
D'r gebeuren vreemde dingen... zie je 't nu wel? ik heb 'm even opnieuw geupload.
Kees
Geplaatst: do 10 apr 2008, 0:04
door audiomanics
De voeding... compacter kan nauwelijks... evengoed 150x180x90mm
Kees
Geplaatst: do 10 apr 2008, 11:30
door sietse
Yes, het is zichtbaar.

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 14:15
door audiomanics
Zoveel onderdelen en nog dik twee weken geen soldeerbout...
Walgelijk gewoon... (Hebben jullie al meelij??

)
Kees
Geplaatst: vr 18 apr 2008, 14:54
door sietse
heeeel zielig voor je,
maar hoezo geen soldeerbout?
Geplaatst: vr 18 apr 2008, 18:04
door audiomanics
sietse schreef:maar hoezo geen soldeerbout?
Ik zit nog twee weken in het huis van mijn ouders in Nederland.. mijn soldeerboutje (en de rest) ligt zo'n 9000KM verderop...
Kees
Geplaatst: vr 18 apr 2008, 20:29
door Nils_vn
Als je braaf bent, mag je mijn boutje wel eventjes bezigen

Geplaatst: za 19 apr 2008, 22:38
door riktw
ja maar jij gaat naar mambobeach dus ik heb geen medelijden met je

Geplaatst: zo 11 mei 2008, 0:27
door audiomanics
Een gedeelte van de interne bekabeling (Koolstof met katoen isolatie) hangt hier te drogen na gedoopt te zijn in de vioollak.
Kees
Geplaatst: zo 11 mei 2008, 8:22
door Nils_vn
wat een combinatie maar weer

Geplaatst: vr 16 mei 2008, 3:20
door audiomanics
Wordt toch een redelijk vol bakje zo.. Nu nog een regelaar voor de gloeispanning inbouwen links ter hoogte van de oranje/groene draden.
Zie alle koolstofjes en de dikke zilveren aardingen.
Ook de dubbele JvE werkt al, hoewel ik hem niet meer op continue display krijg en nog niet getest heb met geluid.... nog niet althans.
het wachten is dus op de printjes voor de voeding en het afbouwen van de echte voeding. (staat nu nog op mijn bejaarde delta's)
Kees
Geplaatst: vr 16 mei 2008, 22:23
door audiomanics
En zo ziet het er in het wild uit.. (knopje is in de maak)
Plaatje voor de liefhebber(s):
Kees
Geplaatst: za 17 mei 2008, 0:41
door Henkjan
Geplaatst: za 17 mei 2008, 11:55
door sietse
Geplaatst: za 17 mei 2008, 12:31
door Henkjan
Kees, hoe (wat voor freesje, snelheid, koeling?, etc) heb je dat perspex nou gefreesd?
Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:30
door audiomanics
Henkjan schreef:Kees, hoe (wat voor freesje, snelheid, koeling?, etc) heb je dat perspex nou gefreesd?
Ik meen me te herinneren dat ik er een 2-snijder 1/8" carbide voor gebruikt heb, langzaam draaien (Kress op standje 1 of 2) en voeren met 20-25mm/sec, koelen met een zeepsopje.
Kees
Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:41
door audiomanics
audiomanics schreef:Ook de dubbele JvE werkt al, hoewel ik hem niet meer op continue display krijg
De JvE geeft weer continue de volume aan. Jos schreef me dat er kennelijk een foutje in de manual stond.. Opgelost dus
Kees
Geplaatst: za 17 mei 2008, 21:25
door Joost
Zier er weer walgelijk mooi uit Kees! chapeau!
Nog maar wat applaus dan.
Geplaatst: zo 18 mei 2008, 12:21
door AatV
Als je geen blauwe Arcturus buizen gebruikt, weet je toch wel blauw te krijgen.

Mooi!
Geplaatst: zo 18 mei 2008, 14:36
door audioot
niettegenstaande het blauw toch geen blauwtje gelopen
zeer mooi man-proficiat
mvg
audioot
Geplaatst: zo 18 mei 2008, 18:19
door Wowly
Oeff

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 17:47
door audiomanics
Klein probleempje met de voeding: bij het ontwerp had ik de gelijkrichterbuis recht overeind gezet. De EZ81 die ik op voorraad heb, heeft net een mm ruimte tussen het puntje en het rooster.. Kon mooi dus.. MAAR de EZ81 van JJ is drie mm langer...
Recht overeind kon dus niet in de bak. Oplossing was om de buis dan maar dwars te plaatsen en de bak opnieuw in te richten.
Alleen hoe krijg je een buisvoet goed tegen de zijkant gemonteerd en wel zo dat de bedrading er niet tegen aan komt? Nou: zo dus:
twee mooie steuntjes gefreest uit wit teflon...
Kees
Geplaatst: ma 26 mei 2008, 12:06
door b_force
Ik ben sprakeloos
top man !
Ik denk dat je het bij de meeste mensen maar moeilijk zult krijgen om te vertellen dat dit zelfbouw is.
(Bart wil ook een cnc frees
)
Geplaatst: ma 07 jul 2008, 16:47
door AatV
Ben benieuwd of er ondertussen nog wat vorderingen gemaakt zijn, met liefst nog een flink aantal van die vette (of is het vetcoole

)plaatjes?
Geplaatst: ma 07 jul 2008, 17:30
door audiomanics
Ik heb begrepen dat de printjes voor de voeding onderweg zijn.. hoop ze van de week te ontvangen. Gaatjes boren en componentjes plaatsen..
De rest van de voeding zit los in elkaar omdat het printje ergens onder in komt. De voedingkast is ondertussen wel zwart gepoedercoat, maar om beschadigingen tegen te gaan tijdens montage, van een dikke laag tape voorzien. Geen fraai gezicht dus, op het moment.
De voorversterker zelf is, op de gloeistroomvoeding-print en de knop na, gereed.
Hopelijk dus binnenkort weer wat foto's ..
Kees