Menhir, 3weg,passief+actief, 19 cm baffle, 26 cm woofer.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Dank je Fokke. Leg eens uit: DEQx-en? Ik ken de term nl. niet.
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Hans Nootdorp schreef:
Dank je Fokke. Leg eens uit: DEQx-en? Ik ken de term nl. niet.
Sorry, dat is een beetje een zelf verzonnen werkwoord dat niet in de dikke van Dalen staat. :wink:

Wat ik daarmee bedoel, is speakers middels DEQX aansturen. Daamee zijn m.i. in korte tijd veel inzichten te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik zal me er eens in gaan verdiepen. (o.a. door jouw Avalcone-draadje op het HT-forum te lezen)
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Hans Nootdorp schreef:
Ik zal me er eens in gaan verdiepen. (o.a. door jouw Avalcone-draadje op het HT-forum te lezen)
Check ook dit draadje even. Daarin staat, wat de DEQX kan betekenen voor passief filter ontwerp. In feite is de DEQX in dat draadje alleen als een equalising preamp gebruikt.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Voor alle geinteresseerde in dit topic even een kleine update.
Momenteel is er (helaas) weinig voortgang te melden in verband met verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.

Medio januari verwacht ik weer tijd te vinden om weer verder te gaan met dit project. Eerst mijn 30 jaar oude zelfbouwversterker vervangen door een fatsoenlijke UCD-versterker. (2x UCD180 voor mid/hoog en idem voor het laag) Dan kunnen we pas echt goed horen wat we zouden moeten horen.

Daarna wat fundamentele metingen (eventuele overspraak in 4-aderige kabel midhoog <-> laag en eventuele overspraak van woofer of mid/hoog filter (woofer zit nogal vlak bij mid/hoog filter) (zie foto in eerdere post)
Daarna weer echt verder met passief mid/hoog filter. Misschien DEQX er eens op los laten (op advies van FGroen)?
En ten slotte actief filter designen en bouwen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zag Menhir staan, en dacht; verrek ja hoe is het daarmee??? Nou weet ik het :D Succes met de opstart van je company hans!

Jan
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Hans Nootdorp schreef:
verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Twee redenen dus waarom dit project nooit af zal raken! :twisted:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

asterduc schreef:
Hans Nootdorp schreef:
verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Twee redenen dus waarom dit project nooit af zal raken! :twisted:
wowly schreef:
Ik zag Menhir staan
Tenzij we Obilix langs sturen :D
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

sietse schreef:
asterduc schreef:
Hans Nootdorp schreef:
verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Twee redenen dus waarom dit project nooit af zal raken! :twisted:
wowly schreef:
Ik zag Menhir staan
Tenzij we Obilix langs sturen :D
Ik weet niet, of "af" dan ook het gewenste resultaat gaat opleveren... :lol:
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

asterduc schreef:
Hans Nootdorp schreef:
verhuizing van vriendin naar mijn huis en tegelijk start van eigen bedrijfje.
Twee redenen dus waarom dit project nooit af zal raken! :twisted:
Ed, spreek je uit ervaring? :wink:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

en... is het ooit afgekomen?
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Ehm :(
Nog niet dus. Ze staan wel te spelen, maar alleen het mid-hoog als full range. En op een tijdelijke versterker.
Met name mijn werk vraagt veel tijd. :x
1e stap is nu mijn stereo versterker met per kant 2x UCD180 werkend te krijgen.
Dan het actieve filter ontwerpen (eerst nog wat meten en advies/hulp inwinnen).
Daarna passief filter mid/hoog optimaliseren en van bandfolie spoelen voorzien.
Ten slotte het fineer (dat al 2 jaar onder mijn bed ligt) er op strijken.

Overigens bedankt vooor je belangstelling. Zodra er nieuws is zal ik het zeker posten.
transmission liner
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 20:33

Re: Menhir, 3weg,passief+actief, 19 cm baffle, 26 cm woofer.

Bericht door transmission liner »

misschien een tikje aan de late kant, misschien ook niet........

ik ben op zoek naar een paar b 139`s, ik vond het de moeite waard om een poging te wagen en het aan je te

vragen, bij deze dus, ..........

ik hoor `t graag van je

vr grtjs ro
Gesloten