De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door hardbats »

Het is dat Enkhuizen niet echt om de hoek is anders mocht je de mijne best eens testen
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door floeper »

Hopelijk kan ik snel zelf meten, dan is opsturen mogelijk niet meer nodig :)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door wouter »

Hier nog even de ongefilterde meting ingevoerd in Boxsim, kunnen we wat inzichtelijk maken wat elk deel van het filter doet.
Toetertje eind.png
Hier van de ongefilterde meting op 80cm afstand en 84cm hoogte en burst decay:
F8 80 84 hoog bd.png
Hier wat we gemeten hebben 'voor' en 'na' en dit gaat dan om 2 correcties, op 3,2 en 8,5kHz. (in de meting nog een bredere correctie op 3,2kHz dan in sim (10uF/0,22mH). De shelfing van 0,47mH en 4ohm zit er hier nog niet in. Iets met avondklok en tijd die vloog... Op de gok maar voorgesteld om te beginnen met 0,47mH en 4 ohm. Wat het doet is zichtbaar in de blauw lijn bij de simulatie (dalende lijn)
f8 80 84h eind.png
Bijlagen
F8 start.BPJ
(11.88 KiB) 21 keer gedownload
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door wouter »

Ik kan nu op basis van eigen metingen met Toetertje hier aan verder werken.
Screenshot_20210307-120113_Gallery.jpg
Screenshot_20210307-120130_Gallery.jpg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Qua optiek heb je mij al ingehaald, qua luisteruurtjes mag je nog even. :mrgreen:
Maar, erg mooi geworden Wouter. :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door hardbats »

Dat ziet er goed uit Wouter! Is het gelukt met de woofers?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door wouter »

Thanks. Helaas nog geen oplossing voor de woofer. :(


Wat opviel is dat ik met de mic achteruit ging tot de F8 wat goedmoedig werd, dus whizzercone, grote conus en baffle als totaal. Zit ik gewoon vrijwel op dezelfde hoogte en afstand als bij Toetertje, scheelde 2cm op ruim 80cm.
Screenshot_20210307-210550_Gallery.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”