Menhir, 3weg,passief+actief, 19 cm baffle, 26 cm woofer.
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Check ook dit draadje even. Daarin staat, wat de DEQX kan betekenen voor passief filter ontwerp. In feite is de DEQX in dat draadje alleen als een equalising preamp gebruikt.Hans Nootdorp schreef:Ik zal me er eens in gaan verdiepen. (o.a. door jouw Avalcone-draadje op het HT-forum te lezen)
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Voor alle geinteresseerde in dit topic even een kleine update.
Momenteel is er (helaas) weinig voortgang te melden in verband met verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Medio januari verwacht ik weer tijd te vinden om weer verder te gaan met dit project. Eerst mijn 30 jaar oude zelfbouwversterker vervangen door een fatsoenlijke UCD-versterker. (2x UCD180 voor mid/hoog en idem voor het laag) Dan kunnen we pas echt goed horen wat we zouden moeten horen.
Daarna wat fundamentele metingen (eventuele overspraak in 4-aderige kabel midhoog <-> laag en eventuele overspraak van woofer of mid/hoog filter (woofer zit nogal vlak bij mid/hoog filter) (zie foto in eerdere post)
Daarna weer echt verder met passief mid/hoog filter. Misschien DEQX er eens op los laten (op advies van FGroen)?
En ten slotte actief filter designen en bouwen.
Momenteel is er (helaas) weinig voortgang te melden in verband met verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Medio januari verwacht ik weer tijd te vinden om weer verder te gaan met dit project. Eerst mijn 30 jaar oude zelfbouwversterker vervangen door een fatsoenlijke UCD-versterker. (2x UCD180 voor mid/hoog en idem voor het laag) Dan kunnen we pas echt goed horen wat we zouden moeten horen.
Daarna wat fundamentele metingen (eventuele overspraak in 4-aderige kabel midhoog <-> laag en eventuele overspraak van woofer of mid/hoog filter (woofer zit nogal vlak bij mid/hoog filter) (zie foto in eerdere post)
Daarna weer echt verder met passief mid/hoog filter. Misschien DEQX er eens op los laten (op advies van FGroen)?
En ten slotte actief filter designen en bouwen.
Ik weet niet, of "af" dan ook het gewenste resultaat gaat opleveren...sietse schreef:asterduc schreef:Twee redenen dus waarom dit project nooit af zal raken!Hans Nootdorp schreef:verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.Tenzij we Obilix langs sturenwowly schreef:Ik zag Menhir staan
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Ehm
Nog niet dus. Ze staan wel te spelen, maar alleen het mid-hoog als full range. En op een tijdelijke versterker.
Met name mijn werk vraagt veel tijd.
1e stap is nu mijn stereo versterker met per kant 2x UCD180 werkend te krijgen.
Dan het actieve filter ontwerpen (eerst nog wat meten en advies/hulp inwinnen).
Daarna passief filter mid/hoog optimaliseren en van bandfolie spoelen voorzien.
Ten slotte het fineer (dat al 2 jaar onder mijn bed ligt) er op strijken.
Overigens bedankt vooor je belangstelling. Zodra er nieuws is zal ik het zeker posten.
Nog niet dus. Ze staan wel te spelen, maar alleen het mid-hoog als full range. En op een tijdelijke versterker.
Met name mijn werk vraagt veel tijd.
1e stap is nu mijn stereo versterker met per kant 2x UCD180 werkend te krijgen.
Dan het actieve filter ontwerpen (eerst nog wat meten en advies/hulp inwinnen).
Daarna passief filter mid/hoog optimaliseren en van bandfolie spoelen voorzien.
Ten slotte het fineer (dat al 2 jaar onder mijn bed ligt) er op strijken.
Overigens bedankt vooor je belangstelling. Zodra er nieuws is zal ik het zeker posten.
-
transmission liner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 03 feb 2011, 20:33
Re: Menhir, 3weg,passief+actief, 19 cm baffle, 26 cm woofer.
misschien een tikje aan de late kant, misschien ook niet........
ik ben op zoek naar een paar b 139`s, ik vond het de moeite waard om een poging te wagen en het aan je te
vragen, bij deze dus, ..........
ik hoor `t graag van je
vr grtjs ro
ik ben op zoek naar een paar b 139`s, ik vond het de moeite waard om een poging te wagen en het aan je te
vragen, bij deze dus, ..........
ik hoor `t graag van je
vr grtjs ro
